Tjen penge på dine rejser

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jefi99, 3/6/14.

  1. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Få returkommission på dine egne hotel- og flybookinger!

    Uanset om du rejser lidt eller meget, så kan du tjene masser af penge ved at booke igennem cashback-sites. Det bedste program er amerikanske TopCashBack.com, der tilbyder anselige rabatter i form af cashback. Eksemplerne vender vi tilbage til, men først lidt om hvordan det fungerer. Først skal du tilmeldes programmet, hvilket er meget simpelt. Du skal blot indtaste dit navn, email og kreere et password. Ikke noget med adresse, fødselsdato, hobbies og alt muligt andet.

    Det er værd at bemærke, at du kan få cashback på alverdens andre ting end flybilletter og hotelbookinger, men det er primært målrettet amerikanske forbrugere. Bemærk også Terms&Conditions understreger at sitet er målrettet medlemmer i USA og Canada, og at medlemmer uden for USA kun kan få udbetalt cashback i USD og via PayPal.

    Det er også vigtigt at du har tilladt cookies på din computer, da det er på den måde at din cashback bliver tracket.

    topcashback-t&c.png

    Hotelbooking-sites:


    De fleste hotelsites kan bookes via TopCashBack, men rabatterne varierer en del. En af de mest givtige er HotelClub.com, der er en del af Orbitz.

    topcashbackhotelclub.png

    Når du via TopCashBack har klikket på linket kommer der en boks op, der fortæller at dit besøg er registreret.


    topcashback.png

    Mens hotelclub.com er en af de OTA's med højest returkommission, så kan det være attraktivt at benytte andre sites. Her er kommissionssatsen for andre populære OTA's:

    Hotels.com 7%, Venere 7%, Travelocity 6%, Otel.com 6%, Agoda. 6%, Orbitz 5-7,25%, Priceline 5-7%, Booking.com 4%, Expedia 2%.

    Også hotelkæder tilbyder cashback, fx: Radisson 5%, Best Western 5%, Choice 5%, Accor (Novotel, Mercure, Sofitel, ibis etc) 4%, Marriott 3%, Starwood 3%, Hyatt 3%.

    Bemærk dog at corporate rates og bookinger gennem IATA-rejsebureauer som regel ikke optjener cashback.

    Bemærk at selvom du booker via fx radisson.com's amerikanske side, så bliver din booking foretaget i lokal valuta. Så hvis du booker et Radisson-hotel i Danmark, betaler du i DKK, og booker du i Amsterdam betaler du i EUR, osv.

    Når du booker via eksempelvis hotels.com optjener du stadig Welcome Rewards ligesom du ville på bookinger udenom TopCashBack, men som regel vil du ikke optjene Club Carlson-point, hvis du booker via OTA's.

    Men du optjener hotelloyalitetspoint (som fx Club Carlson point, Marriott Rewards etc) på bookinger gennem TopCashBack på marriott.com, bestwestern.com osv. Men bemærk at det som regel kræves at bookinger sker gennem de amerikanske sites, altså bestwestern.com og ikke bestwestern.dk:

    2014-06-01_1635.png

    Flybilletter:


    Online Travel Agents:

    Vayama $15, Budgetair $15, Priceline $5, Cheaptickets $4,50, Travelocity $3, Expedia $2,25. Lastminutetravel 4%

    Flyselskaber:

    Emirates tilbyder 1,5% cashback på bookinger, der er foretaget på deres US-website. Om bookinger fra CPH kan optjene cashback er usikkert. På AirFrance.us optjenes 1,2% cashback. Qatar Airways 2%, JetBlue 3%, Virgin Atlantic 3%. Etihad har netop haft en kampagne med 3%, men den er afsluttet nu.

    Brussels Airlines og Swiss har faste beløb som optjening – op til USD12.

    Vær opmærksom på, at fordelen ved at optjene cashback på bookinger foretaget i USD ofte spises op af valutagebyrer. Så med mindre du har kreditkort udstedt i USD, så skal du være meget opmærksom.


    Billeje, cruises:

    Du kan også optjene cashback på billeje, men oftest vil du kunne spare mere ved at benytte rabatkoder. Du kan også optjene cashback på cruises, som regel $25-30 pr booking. Også her vil du ofte kunne få bedre rabatter andre steder.


    Hvor hurtigt får jeg min cashback?

    Visse sites udbetaler cashback umiddelbart efter bookingen, mens andre først frigiver pengene efter du har afsluttet dit hotelophold. Det er forskelligt fra udbyder til udbyder. Nogle eksempler:

    Hotels.com, hotelclub.com = efter afsluttet ophold
    booking.com, Accor hotels* = efter reservation
    vayama = efter booking

    *) dog kun ved forudbetalte ophold

    Du kan tracke din optjening på siden - ganske overskueligt (her fra det britiske site).

    topcaX.png

    Hvordan får jeg mine penge?


    Som nævnt er PayPal den eneste udbetalingsform, hvis man ikke bor i USA. Hvis man til gengæld har adresse i USA, eller måske kan benytte en ven eller fætters adresse i USA, kan man også få udbetalt sin cashback som Amazon giftcards – og med 5% bonus. Det vil sige at hvis du har optjent $100 i cashback, får du $105 Amazon giftcard. Hvis du har en amerikansk bankkonto, kan du få udbetalt din cashback som direct deposit.


    Andre cashback-sites:

    Den britiske udgave af TopCashBack har i visse tilfælde bedre rabatsatser end .com-versionen, og der er favorable cashbacks fra sites som ebookers, lastminute.com, Hilton og andre.

