SAS langdistance billigere for Stockholmere end Københavnere!?!

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Kenneth K, 29/10/14.

  1. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,320
    Point:
    113
    Der er mere end 20% (valutakursen) at spare hvis du flyver fra Stockholm end fra København hvis du flyver langdistance med SAS. SAS giver ikke rigtig nogen god forklaring på det.
    Nogen der ved hvorfor de gør det?
     

    Attached Files:

    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  2. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    484
    Point:
    63
    Udbud, efterspørgsel og konkurrence. Nogle rejser er også billigere fra København end fra Stockholm (eller fra Tyskland eller fra USA eller ...).

    Jeg syntes man skal passe på at betragte det som om at SAS "skylder" os at lave ens priser for alle. De skal operere på markedsvilkår, og prissætte deres billetter efter at maksimere deres indtjening.

    Så er det derefter op til os forbrugere om vi vil gøre krumspring for at købe den samme rejse billigere (eks. ved at starte en lang tur i Sverige, eller i Tyskland eller ...).
     
    jefi99, THammer, Schwert og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Det bliver jo deres eget skinneben de sparker sig over, når de ikke har en konkurrencedygtig pris eller service (fx. ingen mad mere)
     
    obs "Synes godt om" dette.
  4. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg har i hvert fald en grænse for meget mere jeg vil betale for at flyve direkte frem for at tage et hurtigt stop i f.eks. London eller andet steds i Europa, og det er jo heller ikke lige fordi at SAS har et produkt der er bedre end konkurrenterne som kunne motivere en til at vælge dem af den grund.

    Men SAS skal selvfølgelig operere på markedsvilkår, og kan de få passagererne til at betale mere for billetter fra CPH, så skal de da gøre det. Meen...
     
    Kristian "Synes godt om" dette.

Del denne side