Det er jo imponerende, man brokker sig, klager sin nød, og truer med "bål og brand"..... Og så står man her sammen med "Tante SAS" en måned inde i den nye kvalificerings og er allerede i gang med at analysere hvordan det ser ud i forhold til at nå de 90.000 point og snuppe endnu et år som EBD, hvorfor??? Der er jo nok ikke en entydig forklaring, men hvis man skræller løget og kigge på hvor slemt det står til hos SAS, så er det jo et faktum, at de så langt fra er de eneste der deltager i det fælles "ræs mod bunden" Faktisk er SAS måske endda "duksen" i nogen sammenhænge, se bare på LH familien, hvor man ikke lader højstatus kunder tage bagage med på de billigste billetter, og indtjeningen er "lig nul" At SAS så tér sig som en elefant i en glasbutik (læs SKIT & SAS marketing) i nogle sammenhæng, tja - det er så åbenbart ikke nok til at få undertegnede til at ændre snart 20 års "vane" Min - nærved - Norwegian oplevelse endte ligeledes i et "mon trods alt ikke Tante SAS trods alt ER en mere sikker partner" 2017 har ihvertfald lagt grunden til at fortsætte med at dyrke mit SAS status trip, jeg kan på nuværende tidspunkt så bare "bide i bordpladen" over at jeg i 2016 havde 4 MÅNEDER som sølv, efter et "lidt tamt" 2015 Hvilket kostede mig 7 år i streg som guld, og kun 3 år til "lifetime" gold - ak ak ak - men jeg fløj stort set ikke i 2015......... Her er status for min første måned i 2017: Hvordan ser jeres ud? Med ønske om at i får mange oplevelser i 2017 er der kun at sige: May The Force Be With You!!! /DSGM
Min ser således ud, og det er uden SK954 fra MIA her til aften. Ny periode starter til maj.. bliver ikke EBD igen næste år. Mest af alt fordi jeg ikke kan holde samme rejseaktivitet på de lange ruter. Men bliver formentligt EBG - ellers bliver jeg det ved soft landing hvis det altså er implementeret til den tid!!
Syv måneder inde i optjeningsåret, ser den således ud: Langt størstedelen er travel pass AAR-CPH. Ærgeligt der ikke er roll over miles i Eurobonus.
Sådan her ser den ud for mig, optjeningsperioden er fra 1 nov - 31 okt og jeg har 3 t/r til Californien på bedding inden nyt optjeningsår, så jeg beholder EBD status.
14 ture de første to måneder og 10320 points. Dog er flytiderne fremover ændret, så jeg nu flyver BLL - Oslo i stedet for over Cph. 2 flyvninger mindre pr. gang, men til gengæld mere tid hjemme i DK
True that... Ændrer flyvetiderne sig, så de passer bedre vil jeg love, at jeg hopper tilbage til det gamle rejsemønster og høster flyvninger igen Men udover det så passer det mig fint, at komme hjem kl 20 fremfor 21.40, specielt henover sommeren
Mit år slutter ultimo april og er sikret et nyt år som EBD: Det er på point og kun 19 flyvninger reelt der har givet dette resultat.
Er sikret guld og det bliver formentlig ikke til mere end det. Ender nok på ca 70.000. Mister mit Krisflyer Gold ved udgangen af denne måned - nåede halvvejs til guld hos SQ men skiftede strategi i løbet af optjeningsåret
4 måneder uden rejser - det gør ondt på min EB konto. Får dog et par rejser (påsken og slutningen af april), så regner med at beholde min status.
Startede det nye år den 1. januar og nu ser det sådan ud: Men jeg må jo også erkende at det til en vis del er "snyd", da jeg har anskaffet det svenske AmEx Elite kort der jo giver 20.000 statuspoint oveni hatten. Har dog også allerede booket en del rejser til Danmark henover året så et guldkort bliver det vel også til næste år
Stort set bare at man har et svensk personnummer og folkeregisteradresse i Sverige samt en indkomst over 120.000 svesetas. Jeg har dog i første omgang fået en ret begrænset kredit på 32K men den kan jeg selvfølgelig søge om at få forhøjet på et senere tidspunkt.
20.000 BASISPOINT Det er sgu da ikke mærkeligt at man bliver DSGM når man "bare er dansker" med dertilhørende dansk CPR nummer...... Hvorfor skal vi diskrimineres sådan, der er ikke et eneste 3. partner tilbud i DK der giver basispoint, eller er jeg helt galt på den???? /DSGM