Miami

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af JackB, 20/4/22.

  1. JackB

    JackB Points chaser

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    311
    Point:
    63
    Vi fløj til MIA med SAS sidste fredag.
    Pga. tordenbyger lå vi i kø og ventede på landing og blev 40 min forsinket, lidt øv.
    Men da vi først blev parkeret ved gaten gik det hurtigt.
    Det tog 15-20 min fra vi forlod flyet til vi stod med kufferterne i hånden og gik mod MIA Mover, med 3 børn med på rejsen var det dejligt.
    Vi sad i den lille business kabine og kom dermed først ud af flyet, og det meste af tiden gik faktisk med at gå til paskontrollen, der stod vi i kø i et par minutter, gutten chekkede vores pas og velkommen til USA, kufferterne kom 5 min senere, aldrig før er jeg kommet så hurtigt ind i USA.
    Tidligere er jeg dog kommet ind via LAX og SFO.
    Er de bare hurtigere i MIA eller er det generelt blevet nemmere?
     
    PENSIONISTEN, Offlyer og Henry "Synes godt om dette"
  2. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Jeg har kun været igennem MIA én enkelt gang - ellers mange gange i SFO og IAD, og enkelte gange andre steder... MIA var også super-hurtigt da jeg var der (i januar 2020) - og meget hurtigere end IAD som altid har taget 1½-2t, SFO ofte lidt hurtigere ½-1t. Husker netop MIA fordi jeg blev spurgt til om jeg havde været i Kina for nylig, hvilket jeg ikke fattede hvorfor de spurgte om da jeg kom direkte fra Cuba - og ikke havde hørt noget om Wuhan...
     
    THammer, JackB, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Fedt.
    Mange år siden jeg sidst fløj indtil MIA. Oftest gennem IAD, EWR eller ORD. Efter de opgav (immigrations) maskinerne igen, så har det typisk taget 1t-1½t alle steder. Nogle gange lidt under 1t. SFO i sidste måned var 45min

    Det hvor jeg typisk har slået mine egne rekorder har været i EWR med den sene maskine (SK901). Har oplevet at være i midtown 45 min efter dørene åbnede.
     
    Senest redigeret: 21/4/22
    THammer, JackB, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Mit rekord må være JFK med over 2,5 time kun for paskontrol, efterfulgt af at netop den bås, jeg stod i kø for, lukkede foran næsen pga. "coffee break", snyde sig foran en af de andre båse, hvor scenen gentager sig efterfulgt af "union rules". Den kundeservice kan SAS Ground Handling stadig lære noget af ;-)

    Havde dog gode erfaringer i mindre lufthavne med, den gang, direkte ruter fra EU, som PDX og MEM. Frygtede ATL og dens størrelse sidst, men det gik nu også ret glat, udover et stort X over kortet, men det kunne grænsevagten heldigvis kun grine af.
     
    JackB, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  5. mifira

    mifira Aktivt medlem

    Beskeder:
    31
    "Synes godt om" modtaget:
    107
    Point:
    33
    Jeg var i Miami for et par måneder siden og der tog det ca. 1,5 time :rolleyes: Til gengæld talte medarbejderen i paskontrollen lidt dansk :D
     
    JackB og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Vi var igennem 2 April, det tog 1½ time på trods af vi kom hurtigt af flyveren.
     
    JackB og Henry "Synes godt om" dette.
  7. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Cirka en time for os den 31. marts med SK953. Vi sad i den allerforreste del af Economy, så det kan nok have hjulpet. Da vi var halvvejs igennem køen, var køen vokset ret meget bag os, og var da nok dobbelt så lang som da vi stillede os i køen.
     
    JackB og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Vi sad forrest på SAS Plus, men der var noget med nogle aflyste fly til New York, og 2100 passagerer, som ikke kunne komme videre, det kan have haft indvirkning.
     
    JackB og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side