Aflyste Rejser pga Coronavirus

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af T4L, 7/4/20.

  1. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,060
    "Synes godt om" modtaget:
    4,507
    Point:
    113
    Det kunne måske være interessant med en tråd om de rejser medlemmerne her har enten self aflyst eller fået aflyst pga coronavirussituationen. Jeg lægger ud med mine egne.

    Midt i marts måned skulle jeg være taget til USA. Heldigvis var flyrejsen med SAS bonusbilletter. Så jeg kunne hurtig afbestille, da man kunne se skriften på væggen. Faktisk er jeg nærmest lettet over, at jeg ikke kom af sted. Vi skulle have været i New York et par dage. :eek:

    Så var der planlagt en tur til Australien og derefter London og Dublin med afgang i næste uge. I øjeblik venter jeg på at få penge retur for to businessbilletter med Singapore Air. Jeg krydser fingre....

    Dernæst var der planlagt en tur til Tyskland i starten af maj. Den bliver nok heller ikke til noget. I juni er der booket en rejse til Madeira. Jeg tvivler på at den kan gennemføres, enormt usandsynligt i mine øjne. Montreal i juli. Kan det blive til noget? Nok heller ikke. Suk, hvor er det trist! :(

    Men måske vil vi alle sammen få mulighed for at rejse lidt mere rundt i Danmark og de andre nordiske lande. Her er altså også dejligt. Det var da et lyspunkt! :)
     
    Senest redigeret: 7/4/20
    SophieHendriksen, Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  2. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,564
    "Synes godt om" modtaget:
    6,735
    Point:
    113
    Annullerede + rebookings enten af mig selv eller af SAS :

    06-03 GVA Årlige biludstilling (udstillingen blev aflyst en uge før opstart)

    12-03 AMS Frokost tur

    26-03 IAD Opleve de japanske kirsebær træer i blomst - afventer refund

    06-04 ZRH Frokost/shopping tur

    21-04 GVA "

    04-05 GVA "

    19-05 GVA "

    26-05 AMS Mileage run tur

    Rebookings (+ 1 voucher) i juni og juli - stramt program pga EBD status udløber 31juli20.
     
    Senest redigeret: 7/4/20
    SophieHendriksen, Henry og T4L "Synes godt om dette"
  3. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    Jeg har desværre også et par rejser der er aflyst.

    - Rundrejse i New Zealand med afgang i dag d. 7/4 med SQ og ANZ.
    Herunder AKL -> ZQN -> CHC -> WLG -> ALK.
    Alle indenrigs flyvninger i NZ booket med SK bonuspoint og alle aflyst af Air New Zealand, så point er tilbage på kontoen og venter på skat/afgift.
    SQ har ændret datoerne på vores flybilletter til februar 2021, men vi har ikke mulighed for at tage afsted før oktober/november 2021 og de vil ikke ændre vores billetter så langt frem. Så skal lige finde ud af hvad jeg gør her. :D

    - 1/5-3/5 Fodboldtur til London for at se Premier League.

    - 15/5-17/5 Weekendtur i Milano for at besøge en veninde

    En travl april og marts på rejsefronten hvor intet desværre er blevet til noget. :(
     
    SophieHendriksen, Ulrik, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Epedemic

    Epedemic Aktivt medlem

    Beskeder:
    75
    "Synes godt om" modtaget:
    156
    Point:
    33
    Har disse jeg tvivler på bliver til noget:
    SAS t/r til Beijing (og et smut til Nordkorea derfra) i maj (på point)
    Brussels t/r til Bruxelles i maj
    Wizz t/r til L'viv i juli
     
    SophieHendriksen, Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  5. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,101
    "Synes godt om" modtaget:
    4,338
    Point:
    113
    Havde planlagt 2 rejser til Californien i april der begge er udsat til Okt/nov.

    5/4 - 12/4 CPH - LAX / SFO - CPH udsat

    23/4 - 30/4 CPH - LAX / SFO - CPH udsat

    8/5 - 12/5 CPH-PVG / HKG - CPH stadig i live

    28/5 -2/6 CPH - SIN T/R med LOT stadig i live.
     
