Regler for isolation/karantæne efter udlandsophold???

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Euroatc, 10/2/21.

  1. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    177
    "Synes godt om" modtaget:
    679
    Point:
    93
    Er der nogen herinde, der har været i udlandet og er kommet hjem til Danmark efter de nye regler om karantæne/isolation er trådt i kraft? Sidder på jobbet i Holland og prøver at finde ud af, hvad der venter mig, når jeg skal hjem på fredag.

    Den eneste info jeg kan finde er, at jeg skal have en test (PCR eller antigen), der er max. 24 timer gammel for at komme med på flyet til Danmark. Efterfulgt af en antigentest i lufthavnen ved ankomst. Og så at jeg skal i karantæne/isolation i 10 dage, som kan forkortes ved negativ PCR-test foretaget tidligst på 4. dagen efter hjemkomst. Men derudover kan jeg ikke finde nogen info om, hvordan karantænen skal foregå. Må jeg fx. godt være i mit hjem sammen med familien, som ikke har været udenlands? Må jeg tage i sommerhus?

    Synes godt nok det er sløjt, at regeringen (og resten af Folketinget) har så travlt med at indføre indrejserestriktioner, når de så ikke sørger for at specificere, hvordan man skal overholde restriktionerne. Men det er måske udtryk for, at problemet med ferierejsende ikke er ret stort....
     
    Beaglen, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"
  2. OIB

    OIB VIP medlem

    Beskeder:
    197
    "Synes godt om" modtaget:
    622
    Point:
    93
    Ja og det fremgår her https://coronasmitte.dk/raad-og-reg...drejse/krav-om-test-og-isolation-ved-indrejse
     
    Bekgaard, Euroatc og Henry "Synes godt om dette"
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,413
    "Synes godt om" modtaget:
    12,860
    Point:
    113
    Du skal også være opmærksom på:
    • Hvis du skal mellemlande i Tyskland, så skal du opfylde reglerne for at kunne skifte fly dér.
    • Går ud fra, du flyver til København - jeg ved ikke helt, om du også kan blive testet i Billund.
     
    Bekgaard og Ulrik "Synes godt om" dette.
  4. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    177
    "Synes godt om" modtaget:
    679
    Point:
    93
    Beaglen og OIB "Synes godt om" dette.
  5. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    177
    "Synes godt om" modtaget:
    679
    Point:
    93
    Flyver fra Ams til Cph. Så ingen problemer der :D Men såvidt jeg har forstået så skal man bare sørge for at få taget en test indenfor 24 timer, hvis der ikke er testmulighed i lufthavnen.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,962
    "Synes godt om" modtaget:
    7,501
    Point:
    113
    korrekt
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,413
    "Synes godt om" modtaget:
    12,860
    Point:
    113
    Det har jeg også forstået.
     
  8. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    Der er test i Billund ved ankomst.
     
    Nielspg og Henry "Synes godt om" dette.
  9. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    Max 24 timers neg. Covid-19 test ved check-in på flyet til DK.
    Når du lander skal du Covid-19 testes, hvorefter du skal i isolation.
    På 4. dagen skal du have foretaget en PCR test. Såfremt den er negativ må du ophæve isolationen.
    I forhold til hvad du må, fremgår følgende af BEK nr 182 af 05/02/2021:

    § 6. Personer omfattet af § 4, stk. 1, kan midlertidigt afbryde isolationen med henblik på at varetage følgende formål:

    1) Søge nødvendig behandling i sundhedsvæsenet, herunder for at få foretaget en antigen- eller PCR-test for covid-19.

    2) Besøge nærtstående, der er alvorligt syge eller døende.

    3) Deltage i en begravelse eller bisættelse af nærtstående.

    4) Skal være til stede ved sit barns fødsel.

    5) Deltage i en retssag eller lignende.

    That's it! Håber du kan få leveret nemlig.com el. tilsvarende og har netflix ;)
     
    Senest redigeret: 11/2/21
    Beaglen, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  10. OIB

    OIB VIP medlem

    Beskeder:
    197
    "Synes godt om" modtaget:
    622
    Point:
    93
    Jeg vil anbefale dig, at komme til lufthavnen/gaten i god tid.
    Jeg fløj selv med Lufthansa fra Frankfurt til KBH. Der kan selvfølgelig være ændret siden, men også forskel fra flyselskab/handling rundt omkring.

    Jeg oplevede en kø i gaten før boarding, hvor der var i hvert fald en times kø (en fuld A319), på at blive registreret godkendt, til at boarde.

    Det fungerede på den måde, at alle passagerer skulle til skranken (ingen fast track ;)), hvor personalet tjekkede dit boardingkort, pas samt covid-test (dato, tidspunkt, resultat for testen), hvorefter der blev skrevet noget lignendene "OK boarding" med kuglepen på boardingkortet (alle skulle have et fysisk). Når boarding så begyndte, blev der tjekket, at man havde "OK boarding", på boardingkortet, for at kunne gå ombord.

    Det var en MEGET tidskrævende proces, for personalet og flyet kom dog også en halv time for sent afsted. Dette kan selskabet vist ikke bebrejdes, da det er pålagt af de danske myndigheder, at det er selskabet, som skal tjekke disse ting.

    Dette var min oplevelse og kan meget vel være forskelligt fra selskab og lufthavn, hvordan de registrerer dette. Blot et tip :)
     
    T4L, Beaglen, HenrikM og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    177
    "Synes godt om" modtaget:
    679
    Point:
    93
    Tak for rådet. Var igennem møllen, da jeg skulle flyve herned fra CPH. Hollænderne er jo endnu værre en danskerne, hvad angår krav til tests. De kræver PCR-test der er max 72 timer gammel samt kviktest, der er max. 4 timer gammel. Jeg er heldigvis fritaget for de hollandske krav, men boardingprocessen tager lidt længere tid. Har også fløjet fra AMS til CPH, da man "kun" skulle have en negativ test for at rejse ind. Mit spørgsmål var udelukkende ang. retningslinjerne for karantæne - og dem fandt jeg. Endnu en gang tak :D og god weekend. Der er bestilt tid til PCR-test på tirsdag (4. dagen efter hjemkomst).
     
    Beaglen, OIB, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side