SAS Kreditkort

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Henrik Olsen, 7/1/14.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Hvis du logger ind på siden http://www.saseurobonusmastercard.dk/, kan du se en oversigt over optjente EB point (vælg menu-punktet "SAS EuroBonus point")

    Denne oversigt viser alle transaktioner - og hvor mange point, du optjener. For hvert køb, er der 2 linjer. En med teksten "Reward points" og en med teksten "Campaign points".
     
    SophieHendriksen "Synes godt om" dette.
  2. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Fundet! Mange tak for hjælpen, nu er blodtrykket nede på normalt niveau igen :)
     
    Henry og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  3. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Hvis de stod dobbelt under transaktioner havde det været nogle dyrt optjente points ;)
     
    Henry og SophieHendriksen "Synes godt om" dette.
  4. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Hahaha ja jeg skal vist bare til at gå i seng!!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. HenrikM

    HenrikM VIP medlem

    Beskeder:
    193
    "Synes godt om" modtaget:
    750
    Point:
    93
    Der er lige dumpet et brev ind af min brevsprække fra Diners Club i Sverige.

    Nyt pr. 1. januar 2017:
    - Optjening af point ændres fra 20 til 10 pr. 100 SEK
    - Der indføres årsgebyr på 525 SEK for guldmedlemmer

    Øh...! Nu venter jeg bare på et lignende brev fra Diners Club i Danmark :(
    De har stoppet indtaget af nye kortholdere gennem SAS, så mon ikke de bare gerne vil have de eksisterende til at gå selv.
     
    PENSIONISTEN, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    øv...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    æv.. håber på jeg når at have det lidt endnu da jeg er glad for de gratis lounge-adgange! Trist nyhed, håber ikke jeg får noget brev :(

    Edit: dog kan jeg ikke engang se noget om at det er gratis for Guld/Diamond-medlemmer på deres hjemmeside. Virker meget underligt, særligt i forhold til at SAS EuroBonus MC har forbedret sig en del de seneste år - især med den nylige dobbelt-points kampagne...
     
    Senest redigeret: 14/10/16
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  8. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    266
    Point:
    63
    Surt, så bliver vi ramt ligesom UK og Tyskland pga EUs cap på intercharge fees som frygtet.

    Indtjeningen er vigtigere for mig end loungeadgang så ender nok med en opsigelse.

    Hvordan er det nu? Tager svenske butikker kreditkortgebyr hos kunden ligesom de danske må?
     
  9. HenrikM

    HenrikM VIP medlem

    Beskeder:
    193
    "Synes godt om" modtaget:
    750
    Point:
    93
    Næh, det gør de ikke. Det største problem har været den begrænsede accept af DC kortet i de forskellige butikker. Bl.a. har jeg oplevet, at visse ICA butikker har taget imod og andre har ikke.

    Den der gebyr uskik i butikker/restauranter/hoteller har jeg kun set i Danmark.
    I Holland er de til gengæld iskolde og undgår den ekstra omkostning ved kreditkort ved slet ikke at tage imod dem (i mange butikker) - de holder sig i stedet til et nationalt debet kort.

    Jeg har tidligere ansøgt om et SAS MasterCard i Sverige. Det blev afvist med den besked, at jeg allerede har et tilsvarende i Danmark. Dette på trods af, at det hele vejen rundt er SEB, der administrerer MC og DC i begge lande (og dermed praktiserer forskellig politik omkring de to kort typer).
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det er i hvert et klart signal om at de ikke ønsker folk skal forsætte eller ser det som et område der skal udvides på...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    266
    Point:
    63
    Henry og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  12. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Hmm, gad vide om SAS lige så stille stopper mange bank samarbejder, i håb om man bruger deres åndsvage Travelcash løsning - I hope not, for så bliver jeg vred på den grumme måde! :mad:;)
     
    obs, Ulrik, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    Får man point af alle beløb, hos SAS MC? Mener giver et køb på feks 90 kr point, eller er det kun pr 100 kr? Har BA MC og et køb på 90kr ser ikke ud til at give point, kun pr hele 100 kr. Altså et køb på 110kr giver 10 point ikke 11. Og virker til at man får pr køb, ikke samlet af alle køb i en periode. Er det på samme måde med SAS MC. ?
    Syntes det samlet over et år er mange point man går glip af.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Ja. du får points pr 10 kr, hvor der rundes op/ned til de nærmeste 10 kr. Dvs. køber du for 15 kr. får du 2 pts. Køber du for 24 kr. får du også 2 pts. :)
     
    Kasper og Ulrik "Synes godt om" dette.
  15. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Du kan gå ind på din side hos EB-MC. Her kan du se oversigten over, hvor mange point, hvert køb giver. Du kan komme på med Nemid
     
    Kasper og Ulrik "Synes godt om" dette.
  16. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    Har ikke EB-MC lige nu, valgte at prøve BA MC da det kom sidste år. Fungerer fint, men lagde mærke til at der på min BA Avios konto, ofte står BA-MC 0. Det er så feks et køb på 90 kr der giver 0 Avios. Så overvejer om jeg skal hoppe over på EB-MC i stedet, hvis de afregner point mere fair.
     
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Jeg synes selv. at afregningen er ganske fair - du får for alle køb, blot det er stort nok til et point.
     
  18. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    266
    Point:
    63
  19. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Har netop modtaget SAS MC som jeg signet op til da der kørte kampagne med 10k extra point. Nogen der er kommet så vidt at have fået udbetalt disse point? Har bare en eller anden idé om at de ikke kommer helt automatisk ;)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side