    SophieHendriksen, Henry, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,193
    "Synes godt om" modtaget:
    6,487
    Point:
    113
    - starten af marts til Cancun, konferencen blev preventivt aflyst og der var endnu ingen negativ rejseanbefaling. Pengene er tabte, heller ikke forsikringen dækker. Hotel var dog booket fleksibelt.

    - I går påskeferie til Singapore, afventer svar på min refundering snart 2 uger siden (eller i det hele taget kommunikation fra LOT, har ikke engang hørt direkte fra dem, at rejsen er aflyst!). Timingen var virkelig dårlig, kreditkortet trækker først pengene fra bankkontoen i denne uge...
    Prisen var så lav, at det kunne være en error fare, så ventede et par dage med at booket hotel mv. Det nåede jeg ikke eftersom det hurtig viste sig ikke at være relevant.

    - Resten af konferencerne op til sommeren nåede jeg heller ikke at booke. De er nu alle virtuelle, men heldigvis ingen problemer med at afbestille noget.

    - Har booket sommerhus i Holland i starten juli, som jeg lige har bestilt fly til. Der er gode priser lige nu, og hvis det ikke bliver til noget, tager jeg gerne vouchers. Dem kan vi godt bruge senere på året. Hvis der er en negativ rejsevejledning til den tid, skulle forsikringen dække, men jeg håber virkelig ikke, det bliver nødvendigt. Og ikke så meget for vores ferie, men for økonomien i hele Europa, Den kan næppe klare en nedlukning til 3 måneder mere.
     
    SophieHendriksen, Henry, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Ncbj

    Ncbj Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    202
    Point:
    33
    - CPH-GVA i slut marts blev aflyst, billet refunderet uden problemer af EasyJet.

    - CPH-BCN i begyndelsen af maj bliver nok aflyst.

    - CPH-DUB i midten af maj hænger i en tynd tråd.

    Bilferie til Toscana og Alsace i juni... to hotspots men af de forkerte årsager ... forudsætter at Frederiksen, Merkel, Kurz, Conte og Macron bliver enige om at åbne grænserne ... tror vi tager til Jylland i stedet og håber, at hoteller er åbne - eller man kan leje et sommerhus.
     
    Henry, PENSIONISTEN og MaleneChristensen "Synes godt om dette"
  8. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    Min liste bliver også relativ lang

    Togtur fra KBH til PRG - Grænsen lukkede 2 dage før afrejse, så kom aldrig afsted. Jeg valgte at beholde min hotelbooking, da jeg dermed opnår Gold hos Hotels.com.

    Fly PRG-MAD booket på Avios annulleret grundet rejserestriktioner

    MAD-LPA-MAD aflyst og voucher modtaget fra Iberia

    MAD-LHR-CPH ligeledes annulleret og voucher modtaget. Desværre mangler jeg nu 2 legs for at bibeholde BA Silver, og min næste ferie ligger efter nuværende periode udløber. Mon ikke jeg lige kan nå et Mileage Run til London inden da? :)
     
    SophieHendriksen, PENSIONISTEN, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,211
    "Synes godt om" modtaget:
    4,006
    Point:
    113
    Så byder jeg ind;
    CPH-TXL i marts med Easyjet, koncerttur: Aflyst. Billetter med Easyjet tabt. Hotel med hotels.com bonus overnatning tabt. Koncertbilletter refunderet.

    CPH-LAX i marts med SAS. Flyttet til oktober. Hotel flyttet. Kun Avis gør knuder

    CPH-PRG i april med SAS. Aflyst. Refunderet

    CPH-ATH i april med SAS. Aflyst. Hotel refunderet. Flybilletter er stadig åbne. Afventer.

    CPH-TYO i juni/juli med SAS og Air China. Krydser fingre.
     
