Indtil nu har vi beholdt status 3 måneder efter udløbet af optjeningsperioden i Eurobonus. Jeg var lige inde og tjekke min EuroBonus konto. Det ser ud til, at jeg kun beholder min status 2 måneder. Jeg har lige vedhæftet udskriften fra min konto.
Slog lige op på min egen, og kan bekræfte. Jeg har optjeningsperiode indtil 31.03.2021 og status beholdes til 31.05.2021. Det har tidligere være 30.06.20xx. Så der er røget en måned på den konto...
Det er det samme her. Det må være kommet for nyligt, da jeg i november 2020 fik nyt MC Premiumkort og det har de tidligere 3 måneders gyldighed udover optjeningsperioden. Skal vi gætte på, at hvis man spørger SAS om ændringen vil de sige at det er et levn fra gamle dage, hvor det tog lang tid for at efterregistrere point og nu kører det hele meget hurtigere og derfor kan de med sikkerhed sige status efter 2 måneder....
Synes faktisk ændringen er rimelig. Men den manglende kommunikation omkring det er ikke. Endnu en i striben. Skulle iøvrigt vælge sæder på en tur til Haneda i forrige uge. Nogle sæder skulle der betales for - som Diamant. Var klar over forringelsen for EBG, men ikke for EBD. Specifikt var det sæderne i siden i den forreste Go kabine.
Opdatering: Vi regner med det er en fejl fra SAS og deres IT afdeling. De fysiske kort viser jo 3 måneder og derfor må dette forsat gælde og det "blot" er en IT fejl. Vi har spurgt SAS hvad som gælder.
Det er i hvert fald det svar jeg fik tidligere da jeg spurgte til det med at "miste" status. Der sagde Diamant kundeservice at jeg bare skulle tage det helt roligt og det var derfor "grace" perioden var der, så de kunne sikre at ingen mistede status uberettiget. Det kan være, hvis det ikke er en IT fejl fra SAS siden, at de mener de kan klare det på to måneder og ikke tre måneder i fremtiden.
Det har jo reelt kun betydning, hvis du får en ringere status. Eller efterregistreringen af point ikke kan klares indenfor en god måneds tid. Det tager jo også et par uger at producere og distribuere fysiske kort (læs kombinerede EuroBonus og MasterCard). Det skulle jo gerne være fremme inden sidste dag i måneden.
Men mon ikke der er mange som rammer netop denne situation i år eller næste år. Så det rammer flere end normalt. Så derfor interessant.
Så er der 3 måneder igen. I går aftes var der 2 måneder. Vi skal nok "fleksible" på mange måder for tiden....
OPDATERING: SAS har efter vores henvendelse oplyst at det var en fejl på deres hjemmeside og dette nu er rettet. Så alle skulle igen have 3 måneders "grace" periode.
Ja, jeg troede det var på opfordring af medlemmerne, at man havde reduceret det til to måneder. Er næsten ærgelig over at de nu er tilbage til tre måneder, da jeg tydeligt skrev i seneste spørgeskemaundersøgelse, at jeg kun ønskede to måneder... Derimod er jeg ikke længere "undefined", som jeg var igår. Idag er jeg igen guld for livet! Det gode er, at jeg allerede har optjent 1% af de krævede 90.000 point inden slut december! Tror jeg beholder premium dette år. De 12000 kommer til at falde på et tørt sted.
SAS sagde til mig at det var en IT fejl og derfor fin de det rettet lynhurtigt tilbage til 3 dage igen. Der er utvivlsomt mange der vil blive ramt af det i 2021 og 2022, da de ikke når Guld eller højere igen. De vil så have den status en måned mindre.