Booking class-rod

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 15/7/14.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,283
    "Synes godt om" modtaget:
    6,845
    Point:
    113
    Det der med forskellige booking class til samme afdeling i flyet kommer jeg nok aldrig til at forstå. Heller ikke i forhold til pointoptjening og hvorfor det de fleste steder skal være så skjult, hvilken klasse man køber.

    Nu har jeg så oplevet noget lidt pudsigt. Jeg havde købt en one-way med Brussels fra Genève til København. Bekræftelsesemailen fortæller at det er booking class E. Jeg tjekker på både SAS' og Aegeans hjemmeside, hvad jeg mon kan få af point. Svaret begge steder er 0 (nul). Øv...

    Ved en fejl kommer jeg til at trykke på Swiss på check-in-automaten i Genève - det var dem jeg fløj TIL Genève med. Men jeg tjekker ind og opdager ingenting, før jeg er gennem sikkerhedskontrollen. Alt ser rigtigt ud.

    Nu viser det sig, at min boarding pass er med Swiss-flynumre og booking class Y. Og dén giver bonus! Nu er jeg spændt på, om og i givet fald hvor meget der går ind på kontoen.
     
  2. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Y er generisk for economykabinen hos Swiss (M hos Lufthansa), så du skal nok ikke regne med at få nogle point...
     
    THammer "Synes godt om" dette.

Del denne side