Singapore

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af SophieHendriksen, 4/9/17.

  1. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Kan det virkelig passe, at vi ikke har en tråd dedikeret til Singapore? Jeg har ledt og ledt og Googlet og Googlet.... Jeg VED, vi har talt lidt om Singapore for nylig, men tydeligvis på en ustruktureret måde, og jeg kan ikke finde de gode råd længere :rolleyes:

    Nå men DXB-billetter til efterårsferien er byttet med billetter til SIN, så jeg vil da sætte pris på restaurantforslag og forslag til aktiviteter med en 7-årig knægt.

    Pt. har jeg kigget på f.eks. Universal Studios og alt det andet gøgl på Sentosa Island. Giv gerne feedback herpå :)

    Vi har 9 overnatninger i alt og jeg regner med ca. 6 på Banyan Tree på Bintan Island og de resterende 3 i selve Singapore tæt på Orchard Road.
     
    Beaglen, PENSIONISTEN, T4L og 4 andre "Synes godt om" dette.
  2. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Er det stadig med QR?

    God ideer siger du. Bintan kender jeg ikke , Batam har jeg besøgt, men Singapore er kendt territorium.

    Singapore Zoo by night er klassikeren når arvingen er med.
    Sejlads med kinesisk junke til skildpaddeøen vil sikkert også være et hit.
    Vivo mallen er børnevenlig.

    Chili crabs skal alle mand spise på stederne mellem byen og lufthavnen.
    Satay på en af de utallige hawker centre.

    Skal nok komme i tanke om mere.
     
    PENSIONISTEN, Henry, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Stingray fra et af de foodcourts... nomnom
     
    Henry og Erwin Lansing "Synes godt om" dette.
  4. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jep stadigvæk med QR, dog helt nye billetter. Længere historie og ret åndssvagt økonomisk men sådan er det bare blevet nu :) Du kan få den lange udgave over en kaffe! Men så får vi da også prøvet en A350 fra DOH til SIN, den ser fin ud. Jeg overvejer om jeg skal brænde point af på en upgrade... og efterlade de to andre på cattle class :D

    Tak for forslag, dem vil jeg straks kigge på! Det er maaange år siden, jeg har været i Singapore og det var kun en enkelt dag, så det tæller ikke helt.

    Bintan ligger lige ved siden af Batam. Vi har ikke booket Banyan Tree endnu, så kom gerne med forslag på Batam.
     
    PENSIONISTEN, Henry, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    Interessant tråd, som jeg lige skal følge med i. Har selv en tur på Business med QR til november til SIN!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,053
    "Synes godt om" modtaget:
    4,478
    Point:
    113
    Har du overvejet at booke en nat på Marina Bay Sands, så at I kan prøve den helt fantastiske Infinity pool der? Hotellet ligger også lige ved Gardens by the Bay og dem skal man jo se. :)

    Jeg har et godt råd til hvad man ikke skal: drikke en Singapore Sling på Raffles. Ikke fordi den ikke smager godt, men den koster bare det hvide ud af øjnene der. Det er dog sjovt med historien og det hele, måske skal man bare dele en når man er to og en cola til drengen. Og så kan man sige at man har gjort det. :)
     
    Kenneth K, THammer, SophieHendriksen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  7. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Åhhhh - en SIN tur om 2 uger ville have været klasse - næsten så meget klasse at jeg kan garantere at det ville givet nyt alias DLGM (ihvertfald for en uge eller to)

    /DSGM
     
    SophieHendriksen, Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  8. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    uuuh ... jeg har booked 4 nætter på Marina Bay Sands i marts - kan slet ikke vente - det bliver så spændende -
    @SophieHendriksen hvis du også skal bo der, må du endelig samle indtryk, som kan supplere @Nicki Lolk Sørensen´s beretninger.
     
    Kenneth K, Schwert og Henry "Synes godt om dette"
  9. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jep, jeg har helt sikkert overvejet om vi skulle bo på Marina Bay Sands, for det kunne være sjovt at prøve poolen, ja! Men jeg gider ikke flytte os for meget rundt, nu vi har så kort en tur, så hvis det passer bedre med et andet hotel i Singapore (beliggenhed), så bliver det noget andet. Men udover poolen, så synes jeg egentlig ikke, at værelserne ser specielt spændende ud?

    Jeg boede på Raffles sidste gang jeg var i Singapore, DET kan anbefales! Vi fik af uransagelige årsager aldrig prøvet drinken. Men de er pt. ved at undergå en større renovation, så selvom jeg helst ville bo der igen, så må det blive noget andet denne gang.

    Nogen der har prøvet St. Regis, Fullerton (der er to forskellige ikke?) eller Mandarin Oriental?

