ESTA - opdatering

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af MaleneChristensen, 20/7/17.

  1. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    God aften IF-folk.. :D:D

    Jeg rejser til USA i august og er lidt i tvivl om mit ESTA skal opdateres siden jeg var der sidst?
    Er der nogen der ved, om man skal opdatere det med adresse på første overnatning eller om jeg overhovedet behøver at gøre noget når mit ESTA først udløber i 2019?

    Hvis det skal opdateres med adressen, hvordan gør man så? Jeg kan simpelthen ikke få lov til at ændre andet end min e-mail...

    Tak på forhold.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Havse

    Havse VIP medlem

    Beskeder:
    92
    "Synes godt om" modtaget:
    283
    Point:
    53
    Hvis du har rejst ind én gang på din ESTA behøver du ikke opdatere den næste gang.

    Du skal bare oplyse første overnatning som en del af APIS til flyselskabet.
     
    Michael Wahl, MaleneChristensen, jakobv84 og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Kan fuldt ud støtte @Havse, såfremte din ESTA stadig er gyldig behøver du ikke opdatere adressen (hvad de reelt bruger den adresse til er en anden sag) . Husk
    1) at registrere den (Nye) første adresse på din APIS før du flyver (eller ved check-in)
    2) at du kan bruge immigrations automaterne når du ankommer til USA. De fleste lufthavne har dem nu (EWR værende en bemærkelsesværdig undtagelse). I nogle lufthavne skilter de ikke så tydeligt med dem - se evt efter "US citizens" - det er samme linje.

    God tur
     
    Michael Wahl, MaleneChristensen og Henry "Synes godt om dette"
  4. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Kan man bruge automaterne, hvis det er første gang man rejser på et nyt ESTA, men på det samme pas hvor man tidligere har haft ESTA?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Tidligere var det et nej, da det ses som et nyt ESTA. Men jeg ved ikke om de har lavet det om. Jeg har prøvet det sidste gang og der ville den fine maskine ikke kendes ved mig.

    Men det er forsat hurtigere, da jeg så blev ledt videre til en personlig betjening, som var en anden kø, da jeg sagde at jeg ikke var "første gangs esta". Virker måske ikke alle steder....
     
    Henry, Offlyer, Claus Heine og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Virkede ikke for mig i foråret første gang med nyt ESTA. Eller dvs jeg blev sendt til tjek efter at have været i automaten.
     
    Henry, Ulrik og Claus Heine "Synes godt om dette"
  7. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Ja - det kan du godt. MEN, du får et kryds over dit billed og bliver smidt ind i en anden kø (efter automaterne). Det tager længere tid - men er som regel hurtigere end "den gode gammeldags metode"
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  8. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Så tror jeg at det er det vi gør - satser på lidt hurtigere ekspedition.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Automaterne er et kæmpe plus og betjentene har god tid en lille snak. Sidst jeg var Washington fik jeg et længere foredrag om flymuserne; som jeg dog allerede havde planlagt at se.
    Hvis man som undertegnede har et Iransk stempel i passet og derfor behøver et visum, så går det også uden problemer med automaterne.
     
    tbh, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  10. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Afhængigt af hvilket visum man har, jeg har et M1 studie visa, jeg får et kryds hver gang - de SKAL spørge mig om jeg stadig studerer, fortalte manden bag skranken mig sidst i Miami. Men napper altid automaten alligevel. Som nævnt, hurtigere alligevel.
     
    Henry, tbh, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Jeg havde genbrugs ESTA da jeg var derovre (SEA) i Juni/juli. Brugte automaterne men fik det pæne kryds og måtte forbi skranken - dog i en hurtigere kø end resten.
    Samme vej gik det for den amerikanske herre jeg sad ved siden af (uni. professor der rejser en gang pr måned). Så måske de bare "spot checker" en gang i mellem ved hjælp af krydset.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side