Barcelona

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af miri90, 12/4/18.

  1. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Til min overraskelse har jeg ikke kunnet finde en Barcelona-tråd.

    Turen går for første gang til Barcelona... en 3-dages tur som skal foregå uden for meget stress og jag. Vi skal to par afsted og søger de skjulte skatter væk fra turistfælderne. Vi er ikke synderlig kulturelt interesseret, så gamle bygninger og halvfærdige kirker er ikke topprioritet. Vi tager nok et smut på stadion og Rambla`en skal vi vel også forbi, men ellers er vi åbne for forslag.

    Hvilke aktiviteter kan folk anbefale?
    Restauranter og barer? Gerne i fornuftigt prisleje.
    Et strandområde hvis vejret indbyder til det? Vi rejser midt juni.

    Skyd løs...

    Lille sidespørgsmål:
    Vi har kigget på et lille centralt hotel med superanmeldelser og som vi egentlig gerne vil booke. Da check-in lukker kl 21 og vi ankommer sent, har vi forespurgt løsning på dette. De vender retur med at vi skal sende kreditkortnummer +udløbsdato så de kan opkræve et deposit som sikkerhed.
    Hotellet virker på INGEN måde scammy, men vi er alligevel kritiske overfor at sende disse oplysninger pr mail. Godt nok beder de ikke om CVV nummer, men stadig...
    Hvad tænker folk om dette og har folk en alternativ løsning? Evt noget I har prøvet på egen hånd i lignende situation.

    På forhånd tak for hjælpen.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    597
    "Synes godt om" modtaget:
    1,822
    Point:
    93
    Kan se i vil forbi stadion, hvis det er fordi der er et lille sportshjerte der banker så kan jeg varmt anbefale at besøge Anella Olímpica også nu i skal derned ;) besøgte det selv sidst jeg var der og fandt det ganske spændende ;)

    Er man til kunst så er en tur forbi Picasso Museet næsten et must.

    Hvad angår hoteller så tag et kig på Eurostars Grand Marina :)
     
    miri90 og Henry "Synes godt om" dette.
  3. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Stort set alle hoteller beder om kreditkort-oplysninger ved booking. Som regel er der også en paragraf i deres betingelser der siger, at de ved now-show er berettiget til at opkræve prisen for én nat.
    Og netop ved sen ankomst er det aktuelt, for så kan de jo ikke genudleje det hvis gæsten ikke dukker op.
    Om de får det pr. mail eller via deres bookingportal gør ikke den store forskel, så længe CVV nummeret ikke er med. Der er tale om en 'manuel' betaling, og så skal de principielt kunne fremvise en underskrift fra kortholder, hvis det ender i en sag.
     
    Senest redigeret: 12/4/18
    THammer, Henry, miri90 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Mht dit sidespørgsmål er det noget jeg ofte oplever i lidt “analoge” lande på selvstændige hoteller. Meget almindeligt i Østrig og også almindeligt man ikke kan betale med kreditkort mange steder. Jeg har aldrig prøvet at blive snydt endnu 7-9-13.
     
    Henry og miri90 "Synes godt om" dette.
  5. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Samme her.:)
    20+ hoteller i 10 lande de sidste 4-5 år.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det ville være forretningsmæssigt selvmord at snyde med kreditkortoplysningerne.:cool:
    Dels har de som sagt bevisbyrden i tilfælde af disput, så banken vil uden tøven tilbageføre beløbet til kortholder.
    Og dels vil de via de asociale medier være blacklistet world-wide, inden blækket på den falske nota er tørt.:eek:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Det er nu heller ikke så meget hotellets gøren med oplysningerne som bekymrer mig, mere at mailen kan phishes og oplysningerne misbruges derfra. Men måske ser jeg blot spøgelser. Har dog aldrig skullet dele kreditkortoplysninger på mail før.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Du er stadig 'ansvarsfri', så længe sikkerhedskoden ikke er med. Melder du til din bank at en transaktion på kortet ikke er din, så tilbageføres den. Og så er det forretningens opgave at bevise, at det er dig der har initieret betalingen.
    Viser problemet sig, så spærrer banken kortet, og så er den potte ude.
    Du kan tage et ekstra skridt ved at fordele oplysningerne på to mails, evt. fra forskellig afsender: En med kortnummeret, en med kortholders navn + udløbsdato.:cool:

    Men lad være med at sende oplysningerne via Facebook.:p:p:eek::eek:.
     
    miri90 og Henry "Synes godt om" dette.
  9. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg forstår dig godt, det føles ikke rart, men der er nok bare ikke rigtigt noget at gøre ved det hvis I vil bo på sådanne typer af hoteller. Men bedre end at stå og tømme en automat for euro med tre forskellige kort fordi Mutter Østrig ikke tager kreditkort. Det er alligevel vildt nok synes jeg at det stadigvæk er så normalt. Og depositum med bankoverførsel :eek:
     
    miri90 og Henry "Synes godt om" dette.
  10. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,053
    "Synes godt om" modtaget:
    4,478
    Point:
    113
    Her er en ide. Læs Dan Browns seneste bog "Oprindelse" og så gå på jagten efter Barcelona stederne i bogen. https://www.barcelonayellow.com/bcn-tourist/763-locations-barcelona-spain-dan-brown-book-origins

    Jeg kan anbefale denne lille Tapasrestaurant til frokost https://barlaplata.com . Der er kun ganske få retter på menuen. Men bare bestil en hel masse pescadito frito, så bliver du glad!
     
    miri90, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"
  11. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Tak for de mange tips, især omkring kreditkortoplysninger per mail. Jeg booker og kører den via kreditkort hvor betalinger nemt kan afvises.

