SAS kom her til morgen ud med 2 nye ruter fra Aarhus Lufthavn. Det er Rom og Faro som fra 2019 er på programmet. Link: https://insideflyer.dk/sas-flere-ruter-aarhus-lufthavn/ Hvad tænker I - holder det med "kun" to nye ruter eller er det for lidt?
De kommer jo oven i de andre “nye” SAS ruter? ;-). Tænker det er to gode bud. ROM er altid populær. Faro er også en populær destination. Særligt blandt golfspillere - hvis de kan få deres bags med Airbussen. I grunden tror jeg mest på golfspillere om vinteren, så det er mest “almindelige” ferierejsende der skal trække ruten.
Det kommer vel an på : 1. Er det helårs? 2. Er det ruter med frekvens eller bare 1-2 ugentlig retur(destinationerne tyder på det sidste)? - så er det vel ikke meget anderledes end en charter operatør?
Det er selvfølgelig bedre end ingenting, men måske skulle man redefinere begrebet "rute", når det er med så lav frekvens.
SAS presseafdeling har i hvert fald glemt at nævne ruten til Austin Texas (tech- og musikfestivalen South by Southwest). Der går jo fly, både når festivalen starter og når den slutter. Så 2 årlige rotationer er jo da også en rute. Desværre ikke fra Aarhus - men for os jyder, er en afgang fra København jo også acceptable.
Så sandt som det er sagt! MEN - for 2 år siden startede AAR - AGP "ruten" med ialt 9 rotationer på en sommer, og det er da blevet til en slags rute, med 2 ugentlige rotationer i sommerperioden, og kun nedlukning i juleferien.........
Ak ak....: https://www.check-in.dk/sas-reducerer-spanien-kapacitet-fra-aarhus-lufthavn/ Nogen abonenter her inde, der kan summerer på artiklen? /DSGM
Ja - det går den forkerte retning og det betyder nok at folket i Aarhus ikke støtter nok om den lufthavn når det kommer til stykket. Men SAS giver heller ikke ruterne den rette fokus og tid til at vokse. Så det ender nok med at der er blevet spilt en masse af penge og Aarhus er tilbage i udgangspunktet.
Lidt off topic: Czech Airlines åbnede en rute fra Aarhus til Prag i maj 2017. Men den ser også ud til at være forsvundet igen
Jep, har selv været med den. Det groteske er at ruten havde en TÅRNHØJ belægning, fantastiske afgangstider torsdag, fredag og søndag, til forlænget Prag weekend. Desværre har Czech “metal mangel” derfor er AAR ofret.
Overraskende stille i denne tråd, trods Manchester-nyheden: https://insideflyer.dk/rutenyhed-sas-flyver-manchester-aarhus/ Jeg havde eller ventet et brøl fra solkysten... (you-know-who) Om det så var surt eller det modsatte? Ja, det var så det, som jeg var spændt på. Det rygtes i øvrigt, at den nye rute er på bekostning af frekvensen til München. Altså, at den går -3/u. Nogen som kan bekræfte dette?
Jo men en tårnhøj belægning betyder jo ikke nødvendigvis at de tjener penge... hvis ruten var så god for CSA havde de nok prioriteret den højere - metalsmangel eller ej.
Du har helt ret, München flyveren bliver brugt til Manchester mandag, onsdag og fredag. Hvilket allerede på dagen for offentliggørelsen udmyntede sig i BREAKING NEWS på TV2: Han magtede simpelthen ikke alle de Aarhus historier......... DSGM har opgivet at harselere over hvad tanten gør i AAR, det giver simpelthen ingen forretningsmæssig mening, og det kan udelukkende være Peter Høghsberg der kan juble over farcen..... /DSGM
Det er sgu da rigtig markedsføring, flyt destination på en rute og sælg det som en udvidelse af sortimentet. "Ny forbedret opskrift" slogan har ikke levet forgæves
Ja - men det er jo games i kommunikationsregi. Og så er der noget der tyder på at Djursland ikke er så hyper attraktivt rutemæssigt.
Problemet er vel at Århus lufthavn ikke ligger i Århus. Med mindre man bor på Djursland så er det lige så hurtigt at køre til BLL eller AAL.
Apropos det faktum, at Tirstrup ikke ligger i Aarhus. Er der nogen der ved, om en lufthavns placering umiddelbart syd for Genvejen, mellem de 2 motorveje nogensinde har være undersøgt ? Man undersøgte ved sidste analyse en city lufthavn på Aarhus Havn. Ved første øjekast, synes jeg et placering ved Genvejen er ideel for en city lufthavn - kan ligeledes banebetjenes med fremtidig letbane til Hasselager, ligeledes er der planer om at etablere en slags "Høje Tåstrup" i Hasselager.
Mon ikke det får en ende.. "SAS med halvtomme feriefly fra Aarhus Lufthavn SAS har hele sommeren fløjet med halvtomme fly fra Aarhus til både Faro og Split. På i alt 16 afgange var der under 50 passagerer på fly med op til 200 sæder" Snippet fra Check-in i dag...
Ja - det er ikke gode tegn. Skidt at der ikke støttes mere op fra de lokale beboer. Ingen støtte - ingen fly.