Er det bare mig der misforstår termen "reservation" Var inde på Hotels.com for at skulle bestille et antal værelser og kunne så på siden "Reservere" dem. Men efter at have udfyldt de obligatoriske data inkl. kreditkort så lurede jeg alleivel en gang da jeg så ville komme til at betale for værelserne og således ikke reservere dem. Tangere bondefangeri!
Den er god nok Du betaler nu - men kan afbestille og få pengene retur. Plejer at fungere fint - og pengene er retur pronto. Booking har en funktion med betal ved ankomst. Men afhængig af område kan de være dyrere - og har ofte ikke de samme hoteller.
Ja, den har jeg fanget, men det er det at de bruger termen "reserver" der trigger min BS radar. Hvis du bestiller og betaler for et værelse, så har du ikke reserveret det, men købt det og så kan der være restriktioner vedr. afbestilling.
Og det er der også. Typisk har Hotels flere priser for samme værelse, bla. en hvor du betaler nu og ikke kan få dine penge retur hvis du afbestiller og en hvor du kan. Dit eksempel ovenfor kan du få pengene tilbage hvis du afbestiller (vær opmærksom på fristen). I begge tilfælde betaler du ved reservering/booking.
Det bliver nemt en strid om ord. Du køber jo (formentlig..) ikke værelset, du lejer det. Om man skriver booker, reserverer eller bestiller, så kan det i alle tilfælde tolkes ens, så det er op til den tilhørende specifikation at se betingelserne for bookingen/reserveringen/bestillingen, herunder betalingstidspunkt.
Men på forskellige hotellers side reserverer du også et værelse, hvor du først betaler på ankomstdagen. Og hvis det er en reservation, der ikke kan fortrydes, så trækker de blot pengene på dit kreditkort. Så du kan også hænge på et værelse, selv om du ikke har betalt for det ved reservationen. Jeg har tjekket et par hotelhjemmesider, der bruge ordene "booking" og "reservation" lidt i flæng. Så jeg har ikke kunnet finde nogen systematik
Enig, det kan hurtig ende i en strid om ord og på definitionen af reservation/booking. Jeg lader ikke tvivlen komme Hotels.com komme til gode ;-)
Jeps, også planen nu. Hotellet spare de 25-30% i mommision til Hotels.com så de er nok mere villige til at forhandle med. Derudover kom jeg da til at sammenlige med restaurantbranchen, der er det kun meget få steder du betaler upfront når man "reservere" en bord.
Men nogen steder er da begyndt at tage en depositum, som du mister, hvis du ikke melder fra (jævnfør bestemte regler). Har hørt, at det skyldes, at restauranter oplever, at flere ikke dukke op.
Hotels.com har ofte begge muligheder, og der er tit en OK besparelse, hvis man er villig til at lave en "ikke refunderbar reservation". Vi booker altid "ikke refunderbar" og det har vi gennem tiden sparret en del penge på. Og som @Henry skriver, så er en del restauranter (typisk de gode) begyndt at opkræve et ikke ubetydeligt depositum fordi folk simpelthen bare bliver væk.. Man kan mene om hotels.com hvad man vil. I denne sag syntes jeg dog ikke rigtigt de har gjort noget forkert
Nu kan jeg ikke huske om det hotels.com eller en af de andre af sider der, som viser prisen i danske kroner, men når du så reservere (og de hæver pengene) så hæver de dem i hotellets lokale valuta. Vi “blev snydt” for et par år siden i usa hvor dollaren tog et godt dyk, så vi mistede 25-30 kr. - vi overlevede lige, meeeen jeg måtte drikke postevand den aften
Jeg tror vi næsten hver gang får fordele, når vi booker direkte. Det kan være alt fra lavere pris, en flaske Prosecco, kaffe+kage i restauranten og i det hele taget større smil, service og fleksibilitet. I Luxembourg fik vi et gratis mødelokale med kaffe og kage, men der havde vi så også tre værelser i halvanden uge. Ingen tvivl om at de har noteret det på værelseslisten i receptionen.
Hotels opkræver i den valuta de viser på siden dvs. Danske kroner, hvis du er i DK. @SebastianBruun Hotels.com har bare et ret god reward program der giver dig 10% "Rabat" da du får det retur som du kan booke værelser for. Du nævner en booking på 3 x 7 nætter, altså 21 nætter. Det kunne have givet dig 2 x gratis nætter som du kunne have brugt senere. Jeg kender ikke mødelokalets pris, eller om du havde fået det alligevel, men jeg booker både direkte og hos Hotels.com når jeg rejser, og min oplevelse er ikke at man får, hverken mere eller mindre som gæst der booker direkte. Seneste sted jeg boede var på Bali, hvor der var en garanteret værelses upgrade og derudover en spa credit, hvis man bookede hos Hotels.com som Guld medlem, så skal man godt nok være rimelig venlig overfor hotellet, og tro på sit held for diverse gaver, hvis man til trods for det vælger at booke direkte.
Enig. Men hoteller (og OTA)har altid misundt airlines for prepayment og restriktioner. Så det er nok kommet for at blive. Checker ofte selv booking.com og så tager jeg kontakt til stedet direkte. Nogle steder betaler de 40 pct. i kommission, så den er de ofte friske på at dele i porten.
Men jeg forstår, at andre finder en pris hos hotels.com og så kontakter hotellet for at høre på en mulig rabat (de reserverer ikke bare på hotellets hjemmeside). Det er lang tid siden, jeg har brugt hotels.com - og jeg skal ikke konkludere om portalen er god eller ej.
Vi booker via hotellets side, og ser prisen fornuftig ud godkender vi den, ikke så meget pjat der. I særlige tilfælde - især ved mere end et værelse eller et længere ophold - så er det en mail til hotellet. Vi checker aldrig om det er billigere via en portal. Simpelthen fordi vi foretrækker at handle direkte med hotellet i stedet for at give penge til en-eller-anden udenlandsk pengemaskine. Vi handler også dagligvarer i den lokale Brugs uden at checke, om rugmel i denne uge skulle være billigere i Bilka. Maskinstormeri, jeg ved det - men sådan må det så være.
Vi oplever i al fald kun at det giver 'god karma'. Og i denne uforudsigelige verden synes vi det vægter ret meget.