Bank udfaser MasterCard og indfører cashback på Visa

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af SebastianBruun, 8/5/20.

  1. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Spar Nord bank udfaser brugen af MasterCard til fordel for Visa Kredit.

    Det betyder større ændringer i de tilhørende Priority Pass / Rejseforsikringer, der bliver tilkøb.

    Og VISA/Dankortet afløses tilsvarende af Visa Debit.

    Til gengæld etableres der cashback på både Visa Kredit og Debit, efter sigende op til 20%, selvom det lyder lidt underligt med så høj sats.

    Betingelserne fylder 7 sider og er ikke nærstuderet endnu, så detaljer må vente.

    Det kunne jo tænkes at andre banker følger efter.
     
    Henry og Bekgaard "Synes godt om" dette.
  2. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Lader til, at det er hos udvalgte partnere, og “op til 20%”.
    Se f.eks. vedhæftede eksempel, fra deres hjemmeside.
    Tænker, at det er endnu en rabatordning, på højde med club matas, 3F pluskort, Forbrugsforeningen, optjening af eurobonuspoint med mastercard osv.
    Bronx burger giver:
    • 5% cashback med Spar nord kort
    • 10% bonus med forbrugsforeningskort
    • 50 eurobonuspoint /100 kr, med sas mastercard
    Så kan man selv vælge, hvilken rabat man vil have :)
     

    Attached Files:

    Senest redigeret: 8/5/20
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  3. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Som jeg skrev.. ;)
     
    Nielspg, Henry og Bekgaard "Synes godt om dette"
  4. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Som udgangspunkt er det jo positivt med nye kortmuligheder. Jeg er dog ikke overvældet over rabatpartnerne hos Spar Nord - der var ikke rigtig nogen steder jeg handler. Så det bliver ikke noget, jeg kommer til at løbe efter i første omgang.

    Vær også opmærksom på, at der er tale om en bank, ikke et kreditkortselskab. Det betyder, at i modsætning til fx SAS EB Mastercard, er det ikke en selvfølge, at Spar Nord vil udstede sådan et kort til alle, hvis ikke man samtidig flytter sine bankforretninger til Spar Nord.
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  5. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Nej, er man nordjyde er det sjovest hvis man køber modetøj og spiser sushi. :rolleyes:
    Men det gælder vel egentlig også for SAS EB - der er det bare maling og golfudstyr..
    Det er vist kun to gange lykkedes os at optjene point, og den ene var i Stockholm.

    Bemærker i øvrigt, at de bruger en anden udbyder af loyalitetsprogrammer end SAS EB. Der må jo være et marked for det.
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Husker tydeligt første gang jeg i midten af 90-erne havde en studietur fra Letland. Yngre mennesker. Dem skulle jeg da vise lidt rundt i Aarhus. Så jeg tog dem med på Thorups Bodega på Storetorv. Der siges at være det ældste værtshus i Aarhus. Det ligger i kælderen - og rigtigt hyggeligt. Erfarede bagefter, at de hellere ville have været på et top-moderne in-sted på den anden side af torvet, der var indrettet med design i glas og metal.

    Fandt bagefter ud af, at alle barer i Riga dengang var som Thorups Bodega. Så det besøg var ligesom at være hjemme.

    Undskyld, det blev vistnok lidt off-topic. Så tilbage til tråden: Alle loyalitetsprogrammer skal jo være attraktive for målgruppen og give nogle fordele, som målgruppen værdsætter. Ellers giver det næppe kunder i butikken.
     
    HenrikM, Nielspg, MortenS og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Jeg er normalt glad for at få mine varer billigere (og jeg er ikke engang Jyde :p).
    Men synes efterhånden at det er ved at være besværligt, med alle de kort man skal rende rundt med, og opslag omkring rabat % man skal lave, før man betaler.

    Eksempler:
    Imerco
    • 7% bonus optjenes ved brug af Imerco+ kort, hvor bonus kun kan bruges i Imerco
    • 5% bonus optjenes ved brug af forbrugsforeningskort, hvor bonus kan bruges i alle forretninger tilmeldt ordningen.
    Mash
    • 10% rabat ved betaling med MenuPay APP
    • 100 Ekstra eurobonus point / 100 kr, ved betaling med SAS eurobonus mastercard
    Bauhaus
    • 6% rabat/bonus via forbrugsforeningen, FDM eller ældresagen.
    Smalldanishhotels
    • Club matas point
    • 9% bonus med forbrugsforeningen
    • 9% rabat med ældresagen
    Hotels.com
    • Optjening af ekstra eurobonuspoint, eller
    • Optjening af 6% bonus hos Coop
    Kunne bruge resten af formiddagen, men tror jeg stopper her :)
    Det er hårdt, at undersøge rabat-markedet, så man kan få sine ting en lille smule billigere, end den næste i køen :D.
    Og nej, “there is no free lunch”. Det er jo butikkerne der betaler gildet til sådanne nogen som mig, men når alt kommer til alt, er jeg godt tilfreds med det ;).
     