    MaleneChristensen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  10. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    I overmorgen skulle jeg have været på LH A380 First på vej mod Bali :( Den er nu udsat til start juni. Jeg forventer den kan gennemføres (hvis rejser i juni annulleres kommer vi til at se en markant anden luftfartsbranche, eller nogle helt andre hjælpepakker). Det positive ved flytningen er at vi blev flyttet til SQ A380. Godt nok ikke det nye layout, men mener stadig de gamle SQ suites kan betragtes som en upgrade fra LH First. LH har jo "tit" gode sales, det har jeg ikke rigtig set hos SQ First.

    EF´en til Etiopien i medio maj er jeg noget usikker på. Lige nu er alle Ethiopians afgange til Oslo aflyst "until further notice", og alle ankommende skal i 14 dages karantæne på et lufthavnshotel, lidt svært med en 4 dages rejse.... Vil gerne afsted, men det afhænger af Etiopien...

    EF'en Algeriet-Houston med Air France La Prémiere 4 maj (nedgraderet til Business) kommer nok ikke til at ske.... Venter et par uger og ser om den bliver aflyst. Håber at Air France vil være lidt fleksible. Jeg tænker noget a la flytte dato og annullere første leg ALG-CDG. Så kunne jeg godt finde på at tage business delen CDH-IAH i slut maj, hvis jeg må for Trump....
     
  11. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Jeg har bestilt en smuttur til London med fruen i slutningen af august. Indtil videre har jeg ikke hørt om ændringer, hverken fra British Airways eller fra hotellet, så vi håber at den tur kan gennemføres.
     
    SophieHendriksen, Ulrik, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    875
    "Synes godt om" modtaget:
    2,584
    Point:
    93
    Jeg nåede at komme hjem fra mine ture inden det brød løs, og har ikke rigtig noget planlagt den nærmeste tid udover Grønland ultimo maj, som jeg håber kan lade sig gøre. Derudover Toronto primo august, som jo er noget usikker (om konferencen overhovedet afholdes).
    Havde regnet med at booke ture senere på foråret som kunne bibeholde mit EBG, men det hænger i en tynd tråd nu...
     
    SophieHendriksen, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  13. SimonTopp2

    SimonTopp2 Aktivt medlem

    Beskeder:
    32
    "Synes godt om" modtaget:
    121
    Point:
    33
    Jeg skal til Montreal/Québec i 4 uger fra slutjuni for at lave noget frivilligt arbejde. Det virker til at den hænger i en meget tynd tråd lige nu :(
     
    SophieHendriksen, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  14. SimonFraLolland

    SimonFraLolland Udkants VIP

    Beskeder:
    247
    "Synes godt om" modtaget:
    1,172
    Point:
    93
    Tur hjem til påske aflyst:

    HEL-CPH 10/04 med Sichuan Airliens købt gennem Flybillet.dk Flyet er aflyst og afventer refundering på 4 uge.
    CPH-RIX-TKU 13/04 med Air Baltic. Flyet er aflyst afventer refundering på 3 uge

    Købte nye biletter med Norwegian HEL-OSL-CPH og CPH-ARN-HEL også aflyst og afventer refundering her også på 3 uge.

    HEL-CPH-HEL med Finnair 21/05-24/05. Finnair har udtalt de starter op på CPH ruten så snart Danmark åbner en smule op for indrejseforbudet så det kommer an på hvad der sker efter den 10/5

    Balkan flexipass tur (Interrail men kun i balkan) til sommer bliver nok skut til efteråret. :confused:
     
    SophieHendriksen, Henrik Olsen, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    263
    "Synes godt om" modtaget:
    560
    Point:
    93
    Hermed min oversigt :-(

    Marts/April 2020 - SIngapore/Phuket - aflyst - afventer stadig tilbagemelding fra Singapore air og hotellet.

    April 2020 - Edinburgh - aflyst - afventer penge retur fra hotel/fly

    Maj 2020 - Dubai - aflyst - hotelhjemmesiden er samtidig gået konkurs så skal ansøge om pengene via Mastercard - Emirates tilbyde ombooking.

