Bonusbilletter på plus - familie

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Søren S, 6/3/19.

  1. Søren S

    Søren S VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    307
    Point:
    53
    Hej alle

    Er på jagt efter nogle bonusbilletter til enten Hong Kong eller Tokyo til en familierejse i Asien næste år i januar. Skal være afsted tre-fire uger, og kan rejse fra slut december til start februar. To voksne, to børn på 4 og 6 år.

    Er der nogen gode tips til, hvordan man får fingrene i den slags? Jeg har Mastercard Premium med mulighed til billetter på plus til economy pris, og har ca. 280.000 point på kontoen. Men synes ikke det er prangende, hvad SAS gør tilgængeligt af bonusbilletter på nuværende tidspunkt. Og dem der er, kan man kun få på economy.

    Er der nogen gode tips til overvågning eller smarte tricks, så hører jeg meget gerne fra kyndige medlemmer. Er EBG.

    Hvad er erfaringen - hvornår er udvalget af bonusbilletter størst? Nu i god tid før rejsen, eller skal man have is i maven?

    Vil helst med SAS og helst udnytte premium kortets muligheder. Synes Star Alliance billetter løber op i både point og skatter.

    Tak på forhånd!
     
    Henrik Olsen, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"
  2. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Jeg ville give SAS et kald og bede dem hjælpe dig med at finde 4 billetter.
    Kan godt se på sas.dk at der kun dukker Economy billetter op, hvilket nok er fordi man endnu ikke ved hvad der bliver solgt af plus og biz.

    Må jeg spørge hvorfor du vil rejse Plus, når du med din Premium optjening er kvalificeret til Business class billetter?
     
    Søren S, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Lav en søgning her for at få et godt overblik:

    https://travelhacks.azurewebsites.net/

    Der kan du også lave alerts. Generelt er det svært at få 4 billetter på samme afgang men ikke umuligt. Der er fx. masser af billetter til PEK for 4 på plus i januar 2020
     
    Senest redigeret: 7/3/19
    Søren S, Henrik Olsen, danielstrandby og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. danielstrandby

    danielstrandby VIP medlem

    Beskeder:
    236
    "Synes godt om" modtaget:
    958
    Point:
    93
    Har de også billetter til Leningrad, Leopoldville eller Konstantinopel? :p:oops:
     
    jespersm, Jeblin, Søren S og 4 andre "Synes godt om" dette.
  5. Søren S

    Søren S VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    307
    Point:
    53
    Du har ret - business vil selvfølgelig være at foretrække hvis de bliver frigivet, men tænker sandsynligheden for fire pladser på plus er større end fire på business. Vi vil meget gerne med samme fly.

    God idé at give SAS et kald - det kan i hvert fald ikke skade noget.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Søren S

    Søren S VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    307
    Point:
    53
    Tak!

    Beijing er en mulighed, men med to små børn er Kina ikke det der trækker mest. Planen er Hong Kong eller Tokyo og så Sydøstasien
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det er også nogle af de destinationer, som det er mest vanskeligt at finde award tickets til. Med små børn er det selvfølgelig ikke så attraktivt, men ellers kunne du evt. tage den lange tur med SAS på award ticket til eks. PEK og så derfra med en anden billet til en anden destination.

    Jeg lavede lidt selv en sådan løsning ifm. vores skiferie i Colorado. Turen er mest optimal fra CPH via MUC eller FRA med LH, så man har skiftet i Europa. Men jeg ville gerne bruge mine EB point, og fik biz billetter CPH-ORD. Købte så domestic First med AA derfra. Vi endte derfor med at have skiftet i USA med 8 stykker bagage og en meget træt 8-årig midt om natten samt landing+bus til at hente lejebil+2 timers køretur til Vail. Det var en meget fin og effektiv plan på papiret og udført med militær præcision så gik det. Det var nu ikke specielt anbefalelsesværdigt selvom det var dejligt på række 1 og jeg fik löjrom :rolleyes:
     
    clager, Kenneth K, Thorbjoern og 4 andre "Synes godt om" dette.
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,823
    Point:
    113
    Forsøgte at få bare 2 billetter på business til Tokyo. Det var næsten helt umuligt. Måtte ende med:
    • Tjekke SAS hjemmeside morgen og middag
    • At booke udrejsen for sig (og så håbe, at der kom en returbillet)
    • Booke hjemrejsen, så snart det var muligt (turen blev så 3 dage længere end oprindelig planlagt.

    Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal anbefale dig?
    • Booke enkeltrejser (det er nok lettere end retur)
    • Hvis du ikke kan få 4 billetter på business, så forsøge at lave 2 bookninger (hver af dem på en voksen og et barn). En af dem på business, den anden på plus / economy. Hvis du kan få 3 pladser på business så tag dem - og den sidste billet på plus/go
    • Løbende holde øje, om der kommer flere billetter på business på jeres afgang. I givet fald: snup dem og annuller jeres plus / economy.
    Hvis du ikke har is i maven til det, så få billetter til en destination, hvor det kan lade sig gøre at få alle billetter på samme tid.
     
    Thorbjoern, PENSIONISTEN og Søren S "Synes godt om dette"
  9. Søren S

    Søren S VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    307
    Point:
    53
    Tak - det kan være, det bliver en mulighed. Måske kunne man lave et døgns stop i Beijing, og så tage den videre derfra, for at undgå stress. Men det er ikke den optimale løsning - men kan godt se, at det at have mange point ikke nødvendigvis er nok, når nu SAS er så forsigtige med at frigive billetter.

    Fedt med de gode råd - det sætter jeg stor pris på:)
     
    Thorbjoern, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  10. Søren S

    Søren S VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    307
    Point:
    53
    Super gode råd! Jeg må nok bare indstille mig på, at det ikke er så let som jeg først håbede, og så have is i maven lidt tid endnu, og begynde på en backup plan.

    Lidt surt at det skal være så svært at komme i nærheden af de gode bonusbilletter, når man er flere end sig selv. For tanken er jo også at give lidt tilbage til famlien, efter de mange dage væk på rejse. Men må se om ikke det lykkes. Stort tak for hjælpen!
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  11. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Ja, det jeg glemte her: Hvis I har tid nok, så kan det være en god løsning - men netop med et rigtigt stop. Det ville jeg selv gøre en anden gang. Jeg pressede programmet helt vildt denne gang fordi jeg gerne ville have maksimale antal skidage (havde lige brugt 2.500 USD på liftkort så dem ville jeg gerne have mest muligt ud af) og vi samtidigt havde begrænsning på feriedagene. I praksis var det bare rimelig hovedløst.

    Det jeg ville gøre i dit tilfælde nu:

    1. Er der fire billetter på samme afgang på eco - BOOK!
    2. Du kan holde øje med om der åbner sig pladser op på Plus, i så fald, så kan du ringe til kundeservice og få dem til at ændre billetterne. Det koster 150 kr. pr. stk., men i min optik stadigvæk en god deal. Så får du sikret dig turen, og det kommer i givet fald til at koste dig 600 kr. at opgradere til Plus. Det er billigt.
    3. Du kan også byde på en opgradering via Plusgrade. Dyrere end at købe rejsen direkte som award ticket men billigere end at købe for rigtige menneskepenge.
    4. Hvis dit alternativ *ikke* er at købe Plus/Biz for rigtige menneskepenge hos et andet selskab, så er ovenstående stadigvæk en god brug af dine point, synes jeg.
     
    clager, Henry og Søren S "Synes godt om dette"
  12. Søren S

    Søren S VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    307
    Point:
    53
    Det lyder som en rigtig god plan. Vender lige situationen med min bedre halvdel i weekenden, og så må vi få booket noget på eco og så krydse fingre for at nye muligheder åbner sig. Tak!
     
    Henry og SophieHendriksen "Synes godt om" dette.
  13. Søren S

    Søren S VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    307
    Point:
    53
    Lige en update på denne. Har nu sikret mig fire pladser på SAS plus t/r Beijing. Så tager vi evt en overnatning der, og så videre mod Hong Kong. Men vil så løbende holde øje med hvad der bliver frigivet af Plus/Business frem mod afrejse på andre destinationer. Vi er jo ude i god tid.

    Stort tak for hjælpen til alle!
     
    Senest redigeret: 15/3/19
    SophieHendriksen, Ulrik, Nj4220 og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side