Rimowa Eletronic Tag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af THammer, 30/7/16.

  1. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Hej,

    Jeg overvejer at købe:
    http://www.rimowa.com/en-us/topas-multiwheel-electronic-tag-84l-silver-suitcase/923.73.00.5

    Mer-prisen for elektronisk bagagemærke er ikke stor. Men indtil videre er det kun LH der benytter det. Jeg ved der selvfølgelig er utrolig lang vej til at alle selskaber kommer til at benytte det, om det sker.
    Så skal man satse på at flere af de store firmaer kommer med på bølgen, eller er det en dødfødt ide, endnu en gimmick der ikke kommer til at slå sig rigtig fast?
     
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jeg tvivler på at det kommer til at blive en global løsning. For det første fordi Rimova er en dyr kuffert, og for det andet er der ikke nogen standarder på dette område endnu.
     
    SebastianBruun "Synes godt om" dette.
  3. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Ja Rimowa er en (meget) dyr kuffert, men teknologien koster jo ikke alverden og jo flere der benytter den, jo billigere bliver den.
    Hvis man nu blev enig om en standard, Samsonite, TUMI og hvad de alle sammen hedder, så vil det jo være med til at bringe prisen ned. Det kræver selvfølgelig at man, sammen med luftfartsselskaberne, kan blive enige om en standard først. Luftfartsselskaberne ville også kunne spare penge på dette tiltag. Kunderne ville være fri for at skulle bruge tid på chec-in automaterne i lufthavnen.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Endnu indrette udsagn - men netop enigheden mangler jeg at se før det bliver en standard. Men fedt er det dag og lidt tech nørd at have :)

    SAS roder også med dette område i deres tech lab, så kan være det kan bruge der også senere på året.
     
    THammer "Synes godt om" dette.
  5. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Jeg har de seneste år benyttet en Rimowa Salsa Deluxe kabinekuffert, som jeg har været meget glad for, på mine mange rejser. Da jeg for nyligt, var på udkig efter en ny stor rejsekuffert, var jeg derfor ikke i tvivl om, at det skulle være en Rimowa... :D

    Jeg stod faktisk i samme situation og kunne ikke helt beslutte mig om det skulle være med eller uden det nye Electronic Tag. Jeg valgte dog alligevel, at tage den med den nye teknologi (fordi merprisen var minimal og i håbet om at den var lidt "fremtidssikret"). Måske et lidt naivt valg, da jeg selv tvivler lidt på at teknologien bliver udbredt blandt verdens flyselskaber.
    - Men på den anden side, kræver det ikke umiddelbart meget af flyselskaberne, hvis blot teknologien implementeres i deres smartphone app's. Samtidig må der være en mulighed for nogle omkostningsbesparelser, ved at mindske forbruget, af baggage mærker/papir m.m., som man kunne håbe på ville være et incitament for at flere ville blive partnere i samarbejdet (foreløbig er det som førnævnt kun Lufthansa der har taget teknologien i brug, mens den testes hos United, Eva Air, Condor og Thomas Cook).

    I øvrigt kan jeg anbefale koffer-direkt.de, hvis du mangler et sted at købe din nye kuffert. Priserne er i forvejen et stykke under de danske og der findes altid tilbudskoder med 10-15% rabat. Hvis du betaler med bankoverførsel, er der desuden yderligere 5% at hente. ;)
     
    Michael Wahl og THammer "Synes godt om" dette.

Del denne side