revolut stadig bedste value for money for udland?

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Daniel K, 26/9/21.

  1. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Hej er der nogen der har en ide om revolut stadig er bedste value for money for hævninger og transaktioner i udlandet?
     
    T4L og Henry "Synes godt om" dette.
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg bruger revolut til at væksle 7500 dkk-> EUR hver måned, og overfører så til mit crypto.com kort, når det skal toppes op.
     
    T4L, Daniel K og Henry "Synes godt om dette"
  3. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Samme, og er der brug for lidt ekstra bruger jeg mit Curve card (op til £500.)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. CoPilot1990

    CoPilot1990 Nyt medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    20
    Point:
    3
    Bruger selv Revolut. Men deres loft er desværre ikke så højt.
     
  5. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Vil lige give mit input i denne tråd, da jeg først for alvor nu er begyndt at bruge Revolut-kortet. Tidligere har jeg kun benyttet det til kontanthævninger - men nu hvor jeg skal tilbringe det meste af min tid i udlandet, og dermed er afhængig af valutakursen på mine kreditkort på alle mine udgifter har jeg revurderet...

    Jeg kan regne mig frem til, at ved at betale med mit SAS Mastercard premium "betaler" jeg ca. 12,6 øre per ekstrapoint, hvilket er mere end min værdisætning af pointene. Jeg benytter derfor konsekvent Revolut nu - men overfører penge til Revolut-kortet via mit SAS Mastercard, hvilket jo stadig giver point tilsvarende køb i dansk valuta. Og det koster ikke ekstra i Revolut ift. bankoverførsel. Prisen per point bliver endda endnu højere de steder, der opkræver særskilt gebyr for kreditkort, hvilket jeg også undgår med Revolut, som er et debitkort.

    Det leder til mit spørgsmål; mon der er en risiko ved dette, altså om SEB på et tidspunkt vil lukke mit kort fordi en stor andel af mine transaktioner kategoriseres som kontanthævninger? Nogen der har erfaring med dette?
     
    asf og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,817
    Point:
    113
    De korte svar: Ja og Ja. Mit kort blev lukket for kontanthævninger. Men jeg kan stadig bruge det til at betale med.
     
  7. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Jeg ved at SAS Eurobonus MC bogfører Revolut som kontanthævning, men hvordan bogføres Curve transaktioner? Gælder også her maks på 3500/dag og 15.000/måned?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Såvidt jeg husker sender Curve MCC-koden direkte videre til MC. Forleden købte jeg for 4800kr med Curve hos Amazon DE og det gik fint, så det var ikke registreret som en kontanthævning :)
     
    Erwin Lansing, Henry og Sebastian011 "Synes godt om dette"
  9. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Okay, spændende! Så transaktionen via Curve stod som et Amazon køb på SAS EB MC? Overvejer om jeg skal anskaffe mig Curve, såan både kan hæve 1500 DKK i udlandet på hhv. revolut og Curve.

    Tænker også ift. fx forsikring på mit MasterCard Gold - om dette frafalder hvis jeg køber via Curve, da købet således ikke er foretaget direkte med MasterCard.
     
    Senest redigeret: 23/2/22
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    crypto.com kortet kan også anbefales i forhold til hævning
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Der står "Crv*amazon.de" .. jeg kan ikke verificere MCC koden i SAS MC app'en desværre. Men fordi beløbet er over kontantgrænsen tænker jeg at det ikke kategoriseres som kontanthævning.

    Ja har Curve og Revolut af ca. samme grund :)
     
    Sebastian011 og Henry "Synes godt om" dette.
  12. SimonS

    SimonS Medlem

    Beskeder:
    18
    "Synes godt om" modtaget:
    41
    Point:
    13
    Er der et gebyr for at overføre saldoen fra Revolut til en almindelig bankkonto?

    Efter Brexit fik jeg af Nordea pålagt et gebyr på 50 kr. og har ikke prøvet siden! Måske er det ændret igen da de har fået tilknytning til Litauen?

