Tja det er vel smag og behag – for mig vil fridage måske være en deal breaker. Men et 4 eller 5 år som sølv orker jeg ikke, med de 25% på EBG niveau vedligeholder det sig selv, og men en positiv oplevelse af Optiontown er det også noget jeg fremover vil benytte på mine USA ture som jeg har 2-3 af om året. Netop på USA turene som strækker sig fra 10 dage til 3 uger vil star gold være det hele værd. United indenrigsflyvninger som jeg bestemt ikke er fan af, giver absolut ingen fordele til EBS kunder. Dvs. de to kufferter jeg måtte rejse ud med, koster ved kasse et på de 2-4 inderigs flyvninger jeg har derovre. At finde plads til carry-on er altid en udfordring pga. deres 1-4 bording groups, her er EBG igen en klar fordel. Sidst men ikke mindst er business check in, Fast Track og adgang til United lounge også fordele der står også højt på ønskelisten, om end det måske kan betegnes som nice to have.
Det hænder også at turene bliver taget med Lufthansa og her gør stort set alt ovenstående sig også gældende.
Hvis det ”bare” handler om SAS flyvninger T/R i EU er jeg faktisk meget tilfreds med de fordele jeg i mange år har haft som EBS – eneste malurt i bægret er det 15% der forsvandt, igen ville fast track og lounge være ”nice to have”
Desværre har jeg altid kigget på Optiontown og tænkt at det var for godt til at være sandt, her skulle jeg jo bare have slået til for mange år siden.
Sidst men ikke mindst, har flere gange på long haul oplevet at kolleger der var på samme economy billet som jeg, blive opgraderet i gaten uden beregning, hvor jeg måtte betale de 15-30000 points for samme manøvre.
Om et års til kan jeg sikkert berette om det levede op til forventningerne og om det var de kr 3681 værd
Anders
Click to expand...