    Offlyer og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Det, som gør det totalt uoverskuelig, er de forskellige samarbejder, hvor produkter ikke har noget som helst med hinanden at gøre. Egne kort er til at finde ud af, selvfølgelig skal man huske sit Imerco kort når man handler i Imerco. Men hvem pokker husker sit Matas kort når man bestiller hotel? Eller var det alligevel billigere at bestille gennem en OTA med Coop kortet? Og hvad har Coop og Matas i det hele taget at gøre med hoteller?

    I sidste ende nok nemmere (især timepris medregnet for at holde styr på alle rabatter) et holde sit til et program, som dækker bredt, i stedet for at presse de sidste procenter ud.

    At Eurobonus gerne vil være bonusprogram, udover loyalitetsprogram, giver en hvis form for mening (selvom jeg nok mest forbinder det med rejse-kategorien), men de forskellige ret tilfælde samarbejder, som f.eks. Coop og Matas, giver ingen mening som jeg kan se. Hverken for forbrugerne eller for virksomhederne. Enten skal man satse bredt, satse målrettet og specifikt indenfor sin branche eller produktkategori, eller bare lade være.
     
    SebastianBruun, Henry og Bekgaard "Synes godt om dette"
  9. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Vi var på familieudflugt til Middelaldercentret i Nyk F. (iøvrigt anbefalelsesværdigt) for nogle år siden.
    Den rare medarbejder ved skranken gjorde (uopfordret) opmærksom på, at de havde aftaler med ældresagen, Politiken Plus, FDM, familierabat, COOP og sikkert flere, som jeg har glemt.
    Det tog et næsten kvarter at finde den rette kombination, så hele gruppen på 9 personer kom billigst ind... :p
     
    Bekgaard, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  10. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Der er helt klart et marked for en app, hvor man kan vælge, hvilke fordelsprogrammer, man er medlem af - og så kan den fortælle dig, hvordan du får bedste pris på et givet køb... Ideen er hermed givet videre!
     
    DanielBahn, Nielspg, Peter F. og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Enig, der er et marked. Det store problem vil nok være at holde appen opdateret med kampagner og tilbud. Lidt a-la: Du kan tage et barn gratis med i Legoland, når du køber en billet til en voksen. Men dette kan ikke kombineres med andre kampagner.
     
  12. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Det eksempel illustrerer også godt et andet problem. Der er ikke en ens definition af "bedste pris". Det afhænger helt af den der køber, og skifter enda muligvis også over tid. Er det den laveste pris i kontanter her og nu? Er det flest bonuspoint? Hvordan værdisættes bonuspoint mellem programmer? 1 points hos Flying Blue har ikke samme indløsningsværdi som 1 Eurobonus point. Og måske har jeg næsten sparet op til en bonusrejse med SAS og mangler kun de sidste point, så jeg er ligeglad med kontantrabat eller dobbeltoptjening hos Norwegian.

    Der skal i hvert fald noget kraftig kunstig intelligens til for at regne beste pris ud. Dermed ikke sagt, der ikke er et markedet for en app, som kan vise overblikket over mulighederne og overlade beslutningen til lidt menneskelig intelligens*.

    *: Det er også min generelle mening om så meget af de hypede AI løsninger vi ser for tiden, men det er en anden snak vi må tage en god dag, når vi kan mødes over en kop øl igen.
     
    Bekgaard, SebastianBruun og Henry "Synes godt om dette"
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Eller du har SAS EuroBonus Premium kort - og med EuroBonus point kan lige krybe over grænsen og få Business billetter til go-priser.
     
    Bekgaard og Erwin Lansing "Synes godt om" dette.
  14. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Hvis man ville lave en brugbar app skulle den (vha. GPS.) kunne give en overblikket over samtlige rabatmuligheder i den butik man er i, på en liste.
    - Dét ville være brugbart.
    Jeg må ærligt indrømme at jeg ofte glemmer at bruge diverse specialaftaler når jeg køber noget..
     
    Offlyer, Bekgaard, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side