    Og ja man kan godt blive kontaktet af SEB angående kontantoverførsler og så skal man have en god forklaring
     
  13. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Jeg har også Nordea, og måtte betale DKK 50 for udenlandsk overførsel engang, men det ligner at Nordea tager 0 kr. indenfor EU:
    upload_2022-2-24_10-51-4.png

    Normalt plejer jeg bare at Mobilepay en bekendt vha. Revolut-koret, og få sendt beløbet retur.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    266
    Point:
    63
    Kan man tilknytte revolut kortet til mobilepay? Mit virker ikke der, men det er også nogle år gammelt og et nyt er på vej. Eller mener du overføre penge via Revolut appen?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Jeg smider lige en update på Revolut da jeg nu også er begyndt at benytte Curve. Jeg er pt i Chile, og har testet begge kort hernede. Min erfaring er, at jeg får den bedste kurs via Revolut - både til hverdag (hvor kursen er ca. 1% dårligere ved Curve end Revolut), og i weekenden er der 1% gebyr på Revolut og 1.5% på Curve, så der bliver forskellen endnu større.
    Fordelen ved Curve er, at jeg ikke behøver at tænke over at have penge på kortet - jeg har indtil videre overført fra mit SAS MC kort til Revolut (og fået point, men det slutter jo i juni...), men det skal man jo sørge for at huske. Ved Curve trækker den automatisk fra mit SAS MC kort - jeg er dog i tvivl om, hvorvidt det vil give point fremadrettet efter juni - nogen der ved det?

    Umiddelbart er min konklusion, at jeg vil benytte Revolut mest fremadrettet - men er der noget jeg overser i mine betragtninger ovenfor? Måske udover time-travel med Curve ift. pointkampagner?
     
    Erwin Lansing, Henry og asf "Synes godt om dette"
  16. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Er det fordi du er over den gratis grænse at curve er så dårligt?
    Har ikke nogen grund til at tro MC ikke skulle give point via curve fremad, merchant koden eller hvad det hedder bliver jo videreført.... Men SEPA overførsler til Revolut virker fint IME.
     
    asf og Henry "Synes godt om" dette.
  17. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Det skulle jeg ikke mene, da kortet er relativt nyt - og det samme var tilfældet for min allerførste betaling med Curve-kortet. Såvidt jeg kan se er grænsen for 0% valutatillæg på €500 ved Curve og £1000 ved Revolut pr løbende 30 dage. Derefter er gebyret 0.5% ved Revolut og 2% ved Curve. Men med mine to betalinger foretaget i formiddag indenfor 10 minutter her i Santiago var der altså 1% i forskel mellem de to kort (kurs 119.89 vs 121.11 - og vs 121.53 med SAS MC, men det er inden der bliver trukket valutatillæg på de 2%, så den havner nok på ca. 119.15). Og altså jeg forsøgte det tilsvarende på førstedagen med mit Curve-kort.
    Er derfor ret overrasket over den relativt dårlige kurs med Curve. Hører gerne hvis andre har specifikke beregninger på det modsatte - måske CLP er en speciel valuta..?
     
    asf, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  18. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Hmm troede også Curve brugte standard Mastercard kursen i hverdage uden tillæg (op til de £500).

    Skal sørge for at betale noget i EUR med Curve i dag, så jeg kan sammenligne med Revolut!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Kiggede lige på køb i går og i dag, i forhold til DKK;

    Curve 1/5 køb i EUR kurs 7,4428
    Revolut 2/5 køb i EUR kurs 7,4446
    Revolut 2/5 køb i EUR kurs 7,4486 (senere på dagen)
    Curve 2/5 køb i EUR kurs 7,4400

    Så det ser ud til at de begge kører efter Mastercard-kursen.

    Synes at kunne huske noget med at "ikke-gængse" valutaer kan være undtaget fra 0% fee, som du også er inde på?

    Edit: Opdateret med nyeste Curve-køb
     
    Senest redigeret: 3/5/22
    Daniel K, JackB, Jeblin og 1 anden person "Synes godt om dette".
  20. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Okay, testede lige igen i dag, og der var kursen næsten ens på de to kort (to køb indenfor ca 15 minutter).

    Revolut 4/5 (CLP/DKK): 121,2367779 (0,008248)
    Curve 4/5 (CLP/DKK): 121,1677049 (0,008253)

    I forlængelse af mit seneste indlæg havde jeg desuden et køb med Curve sidst på dagen (lokal tid) d. 2. maj, og da var kursen markant bedre end tidligere på dagen, og næsten magen til Revolut, så måske det har noget med opdatering af kurser - jeg ved det ikke. Gider i hvert fald ikke gå mere ned i det - benytter begge kort fremadrettet, op til de respektive grænser.
     
    asf og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side