Tæt på guld, nogen tips?

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Nostromo72, 10/8/15.

  1. Nostromo72

    Nostromo72 Medlem

    Beskeder:
    11
    "Synes godt om" modtaget:
    30
    Point:
    13
    Hejsa.

    Opdagede dette site i min søgen da jeg har brug for lidt tips og tricks.

    Har været Eurobonus medlem i 10år men altid blot sølv.
    I år og fremadrettet har jeg dog rest noget mere og er "kun" knap 9000 point fra guld kortet.

    Min periode udløber 31/8-2015 så jeg er desværre lidt presset og da en San Fran tur sidst på måneden ikke blev til noget er jeg lidt presset. SAS er selvfølgelig ikke til at tale med selvom de kan se flere allerede bookede rejser på kortet inkl vegas til okt.

    Jeg har knap 110.000 point og kan se jeg kan købe de 9000 point med alle disse samt ca. 1500kr extra.
    Er dette den bedste deal eller har i et konkret tip til hvordan jeg billigere kan opnår de sidste 9000 point?

    På forhånd tak.
    René
     
    Senest redigeret: 10/8/15
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  2. AMJ

    AMJ VIP medlem

    Beskeder:
    182
    "Synes godt om" modtaget:
    446
    Point:
    63
    Hej @Nostromo72 jeg manglede selv 7500 point og har booket to Plus rejser til Berlin TXL - den ene over Arlanda ARN det giver de point jeg mangler og jeg skulle "kun" af med ca 3600 kr for denne manøvre - for dit vedkomende skal du "bare" to gange til TXL eller anden Europærisk destination over ARN eller OSL for at optjene 9000
    jeg regnede på det og de købte points giver ikke nok pr. krone så det blev to milage run i stedet - mine EB points skal helst bruges på opgraderinger til og især fra USA
    God jagt!

    Anders
     
  3. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    TXL virker umiddelbart som den billigste destination i PLUS. Jeg har brugt OptionTown nogle gange på intra EU flyvninger, da jeg tror det pt er den billigste måde at få ekstra point, men da de ikke altid går i gennem har jeg booket en back-up tur til TXL som kan afbestilles. Det ærgrelige ved TXL er at du ikke kan flyve tilbage med samme fly på en billet og det er ret risky på to billetter, så du ender med at bruge nogle timer dernede (fint hvis du har tid til en dagstur til Berlin)
     
  4. Nostromo72

    Nostromo72 Medlem

    Beskeder:
    11
    "Synes godt om" modtaget:
    30
    Point:
    13
    Hej Anders.

    Har lige brugt en del tid på at søge efter din anvisning, jeg ender dog på lige under 2500kr per tur og altså små 5000kr for at nå guldet.
    Har ikke fundet Plus til under 1200 per vej?
     
  5. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Testede lige nogle tilfældige datoer... 17-18-19-20-21 august er der Plus for kr. 788 one-way fra CPH-TXL. 823 kr på returen... Helt sikker mange flere dage til disse priser.
     
  6. Nostromo72

    Nostromo72 Medlem

    Beskeder:
    11
    "Synes godt om" modtaget:
    30
    Point:
    13
    Helt korrekt men den skulle jo gå over Arlander eller Oslo! det gør dem til de billigste ikke og giver derfor kun 3000 point istedet for 4500 point og så skal jeg nå 3 ture istedet for 2 så prisen ender stadig på ca. 5000kr for at nå 9000 point.
     
  7. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @Nostromo72 - overvej om "Now or never" her på torsdag kunne give nogle gode rejser også ? - selvom 9.000 point lyder som en ret hård mission inden d.31-8
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  8. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Via Stockholm er oftest lidt dyrere, så tror ikke de får det meget billigere end det du har fundet.
     
