Mileage Run i September 10.000-15.000 point

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af frankbrix, 22/6/15.

  1. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Hej,

    Jeg har kigget lidt på mine planlagte flyvninger og jeg ser ud til at lande på omkring 75.000 til 80.000 Eurobonus point. Jeg overvejer derfor at lave et Mileage Run og få de sidste 10.000-15.000 point hjem.

    Jeg har kigget lidt på forskellige muligheder, og en mulighed er at flyve til tokyo, san francisco, hong kong på GO og få 9.000 point + 25% bonus = 11.250 point.

    Alternativt kunne man tage 2 ture til Reykjavik på Plus hvor man flyver over Oslo. Sådan en tur vil give 4500 + 25% bonus =5625 point pr. tur.

    Er der nogle her der har nogle gode råd til Mileage Runs i september? I bedste mileage run stil må det gerne være til en god pris.
     
  2. bertil storr

    bertil storr VIP medlem

    Beskeder:
    150
    "Synes godt om" modtaget:
    295
    Point:
    63
    hvornår slutter din optjenings periode?
     
    skyflyerwomen "Synes godt om" dette.
  3. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg har brugt optiontown på intra EU flyvininger i stedet for deciderede MR's for at opnå de sidste point i denne periode. Det er selvfølgelig en usikker måde at det på hvis du ikke har flyvningerne i forvejen, da det bliver dyrt købe point hvis du ikke får opgraderingen. Dog har jeg haft 100% success, og kun læst om de (2?) afslag nævnt i erfaringer med optiontown tråden. Når det går i gennem til en god pris (en god pris for mig er et godt stykke <37€) mener jeg det er en rimelig pris så længe de holder fast i at opgradere til Z (2500 points per segment for EBG). Har ikke lige tid til at regne mere på det nu, men stof til eftertanke :)
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  4. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Jeg vil tilslutte mig @tbh og anbefale at købe en billig billet til Europa (vent til på torsdag når SAS kommer med nye gode tilbud i deres "Now or Never" sommer-kampagne) og så opgradere gennem Optiontown, til Business Saver Z-klasse.
    Med en returrejse for 500-600 kr. og Optiontown priser på omkring 250-300 pr. vej, kan du erhverve dig de 15.000 point for et sted mellem 3000-3600 kr., naturligvis baseret på du bliver opgraderet. ;)
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  5. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Tak for tippet. Det kan være jeg kigger på torsdag om jeg kan finde nogle meget billige ture. Berlin ville være optimalt, da det er den korteste tur ud i Europa.
     
  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    uden at virke som en sur gammel mand, er det jo stadigvæk et sats med Optionstown, for hvis det glipper en gang, så er det da ærgerligt at bruge tiden i GO.. - hvornår slutter din "optjeningsperiode"? tænker måske på, at en CPH-HKG kunne være en mulighed også? den giver (250 Nordic + 4.500 ARN-HKG og samme hjem..) + dine 25% = 11.875 point (og så måske lidt optionstown?) - jeg checkede på www.sas.dk - men den kan ikke nikke genkendende til HKG, så ved ikke hvad prisen er... - men mon ikke det fikses på et tidspunkt? og forresten, når du søger, kunne du også prøve at flyve fra MMX, mener det giver lidt bedre priser, men lidt mere logistic udfordring...

    PS, jeg betalte selv ca. 3.000kr for denne billet under diamant tilbud, men vil mene det er stadigvæk en ok pris, hvis det får under 4.000kr
     
  7. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Hej Kristian,

    Min periode slutter d. 30 september. Jeg kan se at ARN--HKG starter d. 10 september, men den billigste pris jeg så var ca. 5200 kr.
     
  8. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Frequie og jakobv84 "Synes godt om" dette.
  9. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Spændende rute og pris. Jeg er lige nu i stærke overvejelser om jeg skal tage denne til ca. 4.000 og 11.880 point eller tage en Houston tur på business ud af Brussels for ca. 9.000 og 30.000 point.
     
  10. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Jeg tror jeg ender med at booke denne tur til Hong Kong - jeg er lige i tvivl om hvor mange point jeg mangler, men jeg kan lave en tur i europa på plus jeg kan afbestille hvis jeg ikke mangler de point.
     
  11. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Når du booker, husk at checke hvilken routing SAS vil have dig på, for SAS tvinger Per default dig via Shanghai, af uvisse årsager og igen.. Se om du ikke kan tvinge den via MMX, sikker på det er billigere og samme antal point... Checkede lige, for sportens skyld, Göteborg var nede 3500kr... Husk også, at hotel i Hong kong ikke er billigt...

    Men ja, Houston er også en fin tur.. Men koster det dobbelte og her til HKG kunne du jo satse på optionstown og/eller en default upgrade som diamant...
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  12. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    jeg har booket den CPH - > ARN -> Hong Kong -> ARN -> CPH det giver 11.880 point som diamant og kostede ca 4.000 kr.

    Jeg prøver at kigge på hotel og sådan i aften, har 24 timer til at fortryde hvis jeg synes hotel eller andet ikke hænger sammen.
     
    Rikke Haugen Olsen, clager, jefi99 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Prøv at kigge på l´Nina i Tsuen Wan - fin udsigt fra 55. etage hvor jeg boede . Det er halvvejs mellem lufthavnen og Kowloon med toget. Fint hotel når tiden er knap . Jeg boede der sidst til ca 800kr/nat.
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  14. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Du kunne overveje SAS Plus ud, den nye totalpris 6.491kr på de samme datoer og giver 14.380 point som diamant.. Eller satse med Optionstown...
     
  15. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Hej Kristian,

    Tak for hjælpen. Min plan er at tage den på GO, jeg ved dog først slut august efter en tur til sfo præcist Hvor mange point jeg mangler. Der har jeg nemlig optiontown søgt om både business og plus. Får jeg business begge veje er alt fryd og gammen. Ellers skal der hentes lidt flere point og jeg søger Optiontown til Hong Kong
     
  16. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Nogen der har erfaringer med TXL? Jeg kan få en plus billet til 2000 kr cph-osl-txl-osl-cph det givet over 5000 point.

    Der er kun 40 minutter i Txl og man risikere bus gate, er det realistisk at nå dette? Skal man gennem security igen eller kan man løbe op til gates direkte fra hvor bussen sætter af?

    Jeg har intet i mod at tage en kalkuleret risiko
     
  17. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Vil de sælge dig billetten, er det vel ok? Men ja, TXL er busgate... Let at komme rundt, men deres sikkerhedskø er nok lidt det der er problemet, siger min erfaring mig..
     
  18. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Hej Kristian,

    Jeg har booket den her næstsidste dag i min optjeningsperiode. Planen er at annullere den og få pengene tilbage hvis jeg ikke mangler point.

    Turen blev CPH-ARN-TXL-OSL-CPH det giver mig 1 time og 20 minutter i TXL til at få spist currywurst. Pris 2034 kr for 5600 point.

    upload_2015-6-28_13-47-1.png
     
    Ulrik, tbh og Kristian "Synes godt om dette"
  19. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Henrik Olsen og Kristian "Synes godt om" dette.

Del denne side