    @PENSIONISTEN - Jeg skal nok sørge for behørig dokumentation og anmeldelse såfremt vi ender der :) har du planlagt andre spændende ting?
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  10. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Personligt ville jeg, uanset hvor lækkert det der ud og er, ikke bo på Marina Bay Sands.
    Det mangler simpelthen noget sjæl og charme det område.
    Det kan man måske også synes om Orchard Road, men det ville jeg personligt vælge.
    Transport er så nemt i Singapore så skal man ud og opleve Gardens by the Bay, så er det nemt at komme til med metro fra Orchard Road alligevel. Udvalget af butikker, cafeer, barer og restauranter er langt større i området omkring Orchard.
    Jeg vil anbefale Singapore Zoo, Singspore Zoo Night Safari, Singapore Zoo River Safari. Jurong Bird Park er heller ikke helt dumt. Skal man vælge 1, så bliver det helt klart Night Safari.
    Sentosa og ikke mindst Universal er naturligvis oplagte. Nu skal man altså ikke forvente et Universal i US size. Det her er nemt overstået på en dag.
    Er man historie intereseret, og det er man sikkert ikke som 7 årig (Sorry de fleste af anbefalinger her er ikke direktet møntet på børn), så kan jeg anbefale The Former Ford Factory og Bukit Chandu War Memorial som er museer vedr Singapore under anden verdenskrig (der ligger også Fort Sentosa...ja på Sentosa Island).
    Haw Par Villa...hvis man løber helt tør for andre ideer (meget sjovt, men ret kitsch)!
    East Coast Park, hvis man trænger til at komme lidt væk fra alt støjen...men undgå weekender, ellers er der mere støj end i byen.
    Ønsker man at spotte fly er den østlige ende af East Coast Park god. Der ligger en lille bar der åbner sidst på eftermiddagen, hvor man så kan få en sun downer og spotte fly.
    Et andet sted for fly spotters er Changi Beach. Her kan man også finde en lille bar der ligger lige hvor flyene passere hen over.
    Har tidligere lejet cykler i Changi Beach og så taget turen langs lufthavnen til East Coast. Om det er muligt længere ved jeg ikke. Der er en større udvidelse igang af Changi Airport.
    Botanical Garden er er dejligt sted at fare lidt vild uden man rigtigt kan fare vildt i Singapore. Igen kan det anbefales at undgå weekender.
    Til på Botanical Garden ligger Dempsey Hill. Et gammelt engelsk militær område. Barakkerne er i omdannet til barer, restauranter, cafeer og special butikker. Det er et lidt dyrerer område, men igen er der stemning og hyggeligt om aftenen.
    Vil helt klart anbefale at spise på et hawker centre. Det virker sikkert totalt kaotisk, varmt og totalt uoverskueligt, men det er billigt og det er der langt de fleste Singaporianerer indtager deres måltider...
    I Boat Quay ville jeg personligt undgå at spise. Kender en der arbejde i en restaurant der...enough said.
    Clarke Quay er stedet at gå for en aften med en drink eller 2...noget live musik og ellers bare foretage sig noget people watching. Igen det er ikke det billigste område i Singapore.
    Chinatown bør også opleves (medmindre det er Kinesisk Nytår og man virkelig elsker rigtig mange mennesker samlet på et sted på én gang). De fleste butikker sælger turist tingel tangel...men der ligger en gade med en masse spise steder (mener gaden hedder Smith Street) og er absolut et besøg værd om aftenen.
    I Chinatown ligger også Buddha Tooth Relic Temple. Absolut et besøg værd.
    Tæt på Chinatown ligger også Singapores ældste Hindu tempel. Sri Mariamman Temple. Er også et besøg værd.
    Det muslimske kvarter (i nærheden af Bugis, indbyder også et til gå tur. Masser af små restauranter og historie.
    Blu Jaz, som ligger på grænsen til det muslimske kvarter, er en virkelig populær restaurant/bar/musik sted i weekenderne. Det kan være svært at får et bord fredag og lørdag aften.
    Er man til en naturoplevelse så kan både Bukit Timah Nature Reserve, med Singapores højeste punkt på 163m, (har selv boet i området) og MacRitchie Reservoir varmt anbefales.
    Bukit Timah med det højeste punkt i Singapore og en masse vandre stier i området. Vær dog opmærksom på at det kræver lidt kondi at bestige området.
    MacRitchie Reservoir er mere familie venligt og Tree Top Walking kan anbefales.
    Singapore National Museum kan anbefales. De kører også ofte nogle special udstillinger.

    Jeg skal prøve at se om der dukker mere op fra gemmeren....
     
