Priority Pass og lounge access tilbud

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Sebastian011, 8/12/15.

  1. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Hey,
    Jeg har tænkt lidt på at købe et Priority Pass kort, da jeg desværre ikke får et sammen med mit Mastercard Guld. Derfor sad jeg og søgte lidt da jeg kom hjem fra London, og fandt faktisk nogle interessante tilbud. Spørgsmålet er så hvilket der bedst kan betale sig, og om det overhovedet er værd at have for en "casual flyer".

    Jeg har regnet ud fra 10 lounge besøg på et år, som er det man som regel får med sit kort. Priority pass original pris er €99 (740 kr) for standard, €249 (1858 kr) for standard plus inkl. 10 besøg, eller €399 (2977 kr) for Prestige med unlimited access. Alle betaler €24 (180 kr) for gæster.

    1) Amazon-local tilbud (op til 51%) på et års standard medlemskab til £34 (350 kr) + £6 forsendelse.
    0 Besøg inkluderet, hvert besøg koster £15.
    Fordel: Billigt medlemskab som er adgangsgivende hvis man kun sjældent bruger lounge.
    Pris efter 10 besøg: £190 (1955 kr) = £19.5 (196 kr pr besøg)

    2) Marriott kampagne med 20% rabat + 3 gratis måneder ekstra (15 md.). €24 pr. besøg
    Standard €79 (590 kr) + 10 besøg: €319 euro (2380 kr) = €32 (238 kr) pr. besøg
    Standard Plus €199 (1485 kr) med 10 besøg inkluderet = €20 (150 kr) pr besøg
    Prestige €359 (2679 kr) med unlimited access = 179 kr pr. måned
    Fordel: 3 måneder ekstra, kan også være en ulempe hvis du bruger dine besøg hurtigt.

    3) En Visa deal så du kan betale i dollars plus op til 35% discount. $27 pr. besøg
    Standard $64 (440 kr) + 10 besøg: $334 (2292 kr) = $33.4 (230 kr) pr. besøg
    Standard Plus $186 (1276.3 kr) inkl. 10 besøg = $18.6 (127 kr) pr besøg
    Prestige $299 (2052 kr) = 171 kr pr. måned

    4) Gourmet Society med Dragonpass, enkelt besøg £15 (155 kr)
    Fordel: Ingen binding, men kræver også at man køber på forhånd.

    Hvad er jeres tanker? Jeg hælder måske til Prestige med deal 3 når man nu alligevel skal, spørgsmålet er så hvor ofte man rejser alene eller med venner, for så bliver det jo alligevel ekstra med Prestige
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  2. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Har du overvejet at få et SAS Diners Club (hvis de godkender din kreditværdighed).
    Koster 95 kr. pr besøg og har ca. de samme loungekontrakter som Priority Pass?
    - første år er gratis og du optjener 1 gratis besøg pr. 10.000 spend (regnet ved årsskiftet).

    Og det afhænger jo selvfølgelig af hvor meget du rejser. Ville måske selv gå efter "the full monty" og have fri adgang. Mest af alt for at man ikke skal gå og veje på en brevvægt om det nu er det værd el. om man skal vente til en anden gang. Men igen - det afhænger jo af hvor meget du har tænkt dig at rejse i 2016 :)
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  3. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Senest redigeret: 8/12/15
    Michael Wahl, Beaglen, Flemming Poulsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Peter F. og Beaglen "Synes godt om" dette.
  5. lionshield

    lionshield VIP medlem

    Beskeder:
    314
    "Synes godt om" modtaget:
    508
    Point:
    93
    Giver Regal kortet stadig hotel status?
     
  6. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,121
    "Synes godt om" modtaget:
    8,171
    Point:
    113
    Angående diners tog det mig laaaaaang tid, før de ville godkende mig, der skal en del studiejob ved siden af SU'en før det er nok, hvis du stadig er studerende...

    Jeg ville personligt synes at alle disse priser er alt for meget for lounge adgang, men det virker jo som om du nogle gange flyver på nogle 'sjove' billetter der kan indebære lange stopovers, så det kan sagtens være det værd for dig, men så ville jeg stadigvæk føle det lidt øv med et af de kort hvor man enten betaler hver gang eller kun har 10 besøg. Så bliver det jo en overvejelse hver gang om det er det værd denne gang :)
     
    Beaglen og jefi99 "Synes godt om" dette.
  8. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Jeg er dækket af to rejseforsikringer og lejer sjældent biler eller bor på dyre hotelkæder, så mange af de benefits falder desværre lidt igennem for mig.

