Lounge m.v. i SIN

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af SebastianBruun, 13/6/18.

  1. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Kan bruge lidt inside-viden om lounges og terminaler i SIN.

    Om et par uger eller så rejser vil til Australien. Turen er booket hos Singapore Airlines som Business (bookingklasse D) AAL – CPH – SIN – Australien og retur.

    I Kastrup er der ikke så meget tvivl om lounge på udturen, hvor der er nogle timer. Det må blive Eventyr Lounge, alene af den grund at den er placeret efter paskontrollen.
    At den lyder til at være god skader så heller ikke.:) Der har vi adgang med PP.

    I Singapore er det ifølge bookingoversigten på SAS med ankomst i terminal 0, men vidererejse fra terminal 3? (Spøjst nok fremgår terminal-nr endnu ikke af Singapores app..)
    Det gælder både ud og hjem – men betyder det skift til anden terminal, eller er det blot fordi de altid betegner ankomst som terminal 0?

    Hvad er smartest i SIN, hvor vi begge veje har ca. 3 timer? Ifølge lufthavnens website er der i Terminal 3 SilverKris lounge med adgang for Business passagerer - er det den man skal bruge? Og kan det nås, eller er afstandene for store?
     
    Beaglen, DanielBahn og Henry "Synes godt om dette"
  2. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Jeg mener ikke at der er en terminal 0 i Changi så jeg tror at det er en fejl hos SKIT. Normalt lander CPH- og Europa SQ fly i terminal 3, så loungen der må være det oplagte valg
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  3. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Lyder meget plausibelt. Der er vist ikke ret mange lufthavne der opererer med terminal 0.
    Nogle banegårde har spor 0 - og børn kan gå i 0'te klasse men det er vist også det..
    :):)

    Af hjertet tak:cool:.
     
    Beaglen, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  4. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    [QUOTE="SebastianBruun, post: 71108, member: 1084"
    Hvad er smartest i SIN, hvor vi begge veje har ca. 3 timer? Ifølge lufthavnens website er der i Terminal 3 SilverKris lounge med adgang for Business passagerer - er det den man skal bruge? Og kan det nås, eller er afstandene for store?[/QUOTE]

    Forstår ikke helt spm “hvad er er smartest”!

    Flyver SQ Biz, så er der adgang til SQ SilverKris Business lounges (ikke at forveksle med SilverKris Gold Lounge).
    Benyt den SilverKris Business lounge der er tættest på afgangs gaten. Der er ikke den store forskel når det kommer til SilverKris Business lounge.

    Der er ikke de store afstande i SIN, men regn med +15 mins hvis du skal benytte toget mellem de forskellige terminaler. Alt er skiltet i SIN og de tider ser står på skiltene er ret realistiske (medmindre man dalrer rundt i alverdens butikker).

    Der er pt 4 (5) terminaler (1-2-3-4(CIP)) i Singapore https://en.m.wikipedia.org/wiki/Singapore_Changi_Airport
     
    SophieHendriksen, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  5. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Spørgsmålet udsprang til dels af lettere forvirring over 'terminal 0'. Hvis det betød en længere intern transport skal det jo med i vurderingen.
    Derudover tænkte jeg mig, at der måske var flere lounges, og så var det jo rart at høre om andres favoritter.

    Efterfølgende har @Ulrik så desuden beroliget mig med, at vi formentlig lander og starter fra terminal 3.:)
    Og du har bekræftet mig i valget af Lounge.
    Butiksdalring er ikke et problem, overkommandoens shoppinggen er næsten på samme udviklingsstadie som mit.:D
    Derimod har en god lounge (og god plads ombord) en høj waf.:cool:

    Vi har booket en blanding af vinduespladser (bag hinanden) og midterpladser (side om side) på de forskellige strækninger for at prøve de forskellige muligheder.
     
    THammer, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  6. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Der er ellers aldeles fin shopping i Changi :D
     
    THammer, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side