    Offlyer, T4L, Epal og 12 andre "Synes godt om" dette.
  11. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    - I SIN, nej ikke endnu, men min niece har boet der i mange år, så jeg skal bare ud og overraske hende, og invitere hende på frokost på Marina Bay Sands.
    - Planlagt andre spændende ting ... jooo, faktisk har jeg lige nu 11 fly billetter liggende klar, så der er go i den gamle lidt endnu.
     
    T4L, Epal, SophieHendriksen og 6 andre "Synes godt om" dette.
  12. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Super at nærlæse indlæg, for dèr fik jeg da svar på noget jeg har funderet over :
    Hvorfor HSBC Women´s store golf Championship er flyttet fra Changi golfclub til Sentosa golfclub ... udvidelse af lufthavnen.
     
    Kristian, THammer og Henry "Synes godt om dette"
  13. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Jeg har boet på Marina Bay Sands i december 2010, hvor jeg blev en smule skuffet. Var vældig imponeret over selve poolen, men syntes simpelthen det var for meget et cirkus i forhold til, hvor meget det kostede.

    Det kan være, at forholdene har ændret sig, men dengang:
    - stod der en kødrand af mennesker bag ved poolen for at tage billeder (dem som havde betalt indgang for at se poolområdet). Synes ikke det var specielt afslappende og på ingen måde eksklusivt.
    - ca 20 mins kø for overhovedet at få et bord ved morgenmadsområdet. Der var bare et hav af mennesker. Igen ikke en særlig eksklusiv oplevelse.
    - selve området, hvor hotellet ligger er enormt anlagt og der er langt til lidt mindre og hyggelige steder.
    - værelserne var ok lækre, men der er nok sket lidt på 7 år med en del gennemtræk fra kinesiske turister m.fl.

    Vil også sige, at Orchard Road er et bedre udgangspunkt. Har et par gange fået gode deals på Hilton, hvor personalet var ganske flinke. Værelser + pool var måske ikke helt så imponerende, men til prisen ganske ok.
     
    PENSIONISTEN, SophieHendriksen, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Meget enig i dine betragtninger @PeterA Hilton kunne også trænge til en opdatering, men fantastisk personale, god beliggenhed og så er det væsentlig mindre end Marina Bay Sands og væsentlig mindre gennemstrømning af Kinesiske Tour grupper.
     
    PeterA, PENSIONISTEN, SophieHendriksen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Jeps tidligere kunne vi kigge ned på golfspillerne når man kom ind og de kunne kigge op på os (og helt sikkert også høre flyene).
    Jeg tror også det har bidraget til flytningen. Ved der var nogle der mente det ikke var helt optimalt for spillet!
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  16. AndersBP

    AndersBP Medlem

    Beskeder:
    10
    "Synes godt om" modtaget:
    42
    Point:
    13
    Jeg besøger af og til Singapore og Batam i forbindelse med arbejdet, og jeg ville ikke tage til Batam som en del af min ferie. Vi har boet på lidt forskelligt der ovre, men intet af det har været super. De sidste gange har det været Radisson. Det er et golf resort, hvis man er til den slags. Bintan har jeg ikke besøgt.

    I Singapore kan man tage til Pulau Ubin. Det er billigt at sejle der ud og man kan leje MTB på øen og tage en tur rundt. Fint hvis man har brug for en pause fra storbyen.
     
    SophieHendriksen, PENSIONISTEN, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Sikke en masse gode råd (og advarsler) der kom her :):)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Jeg er ikke en stor fan af Orchard Road - synes det er for mange anonyme shopping centre. Sidst vi var forbi, boede vi på Swissotel Stamford. Meget anbefalelsesværdigt.

    Vær at opsøge med børn
    Little India
    Gardens by the Bay (der er et fantastisk vandlegeområde i Childrens garden - husk badetøj til ungerne)
    Night Zoo
    Skyline Luge på Sentosa (har ikke prøvet denne - men dens søster i Rotorua). Vildt sjovt
    Singapore Flyer (hvis man orker ;)) - jeg gjorde ikke
     
    SophieHendriksen, PENSIONISTEN, PeterA og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Nogen der kan anbefale et (billigt) hotel i nærheden af lufthavnen? Vi lander 20.20 i SIN og skal videre næste morgen til Bintan, så det behøver ikke være det vilde, der skal bare være RENT.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Der er jo transithotel inde i terminalen så man slipper for immigration, bagage hassel osv.
    Har boet på det i T3 en enkelt gang, med adgang til pool. Og eller super fin standard, godt bad osv. Kan anbefales.
    http://www.changiairport.com/en/airport-experience/attractions-and-services/transit-hotels.html
     
    Henry, Ali Taran og SophieHendriksen "Synes godt om dette"

Del denne side