Er der softlanding fra Diamond til Gold?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Frequie, 17/4/17.

  1. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Jeg mangler cirka 6200 points for at beholde mit SAS Guld status og er Diamond pt. Min kvalificerings-periode udløber her i slutningen af april og jeg når ikke flere rejser/mileage runs inden.

    Det har været et sløvt rejseår - lidt irriterende, da jeg i den nye periode fra 1. maj får masser af rejser og regner med at blive Diamond igen.

    Spørgsmålet er så om der er en softlanding fra Diamond til Gold, eller bliver jeg smidt tilbage til Sølv?

    Jeg ved godt at jeg kan købe de manglende 6200 basis points for 62.000 points (hvilket jeg har på kontoen), men jeg er meget i tvivl om det er det værd så jeg håber på soft-landing.

    Hvad ville I gøre? : )
     
    PENSIONISTEN, THammer og Henry "Synes godt om dette"
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113

    Det afhænger meget af dit rejsemønster:
    • Rejser du meget med SAS, så du får gavn af de ekstra +25%?
    • Rejser du på økonomi, så du kan bruge lounge og fast-track (også hos *A partnere)?
    • Har du en stram kalender, så du gerne vil foran i køen ved aflysninger etc.?
    • Bruger du opgraderinger?
    • Giver dit guldkort dig andre fordele (eksempelvis gratis kreditkort etc).?
    Det lyder nok meget "økonomi-nørded" - men lav eventuelt et hurtigt overslag over dine fordele.

    Jeg ville også umiddelbart overveje en eller 2 hurtige ture til et naboland med SAS på plus.
     
    PENSIONISTEN, tbh og THammer "Synes godt om dette"
  3. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg tror der er softlanding, men altså sådan som ser sker ændringer hele tiden uden at vi får noget at vide, så bliver du nok nødt til at spørge diamant mailen for at få bekræftet det.
    I tilfælde af at der ikke skulle være softlanding, så behøver du ikke beslutte dig endnu. Når man køber point, så dateres de noget i stil med 120 dage bagud, så du kan vente til efter din graceperiode og se hvor tæt du er kommet på at genopnå guld og så se om det er det værd i forhold til at vente til du får det igen. 62.000 point... Jeg tvivler stærkt! Men muligheden burde være der, uden du behøver bekymre dig endnu.
     
    PENSIONISTEN, Henry og THammer "Synes godt om dette"
  4. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Som reglerne er i øjeblikket er der softlanding.

    Som @tbh skriver så har du 120 dages "betænkningstid" om du vil købe de resterende basis point, hvis du da vurderer at det vil have værdi for dig.
     
    PENSIONISTEN, tbh og Henry "Synes godt om dette"
  5. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Måske stadig værd at overveje at optjene de resterende point og være 'rigtig' Gold mhp at have 10 års sammenhængende status som kvalificeret Gold. Ellers skal man jo starte forfra.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Der er softlanding - da jeg røg fra EBD til EBG var det med en sølle optjening på 18.000 point i perioden.......

    /DSGM
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    om det år du softlander tæller med i de 10 år ville være rart at vide, spørgsmålet er om de selv ved det endnu...
     
    PeterA, Henry og Kenneth K "Synes godt om dette"
  8. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Som jeg forstod det på dem, da jeg snakkede med dem vedr lifetime gold, så skal man have optjent basis point nok til minimum gold i de 10 år. Altså tæller en softlanding fra EBD til EBG, hvor man ikke har tjent nok basis point til EBG, ikke med i regnskabet for de 10 års sammenhængende. Det tæller endvidere ikke med, hvis man har købt basis point, for at beholde/opnå EBG.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    ENIG!
     
    THammer og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Sad lige og regnede på de sidste par bookede ture i denne optjeningsperiode.
    Det lader til, at jeg ender på 90.012 point :)
    Og så er det endda helt tilfældigt, da jeg ikke regnede på det ved booking.
     
    Schwert, MaleneChristensen, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side