    Flere gode råd om restauranter, barer, strand, aktiviteter etc?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  12. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Husk: :cool:
    Er man i tvivl - eller køber man noget til senere levering - er reglen altid kreditkort, aldrig debetkort (Visa/Dankort):eek:!
    Det har ikke noget med hverken forrentning, likviditet eller point at gøre: På en kreditkort transaktion er reglerne og rutinerne for indsigelse og afvisning meget bedre end debetkort.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  13. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det er vist desværre alt for mange år siden jeg har været i Barcelona til mine erindringer er rigtig nyttige. Et spøjst indslag var dog en bar, hvor man kun kunne få shots! Det gik selvfølgelig helt galt ;)

    Det er meget turistet, men jeg erindrer det faktisk som en fin oplevelse at hoppe på en af de der dobbeltdækker busser på rundtur. Der kommer man også forbi Camp Nou, som man selvfølgelig ikke kan være i Barcelona uden at se.
     
    miri90, T4L og Henry "Synes godt om dette"
  14. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,053
    "Synes godt om" modtaget:
    4,478
    Point:
    113
    Jeg var der sidst i december måned og boede på Pullman Skipper hotellet, som jeg var meget godt tilfreds med http://www.pullman-barcelona-skipper.com. De har en fantastisk pool på taget. Hotellet ligger tæt på stranden i et område med mange natklubber og barer. Så hvis man er til det, så er dette hotel et godt valg. Det hører med i Accorgruppen i tilfælde af at det betyder noget.
     
    miri90, Henry, SophieHendriksen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    miri90, T4L og Henry "Synes godt om dette"
  16. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Skal vi vædde? :D
     
    jespersm, Henry og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om dette"
  17. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Den anbefaling kan jeg kun gentage. Jeg boede med familien på hotellet for nogle år siden. Meget fint hotel, venlig personale og god placering.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Flyforsinkelsejura

    Flyforsinkelsejura Medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    26
    Point:
    13
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,053
    "Synes godt om" modtaget:
    4,478
    Point:
    113
    SAS har i år en direkte flyvning til Barcelona i programmet og af alle sydeuropæiske destinationer er billetter til Barcelona de billigeste. Så mon ikke mange sætter næsen op efter en tur derned, når man på et tidspunkt (forhåbentlig) ikke længere skal i karantæne ved hjemkomst?

    Jeg sidder i flyveren på vej hjem efter et 6-dages ophold i Barcelona. Desværre har det ikke været en specielt opløftende oplevelse. Barcelona ligner en skygge af sig selv. Der kører en masse biler gennem byen og der er stadigvæk noget liv tilbage på Las Ramblas og de store gader. Men på de små gader er en stor del af butikkerne of forretningerne aflåste med metalskodder der allesammen har fået noget grim graffiti. Det virker næsten lidt apokalypseagtig. Man bliver i hvert fald ikke glad af det.

    Til gengæld er det dejligt at restauranterne er åbne til kl. 17 hver dag, så at man kan nyde den herlige spanske mad, selv om ikke alle de gode restauranter er åbne. @Ulrik postede i onsdags at han var på vej til Barcelona. Hvis du stadigvæk er der, Ulrik, kan jeg varmest anbefale restauranten Brugarol https://www.brugarolbarcelona.com. En 9-retters tapas tasting menu koster 40 EUR. Men jeg tror faktisk ikke at det bliver meget dyrere, hvis man i stedet for vælger a la carte. her er nogle af de retter vi spiste:

    Japanese style Patatas Bravas 6,50€
    Fried potato, Korean spicy sauce, Japanese Mayonnaise & Aonori seaweed
    Japanese style mackerel 9€
    Organic micro raw vegetables with ginger & sesame dressing
    IMG-7348.jpg
    Jeg bryder mig faktisk normalt ikke særlig meget om patatas bravas. Tit smager de bare lidt kedeligt. Men de her var fantastiske, helt tilpas krydret.

    Autumn Truffle flan 6€
    Slow cooked truffle Spanish custard with pickled shiitake
    IMG-7349.jpg
    Denne ret var simpelthen en drøm. Bare luk øjnene og nyd hver enkel bid!

    Anchovy & Foie gras Nigiri 4€ each
    Home salted anchovy,Pedro Ximenez marinated Foie gras nigiri & 25yr old Sherry vinegar
    IMG-7350.jpg
    En interessant kombination som jeg aldrig har smagt før, spændende!


    Corvina sashimi 11€
    Seaweed emulsion, red onion, cucumber, daikon radish with garlic & lime
    IMG-7351.jpg
    Meget forfriskende!

    Black Angus beef Tartare & Koshihikari sushi rice 11€
    Hand chopped black Angus beef,
    Premium grade sushi rice,
    Tamari cured egg yolk, red onion, Brugarol Barcelona Teriyaki
    IMG-7352.jpg
    Der er to forskellige oksekødstartar på menuen. Den ene er en del af tasting menuen *som vi fik ved vores første besøg) og så er der denne her. Den smager så vidunderligt, at det alene ville være grunden for mig at vælge a la carte i stedet for tasting menuen.

    Er der andre der skal til Barcelona snart? :)
     
    Ulrik, Erwin Lansing, clager og 2 andre "Synes godt om" dette.
  20. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Hej, nej jeg var kun i transit. Jeg befinder i Zaragoza halvejs mellem Barcelona og Madrid, men heldigvis i et andet Comunidad Autonomia (ved ikke hvordan det helt skal oversættes- måske region?) Aragon hvor restauranter er åbne til klokken 22; så vi får lige aftenen med. Tak for de gode råd. Da jeg regner med at komme her en gang om måneden de næste mange år når pandemien er ovre, så skal jeg også lidt til Barcelona :).

    PS Det ser sgu meget godt ud, det skal prøves
     
    T4L, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side