    Juni 2020 - Madrid - forventer denne bliver aflyst - hotel kan afbestilles med fuld refusion og flyene ved jeg ikke med endnu

    Juni 2020 - Lyon - afventer status - de fleste af hotellerne kan afbestilles uden gebyr og easyjet tilbyde ombooking.

    August 2020 - New York og Boston. Hotellerne er bestilt med gratis afbestilling og ingen forudbetaling - fly ikke bestilt endnu - forventer heller ikke denne tur bliver til noget :-(

    Overvejer Duabi i september, men ved ikke om vi tør bestille endnu.
     
    SophieHendriksen, Henrik Olsen, Erwin Lansing og 3 andre "Synes godt om" dette.
  16. danielstrandby

    danielstrandby VIP medlem

    Beskeder:
    236
    "Synes godt om" modtaget:
    961
    Point:
    93
    For første gang i mange år har jeg ikke én eneste rejse planlagt*, så hvis denne lockdown absolut skulle ske, så er timingen meget belejlig for mig. Det lader også til, at det kan begrænse mængden af eksamener jeg skal op til her til sommer. Udover disse små-egoistiske konsekvenser, så er jeg selvfølgelig ked af at høre alle jer andres aflysninger.

    *Jeg har stadig en billet ALG-PDX til januar, som blev købt som EF på første klase, men som er blevet nedgraderet til business class. Jeg tror jeg ender med at afbestille denne, hvorfor jeg ikke som sådan har det som en planlagt rejse
     
    SophieHendriksen, Henrik Olsen, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  17. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,193
    "Synes godt om" modtaget:
    6,487
    Point:
    113
    Så har jeg endeligt fået den første kommunikation fra LOT. Nej, ikke noget om refusion. De syntes tilsyneladende heller ikke, at det var nødvendigt at informere direkte om, at vi kunne komme til Singapore, men nu har jeg trods alt fået en SMS om, at vi ikke kan komme hjem :rolleyes:
     
  18. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,101
    "Synes godt om" modtaget:
    4,338
    Point:
    113
    Glæder mig til om jeg skal have samme oplevelse når jeg forhåbentligt skal med dem ultimo maj.
    Tilbyder de ikke at flytte turen til senere? for jeg formoder du også købte den under sidste errorfare?
     
    SophieHendriksen, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  19. nicolajpaaske

    nicolajpaaske Aktivt medlem

    Beskeder:
    40
    "Synes godt om" modtaget:
    173
    Point:
    33
    2.-5. april: København til Kiev–Zhuliany og retur med Wizz Air. Bestilt gennem DTF Travel, som vil have 1.980 kroner for at refundere 1.626 :eek: Hotel refunderet ekstraordinært hos Hotels.com, der indledningsvis kun tilbød tilgodebevis til samme hotel.

    11. april: København til London–Gatwick med easyJet. Flyet blev aflyst 16. marts, refusion anmodet om men ingen penge endnu.

    14. april: London–St. Pancras til Paris–Gare du Nord med Eurostar. Angiveligt fortsat mulighed for at rejse og kun mulighed for tilgodebevis.

    16. april: Paris–Charles de Gaulle til København med easyJet. Flyet er lige blevet afvist i dag, og easyJet oplyser i mail at man kan ombooke eller få voucher (pengene retur står der intet om længere).

    17.-19. april: København til Sankt Petersborg over Helsinki med Finnair. Været aflyst i ugevis, her venter jeg fortsat på penge retur.

    En rejserig april blev til NADA :mad:
     
  20. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,193
    "Synes godt om" modtaget:
    6,487
    Point:
    113
    Rigtig gættet. Jeg anmodede om refundering for over to uger siden, lige efter de annoncerede at stille alle fly på jorden indtil midt april. Har ikke hørt noget endnu. De tilbyder gratis ombooking mod evt prisforskel. I forhold til netop error fare prisen er det billigste jeg fandt ca 3x dyre, så ellers tak. (Selvom 12k som sådan er en fin pris til SIN)
     
    SophieHendriksen, Henrik Olsen, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side