Firenze

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af T4L, 9/10/19 at 08:55.

1. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    705
    "Synes godt om" modtaget:
    2,621
    Point:
    93
    Oktober er en populær og rigtig dejlig måned for at komme afsted til Toscana. Der ligger en af de nok mest besøgte byer i Italien. Så lad os starte en Firenze tråd og dele vores oplevelser og erfaringer. Jeg var der i starten af juli måned og vil i denne omgang bidrage med min hoteloplevelse.

I år jagter jeg Globalist status hos Hyatt. Så jeg tjekker altid om der er nogle Hyatt hoteller, lige meget hvor jeg nu skal hen. I Firenze har Hyatt ikke nogen egne hoteller, men i kraft af marketingaftalen med Small Luxury Hotels er der en række SLH hoteller, der kan bookes gennem Hyatt som tæller som statusoptjenende. Problemet er bare at Hyatt sælger dem allesammen til en væsentlig højere pris end andre steder. Det havde jeg ikke lyst til. Ingen af de andre kendte hotelkæder havde noget prismæssigt fornuftigt at tilbyde heller. Så jeg kiggede på andre muligheder. Valget faldt på Hotel Milu https://hotelmilu.com.

Beliggenheden lige ved siden af Palazzo Medici på Via de Tornabuoni, hvor man hurtigt kan få tiden til at gå med at beundre de mange berømte designers vinduesudstillinger, er helt i top. Der er ikke særlig langt at gå til det meste, alle guides siger man skal se i Firenze.

Vores værelse var ikke særlig stort, men meget pænt og moderne.
    IMG-4319.JPG
    IMG-4322.JPG

Hotellet har en lille lounge på den øverste etage med en stor udendørs terrasse, hvor man kan få gratis vand og kaffe hele dagen. Det er også her der serveres morgenmad og det er også på denne etage hotellet har nogle få værelser der var hovedgrunden til at jeg gerne ville bo på netop dette hotel: værelser med egen balkon. Jeg elsker balkoner! Balkonen var bestemt heller ikke nogen skuffelse, tværtimod.
    IMG-4320.JPG
    IMG-4321.JPG

Hotellet har også noget lidt specielt til dem der er til kunst. Hele trappeopgangen er nærmest et lille kunstgalleri.
    IMG-4326.JPG
    IMG-4327.JPG
    IMG-4328.JPG
    IMG-4329.JPG
    IMG-4330.JPG
    IMG-4331.JPG

Jeg glæder mig til at høre om andres erfaringer i og med Firenze. Jeg skal nemlig afsted igen i weekenden. Måske har I nogen gode tips og tricks?;)

HenrikM, Calle77, Kenneth K og 9 andre "Synes godt om" dette.
  2. Peter F.

Peter F. VIP medlem

Beskeder:
    467
    1,386
    Point:
    93
    Fin tråd, - jeg har længe godt kunne tænke mig at besøge Firenze. Men hver gang jeg fordyber mig i emnet, støder jeg på, at der er tale om en af de ret så overrendte steder i Europa... :oops: Så måske nogle tillige kunne have et tip om, hvornår på året det er godt at besøge denne by? :)

T4L og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Kenneth K

Kenneth K Prospect member

Beskeder:
    636
    2,414
    Point:
    93
    Har besøgt Firenze et par gange, min skrædder har butik og værksted i Prato: http://www.francescoguida.it/it
    De sidste par gange har vi boet på et hotel i selve Firenze som vi har været godt tilfredse med, har også kigget på Hyatts hoteller og som T4L skriver så er de prissat for højt til at kunne svare sig.
    Hotellet vi har brugt er: https://www.palazzocastri.com og nok også den jeg booket igen når jeg skal derned om 14 dage på en billet købt under F&F kampagnen fornylig, direkte til Firenze og så hjem fra Bologne, togturen tager ca. 45 min og hotellet ligger 10 min. gang fra banegården.

T4L, Peter F. og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side