Hvidvask

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henry, 14/2/24.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,829
    Point:
    113
    Nogen som ved, om det igen er den tid på året, hvor bankerne skal tjekke kunderne for hvidvask?

    I week-enden skulle jeg svare på et spørgeskema fra SEB Bank (mit EuroBonus mastercard) og i år ringede Sydbank for at opdatere oplysningerne for min lille konsulentvirksomhed.

    Mastercard var meget interesseret i forbrug, indkomst og kontanthævninger (vel for at se, om jeg tjener nok til at have det forbrug, jeg har). Sydbank var mest interesseret i indbetalinger fra udlandet til min konto og overførsler fra min konto til udlandet.

    Andre, der er blevet kontaktet af bankerne med hvidvask for øje?
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Bankerne har ikke et fast tidspunkt men skal tjekke løbende. Måske er du blevet ramt af, at din rådgiver nu er nået til dig?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,829
    Point:
    113
    Takker for svar.
     
    Henrik Olsen og jespersm "Synes godt om" dette.
  4. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Det er også et stykke tid siden, jeg har fået et lignende opkald. Der var de også mest interesseret i mine overførsel til udlandet til en konto i mit eget navn. Jeg forklarede også venligt, at hvis hvidvask var min intention, så ville jeg nok ikke gøre det fra min danske lønkonto, hvor lønnen indgår efter der er betalt danske skatter. Det må have virket eftersom de ikke har ringet igen :)
     
    Beaglen, Henrik Olsen, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Jeg har lige omlagt en gang lån og indfriet andre. Det gav en stor aktivitet fra de forskellige om hvor de der penge nu kom fra. Så en almindelig omlægning gav lige pludselig "forhør" med ønske om dokumentation, hvilket jeg på det stregeste sagde nej til. Så de er meget obs på det er min oplevelse.
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side