  9. AMJ

    AMJ VIP medlem

    Beskeder:
    182
    "Synes godt om" modtaget:
    446
    Point:
    63
    Hej @Nostromo72 helt så billigt slap jeg ikke :) kr 3681 i alt for 7500 points = 2 point pr kr

    min første tur CPH-ARN-TXL retur gav jeg kr 2044 for 4500 points = 2,2 point pr kr
    min anden tur CPH-TXL gav jeg kr 1637 for 3000 points = 1,8 point pr kr
    anden tur er to enkelt pga 40 min vendetid, sas kræver 45 min for at udstede som retur - ja det indebærer en risiko som nu er min, hvis ikke jeg når igennem security. Men iflg SAS er der fast track i berlin og jeg medbringer ikke mere bagage end der kan ligge i en lille rygsæk, tar løbesko på og krydser fingre

    Anders
     
    asf, Kristian og Rikke Haugen Olsen "Synes godt om dette"
  10. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Jeg har en tur til Berlin i slutningen af September. Den kostede 2034 kr på Plus.

    CPH -> Arlanda -> TXL

    TXL - > Oslo - > CPH

    Det betyder at jeg ikke skal med det samme fly tilbage. Jeg lander 11:35 og skal først hjem kl 13:20
     
    AMJ "Synes godt om" dette.
  11. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    Den har jeg også booket. Min er 2/9.
     
  12. Nostromo72

    Nostromo72 Medlem

    Beskeder:
    11
    "Synes godt om" modtaget:
    30
    Point:
    13
    Ok jeg overvejer lige 5000kr plus to fri dage til milage run vs 108.000 point og 1500kr kontant.
     
  13. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Overvej også om guld har så meget værdi for dig. Det er noget af en investering! (Ikke nødvendigvis dårligt, men det er alligevel en del..)
     
  14. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    På linje med tbh tror jeg virkeligt at der er nogle der overbetaler for SK Guld... Man kan jo altid købe sig adgang til lounge og ekstra baggage når der er brug for det... 2.000,- som @frankbrix er ude i er måske rimeligt nok, men 5.000+ eller 100.000+ points og 1.500,- det kan jeg simpelthen ikke tro SK Guld er værd!
     
    Frequie og Kristian "Synes godt om" dette.
  15. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Enig. Mit udgangspunkt har altid været, at såfremt man ikke flyver nok til at optjene Guld på normal vis, så flyver man muligvis heller ikke nok til at Guld har en større værdi for én. Men det er naturligvis en individuel vurdering.

    Personligt ville jeg måske overveje at lave en kort og billig mileagerun, hvis jeg var MEGET tæt på Guld, men ellers ikke. Jeg bruger hellere bruge OptionTown løbende igennem året for at sikre mig nogle flere point for at nå målet. Specielt efter muligheden er åbnet i Europa, så kommer man langt for 5.000 kroner der.

    At nå Guld kan selvfølgelig også give mening fordi man optjener 25% ekstra point det efterfølgende år og dermed lettere kan opretholde status, så som en one-time investering kan det godt give mening at bruge lidt penge på det. Specielt hvis de 25% hjælper med at man når status det efterfølgende år uden at skulle investere i MR m.v.
     
    alexanderln og Peter F. "Synes godt om" dette.
  16. AMJ

    AMJ VIP medlem

    Beskeder:
    182
    "Synes godt om" modtaget:
    446
    Point:
    63
    Tja det er vel smag og behag – for mig vil fridage måske være en deal breaker. Men et 4 eller 5 år som sølv orker jeg ikke, med de 25% på EBG niveau vedligeholder det sig selv, og med en positiv oplevelse af Optiontown er det også noget jeg fremover vil benytte på mine USA ture som jeg har 2-3 af om året. Netop på USA turene som strækker sig fra 10 dage til 3 uger vil star gold være det hele værd. United indenrigsflyvninger som jeg bestemt ikke er fan af, giver absolut ingen fordele til EBS kunder. Dvs. de to kufferter jeg måtte rejse ud med, koster ved kasse et på de 2-4 inderigs flyvninger jeg har derovre. At finde plads til carry-on er altid en udfordring pga. deres 1-4 bording groups, her er EBG igen en klar fordel. Sidst men ikke mindst er business check in, Fast Track og adgang til United lounge også fordele der står også højt på ønskelisten, om end det måske kan betegnes som nice to have.

    Det hænder også at turene bliver taget med Lufthansa og her gør stort set alt ovenstående sig også gældende.

