Erfaringer med navneændring?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af tbh, 26/9/15.

  1. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Mine forældre har købt nogle billige billetter til HKG til om 5 måneder, men som det ser ud nu ligner det at turen ikke kan lade sig gøre alligevel, i hvert fald for min mor. Jeg overvejede derfor hvad der bedst kunne betale sig og faldt derfor over denne info: https://www.flysas.com/en/travel-info/before-travel/rebooking/

    Der står at billetter kan overdrages for 60€/500DKK/NOK/SEK (ja ja, vi bliver total scammed på valuta igen, surprice! Disse billetter er dog ex-MMX og købt i SEK, så alligevel ikke så meget scammed denne gang!).

    Er der nogen der har erfaringer med det? fungerer det og fungerer det også på interkontinentale ruter? Jeg ved godt at de kan få skatter tilbage, men det er ikke så stor en del alligevel uden YQ og potentielt billige point ville nok være mere spændende :)
     
    Kenneth K "Synes godt om" dette.
  2. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Ja det skulle fungere fint... Flere på det norske forum har vist solgt billetter de ikke kunne bruge...
     
    tbh "Synes godt om" dette.
  3. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Super, tak! Det vil da gøre det meget mindre ærgerligt at udnytte det sådan :)
     
  4. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Hvornår er det, og hvad sælger I dem for? :)
     
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,817
    Point:
    113
    Passer ind i overskriften - men er et andet emne end de tidligere beskeder.

    Jeg fik købt 4 billetter med Lufthansa: Moskva-Frankfurt-Billund. Alt var OK, indtil min kæreste fandt ud af, at jeg havde stavet sønnens navn forkert. Kvindernes efternavne ender på "a", mens mændenes navne ikke har denne endelse.

    Så jeg fik fat i Lufthansas kundeservice. Det er jo en navneændring, som koster 25 euro. OK - jeg turde ikke andet end at betale, for tænk, hvis han blev afvist i lufthavnen på grund af dette ekstra bogstav.

    Kom så til at kikke på den bekræftelse, jeg fik sendt. Nu har sønnike sluppet af med det ekstra bogstav. Men billetnummer er også forsvundet. Der står simpelthen intet hos ham. Men de øvrige 3 passagerer har stadig deres billetnummer.

    OK, så måtte jeg igen ringe til Lufthansas kundeservice. Det tog igen en halv time i telefonen, men så lovede den venlige dame, at problemet ville blive løst i løbet af 24 timer. Har lige tjekket reservationen. Damerne har stadig deres billet nummer. Og hos knægten står der: Ticket Number Not Available. Jeg tvivler på, at han kommer med flyet i Moskva.

    Andre, der har oplevet noget tilsvarende?

    PS: Har nu sendt en mail til Lufthansa i Danmark. Håber, de kan løse problemet.
     
  6. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Jeg har engang oplevet noget tilsvarende med LH, hvor jeg manglende et billetnummer. Checkede bagage ind og fik et printet boardingkort og troede, at alt var fint. Men så blev jeg afvist i gaten, da der manglende billetnummer (aner ikke hvorfor, men har tit oplevet mystiske ting med LH). Jeg blev simpelthen så vred, da det åbenlyst ikke var en fejl fra min side, og det endte med, at gaten ringede og gjorde "noget", og så kom jeg med.
    Summasummarum: Sørg for at på billetnummer på plads inden afgang.
     
    Henry og SophieHendriksen "Synes godt om" dette.
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg har også oplevet det og kan kun være enig. Det er ikke særligt morsomt at stå i lufthavnen uden ticket nummer -- det kræver magi mellem flyselskab og rejsebureau (eller dig selv hvis du har booket!) at få det ordnet og mængden af nødvendig magi stiger voldsomt jo tættere på afgang man kommer.
     
    jespersm, Henry og SophieHendriksen "Synes godt om dette"

Del denne side