    Må man godt gå i loungen i ankomstlufthavnen egentlig? Eller skal man "vente på et fly"?

    Desværre har jeg planlagt min næste tur, som ellers kommer igennem en del forskellige lufthavne, med meget korte transfers og tidlige rejsetider, så der får jeg det næsten ikke brugt.
     
  9. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Langt de fleste lounges er kun til afgange (dvs. inkl. transfer).

    Undtagelserne er som regel for premium-passagerer, f.eks. United Arrivals Lounge i LHR T2 kun for C/F-pax ankommende på long haul fra bestemte selskaber, eller top-niveau status-passagerer, f.eks. Eurobonus Diamond i CPH.

    Men jeg ved faktisk ikke med de betalte lounges - de burde vel være ligeglade? Hvis altså man kommer ind i afgangshallen ved ankomst.

    Edit: Ser lige at f.eks. Plaza Premium Arrivals Lounge LHR T2 skulle acceptere Priority Pass.
     
    Senest redigeret: 9/12/15
  10. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    For mit vedkommende, så er et Diners kort alletiders. Mit arbejde har cheapest option policy, så jeg flyver med en skøn blanding af selskaber. I år har jeg også brugt det en del under en ferie rundrejse i Sydøstasien, hvor det gav adgang i overraskende mange lufthavne.

    Det giver jo et gratis besøg for hver 10.000kr brugt og i mit tilfælde går det nogenlunde op med, hvor mange besøg jeg har brug for. Årsgebyr er der ikke noget af som EBG/D, så har man dén status, så gør det kun regnestykket mere enkelt.
     
    Kristian og clager "Synes godt om" dette.
  11. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Jeg har brugt Aspire loungen i CPH et par gange som "ankomst" lounge.
    De er jo i princippet ligeglade hvem du flyver med og beder heller ikke om at se dit boarding kort. Det er jo alligevel dit Priority Pass (eller hvad kort du nu bruger) der "betaler" for adgangen. Jeg kender flere der har gjort det samme og det har virket fint indtil videre.
     
    Beaglen og asf "Synes godt om" dette.
  12. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Jeg har også prøvet Plaza Premium Arrival i LHR. Man kan komme ind på enten priority pass el. Diners. Jeg havde gæst med, og de tillod at registrere en på hver kort så jeg slap for at betale for gæst. Den er særlig fordi den faktisk ligger EFTER baggage/told.. så man kan gå derind uden at være nervøs for checked luggage :)
     
    Beaglen, Henry og asf "Synes godt om dette"
  13. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Nice, vidste ikke den virker med Diners - det skal prøves næste gang :)
     
    Henry og Michael Wahl "Synes godt om" dette.
  14. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Det står heller ikke på deres skilt udenfor loungen - men det fremgår af hjemmesiden :)
    Skærmbillede 2015-12-12 23.37.29.png
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,559
    "Synes godt om" modtaget:
    4,494
    Point:
    113
    Blev idag promoted til Europcar Privilege Elite VIP efter 145 lejedage :eek: siden september.
    Det kaster et gratis priority kort af sig.

    Nogle der kan pointe fordelene ud ved dette kort?
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  16. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,121
    "Synes godt om" modtaget:
    8,171
    Point:
    113
    Priority pass? Det er lidt forskelligt afhængig af kortet. Nogle kort inkluderer et antal eller ubegrænset lounge besøg. Jeg fik et med et kreditkort som giver... mulighed for at købe lounge adgang, så det er fuldstændigt ligegyldigt for mig og jeg har aldrig brugt det... :)
     
    Henry, Nj4220, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Det kommer jo lidt an på rejsemønster, billettype og type a PriorityPass...

    https://www.prioritypass.com/
     
    Henry, Nj4220 og Kristian "Synes godt om dette"
  18. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    vel da ikke billettype? mindes ikke at have set de spørger om billet hvrgang eller boardingpass, kun kortet...

    Men ja, det er da fint nok, når man flyver med et selskab, hvor man ikke har status... For mit vedkommende, Flydubai, Emirates, ST selskaber og sikekrt snart OW...
     
    Henry og THammer "Synes godt om" dette.
  19. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,559
    "Synes godt om" modtaget:
    4,494
    Point:
    113
    Primært DK-Norge og kan læse mig frem til at det vist er standard kort med ét gratis besøg.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Nej det var mere hvis man kun rejser Biz, så har man jo lounge adgang anyway og dermed ikke det store at bruge kortet til.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side