    Hvis det ”bare” handler om SAS flyvninger T/R i EU er jeg faktisk meget tilfreds med de fordele jeg i mange år har haft som EBS – eneste malurt i bægret er det 15% der forsvandt, igen ville fast track og lounge være ”nice to have”

    Desværre har jeg altid kigget på Optiontown og tænkt at det var for godt til at være sandt, her skulle jeg jo bare have slået til for mange år siden.

    Sidst men ikke mindst, har flere gange på long haul oplevet at kolleger der var på samme economy billet som jeg, blive opgraderet i gaten uden beregning, hvor jeg måtte betale de 15-30000 points for samme manøvre.

    Om et års tid kan jeg sikkert berette om det levede op til forventningerne og om det var de kr 3681 værd :)

    Anders
     
    Senest redigeret: 12/8/15
    mhsalv, Ulrik, asf og 2 andre "Synes godt om" dette.
  17. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Er ikke uenig med dig her. Specielt med United flyvninger i USA er Star Gold ret meget værd. Domestic i USA er noget af en prøvelse generelt... Som jeg skrev over så kan en "engangs investering" i at blive EBG være en god idé. Specielt hvis de 25% ekstra point man optjener er det som gør at man fremover opretholder status uden ekstra investeringer. I sådan et tilfælde ville det være en no-brainer for mig også...

    Men hvis man hvert år mangler 5000-10.000 point i at nå EBG og må på mileageruns, så er min påstand bare at man muligvis ikke rejser nok til at få glæde af de goder der følger med og at man kunne få mange af disse goder ved at bruge nogle af pengene på OptionsTown eller Plus billetter i løbet af året istedet.

    Det afhænger naturligvis også af rejsemønster. Flyver man primært indenrigs, så er fordelene langt fra de samme, som hvis man f.eks. ofte har rejser i USA, hvor bagagegebyrer er en stor udskrivning - og ikke mindst priority boarding rent faktisk betyder noget og bliver praktiseret.

    Adgang til United Club er helt fint. Selvom jeg faktisk ofte vælger at blive i terminalen eller en restaurant/bar - fremfor at bruge disse helt forfærdeligt triste lounger... Lige det punkt er ikke nogen dealbreaker for mig - United Club lever jeg fint uden. Men Prio boarding og ekstra bagage har helt sikkert en værdi. Lounge i Europa er guld værd også - og ikke mindst fast track i CPH...
     
    mhsalv, Simon Toft, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  18. Nostromo72

    Nostromo72 Medlem

    Beskeder:
    11
    "Synes godt om" modtaget:
    30
    Point:
    13
    Jeg har i år haft 14 europæiske rejser med SAS og en til Asien.
    Jeg har normalt en til 2 til usa eller Canada.
    Næste periode byder på ca. samme antal europæiske, 1 Asien og 2-3 usa eller canada.

    Jeg mener derfor at jeg nu kan opnå guld evt med lidt optiontown og vil derfor gerne starte perioden som guld.

    Kan godt se det virke helt vildt at bruge alle 108.000 point plus 1500kr men ved næste periodes program ville det nu være ganske rart med guld mulighederne.
     
  19. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    14 EU (ikke skandinavien) rejser (tur retur) er 28.000 point, 1 til Asien med SAS er ~9.000. Det er allerede 37.000 + 25% = guld igen, så fremt det altså er SAS disse rejser er med da du får mindre point fra andre. Under alle omstændigheder kan jeg sagtens forstå at de regnestykke kan ende med at det giver mening at give en hel del for guld, men er det ikke muligt at ligge rejserne efter arbejdstid eller noget i den stil? 108.000 point + 1.500 kr kan utroligt nemt udnyttes til noget mere end 5.000 kr.
     
  20. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Hvis man skal prøve at sætte lidt værdi på pointene, så synes jeg også at det er alt for dyrt at betale 108.000 point + cash for det. For de point kunne du få en Business Class eller næsten to Go t/r til USA - som jeg personligt ville sætte til en langt højere værdi end 5.000 kr. At du meget gerne vil nå Guld med det rejsemønster forstår jeg godt, men det er godt nok dyrt købt ved at bruge så mange point plus cash...
     
    Kristian, Rikke Haugen Olsen, jakobv84 og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side