Eurobonus og Hotels.com

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Ncbj, 18/10/19.

  1. Ncbj

    Ncbj Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    202
    Point:
    33
    Har booket og benyttet nogle overnatninger gennem hotelsbysas.com, dvs. Hotels.com gennem SAS's hjemmeside. Efter booking får jeg fin bekræftelsesmail, hvor der står, hvor mange points jeg får og med et SAS-confirmation number. Fint. De kommer bare ikke.

    Lang historie kort (efter mange opkald): hvis jeg ikke kan få Hotels.com til at overføre pointene (hvad det så end betyder), vil SAS ikke give mig dem. Og når man ringer til Hotels.com, er svaret, at de i deres systemer ikke har adgang til eurobonus-point.

    Det der gør mig harm er, at SAS ikke tager ansvar for deres eget set-up. Fint nok at man ikke kan efterregistrere points, men det er ikke det, der er tale om her. Den udstukne vej er fulgt snorlige. Og jeg kan dokumentere det. Har nu klaget til SAS.

    Udover lige at ventilere frustrationen er jeg interesseret i at høre, om der er andre, der har oplevet noget lignende :eek:)
     
    Peter F. og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Jeg har ikke den store erfaring, men har for tre uger siden benyttet det ifm. en weekendtur, og jeg kan se, at de point fremgår af min kontooversigt (tak for reminderen btw).
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Jeg følger spændt med her. Jeg har rejst rundt i Vesteuropa de sidste par uger af august, hvor størstedelen af overnatningerne var booket sammesteds under dobbeltpoint kampagnen i sommer. Og alle bookinger kom med fin bekræftelse incl. korrekt oplysning om de optjente point.
    Der kan gå op til 8 uger, før man modtager pointene og der er jeg så ikke helt, hvorfor jeg venter lidt endnu, inden jeg påbegynder en reklamation... Håber ikke at det bliver nødvendigt.. :oops:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Ncbj

    Ncbj Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    202
    Point:
    33
    Så kom der faktisk et uventet hurtigt svar på min klage. Om det så hjælper ved jeg ikke, om man kan sige. Budskabet var, at de var ved at indkøre nye systemer ift. deres non-air partnere, og det kunne give forsinkelse. Og at SAS-medarbejderne ikke kunne se status på de overførte EB-points.

    Rådet var at vente et par uger, og hvis de endnu ikke var kommet, tja, så skulle jeg bare kontakte Hotels.com !!

    Forsøger nu at få dem til at forstå - som jeg også skrev i klagen -, at Hotels.com's servicemedarbejdere giver samme svar: vi kan ikke se noget i vores systemer. Så i realiteten er jeg fortsat efterladt midt imellem SAS og Hotels.com - og ingen kan/vil tage ansvar.

    Men nu venter vi lige et par uger.
     
    Nielspg, Peter F., Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Når man taler om solen...
    Nu til morgen var der tikket point ind, så intet bøvl her. Endda for alle 4 ophold på én gang, selvom de strakte sig over 14 dage.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Måske lidt off-topic, men har selv prøvet at navigere rundt på hotels.com, både direkte, via coop og via SAS.
    Synes oftest, at priserne har været højere gennem SAS og har umiddelbart vurderet at jeg fik mere værdi gennem coop eller direkte.
    Og hvis det har været Hilton eller SPG hoteller, har det oftest været billigere at booke direkte hos dem. Få gange har jeg også fået korrigeret prisen ved at henvise til billigere pris på hotels.com. Og så har jeg nydt godt af hotellets loyalty program.
    Andre der har erfaringer i den retning ?
     
    Nielspg og Henry "Synes godt om" dette.
  7. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Har kun booket et par gange gennem SAS og hotels.com, mest på grund af at det netop har været min fornemmelse, at man selv får lov at betale for de point, man får derigennem. Ikke nogen god fidus, efter min ringe mening.

    /DSGM #2
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Helt enig. Og derfor var det også kun 4 ud af 6 ophold på ferien, som blev booket ad denne kanal. På plussiden talte, at det var under en dobbeltpoint kampagne, men ja, man skal se sig for.
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,823
    Point:
    113
    Det afhænger jo af, hvad du betaler for pointene - og hvad de er værd for dig.
     
    Bekgaard "Synes godt om" dette.
  10. Ncbj

    Ncbj Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    202
    Point:
    33
    Mine tikkede også ind her til morgen. Case closed :)

    Mht om det er en god ide: jeg tjekkede priser direkte på hotels.com og via SAS, og det var samme pris. Så i den forstand betalte jeg ikke selv for pointene - i denne omgang. Enig i at man skal se sig for.
     
    Bekgaard, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  11. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Det er selvfølgelig sandt, jeg var vist også lidt upræcis i min formulering. Det jeg egentlig mente var, at jeg i øvrige tilfælde, hvor jeg har søgt på hoteller hos SAS/hotels.com, så har merprisen været så meget højere at pointene ikke har været det værd.
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side