    Når du melder der ind på den britiske side får du i første omgang et gratis en-måneds plus-medlemsskab, der giver dig højere rabatsatser end classic-medlemsskabet. Efter den måneds plus-medlemsskab skal du enten aktivt nedgradere dig til classic, eller fortsætte som plus. Plus koster dig £5 pr år, og gebyret fratrækkes blot din optjente cashback. Forskellene mellem classic og plus kan ses her. Du får 101% cashback som basic og 105% cashback som plus. En andre ulempe ved de britiske site er, at en del udbydere, fx hotels.com, kræver at du har en britisk bankkonto (BACS). Til gengæld er en fordel, at du kan få udbetalt dit tilgodehavende som Avios (British Airways bonuspoint) – og kursen er ikke helt i skoven. Du får nemlig 1,01-1,05 Avios pr penny (£0,01).

    Så med andre ord kan det godt være en god idé at tilmelde sig både den amerikanske og den britiske version!

    Ebates er et andet amerikansk site, som har cirka samme eller lavere rabatsatser end TopCashBack. På et enkelt punkt er Ebates interessant, nemlig fordi de giver 4,5% cashback på IHG Hotels. Ebates giver $5 cash sign-up bonus (eller $10 gavekort), når du har spenderet dine første $25. Sign up her.

    Fatwallet har også samme eller lavere rabatsatser end TopCashBack, men giver også 4,5% cashback på IHG hotels, og har desuden et hav af de i USA så populære coupons.

    Dubli.com har før været omtalt på Bonusfeber, og der er fornuftige cashbacks, men udbetalingsproceduren er omstændig, og de kræver betalt medlemskab for at få de bedste fordele og rabatter. Dubli har også op til 90 dages tilbagebetalingstid.

    Der findes en række cashback-sites i Tyskland, Storbritanien, USA mv., men min oprigtige vurdering er, at TopCashBack er markedets bedste. Du kan tilmelde dig TopCashBack.com ved at klikke her og TopCashBack.co.uk ved at klikke her.

    Tråden indeholder referral-links, der optjener bonus og/eller kontant optjening til skribenten.
     
    Senest redigeret: 8/12/15
    Beaglen, Kristian, Christian Løn og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Ser spændende ud. Det skal der da lige kigges nærmere på :)
     
  3. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Det skal da prøves - tak for tippet ;-)
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  4. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    Jeg benytter Orbitz.com til at booke flybilletter når jeg rejser privat og får cashback eller Orbucks, som de kalder det og bruger disse til hoteller eller andre flybilletter.

    Til at booke hoteller benytter jeg også tit hotels.com og får Welcome Rewards når jeg rejser privat, som kan benyttes til billigere hoteller når man har booker 10 nætter - når jeg rejser privat booker jeg ofte ikke de store kæder, da jeg tit bor på mindre hoteller, som er billigere og tit med bedre placering, medmindre at jeg selvfølgelig bruger mine points fra de forskellige hotel bonusprogrammer.
     
    Michael Wahl, jefi99, Flemming Poulsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Det er super at læse om de forskellige strategier folk vælger. Man lærer noget hele tiden :)
     
    Michael Wahl og Christian Løn "Synes godt om" dette.
  6. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Du får $3.50 cashback på Orbitz-flybilletter hos via TopCashBack's amerikanske side, og du får Orbucks oven i hatten.
    Du får også Welcome Rewards oven i de 7% cashback fra hotels.com (og faktisk 8,4% tilbage via den britiske, men det kræves at du har en britisk bankkonto). Så kort fortalt er det total win-win at benytte det...
     
    Senest redigeret: 8/12/15
    Michael Wahl, Beaglen og Christian Løn "Synes godt om dette"
  7. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Nå, men @jefi99 gelejdede mig hen på den her side, det er sku ikke rigtigt gået op for mig det her "TopCashback" kunne bruges til noget, men 3x Hilton hoteller i Asien i næste uge, Bangkok, Jakarta og Peking.. - - ser også, at f.eks. andre kæder er på, så spændt på om det virker (der stod registreret da den henviste mig til Hiltons danske side), så det er da ikke dåeligt 6,3% og ser der har været 20% også.. - ærligt indrømme, ny Verden for mig, men da en fin måde med lidt Cashback :)

    Se Booking.com er på også, med lavere Cashback end andre, som f.eks. hoteller.com - nå, men hvis prisen er den samme, så er det jo et let valg...

    lad os få lidt flere erfaringer her..

    Og man får jo stadigvæk sine point - WIN/WIN
     
    Senest redigeret: 5/3/16
    Beaglen, Henrik Olsen og clager "Synes godt om dette"
  8. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    lille update, ser ud til, at det virker:

    Capture.JPG
     
    Beaglen, Henrik Olsen, alexanderln og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Lavet en booking i går som fint stod registreret. Har dog måttet retroclaime 1 gang med Radisson i Safari. Tror jeg bruger Google Chrome fremover :)
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  10. john christensen

    john christensen TripFlyer

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    360
    Point:
    63
    Bruger selv dubli.com og det fungerer fint. Jeg er dog lidt i tvivl om dubli har aftaler med så mange partnere som eks topcashback.. I hvert fald er det bare at komme i gang med at benytte sig af en cashback side er min vurdering
     
    Beaglen, Kristian og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  11. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    ok, kom jo til, at tænke på mht "Topcashback", at jeg er tilmeldt siden ***.co.uk og derved får mine cashback tilbage i £.. - øhh, hvad gør i andre med de £ der kommer tilbage til jeres Paypal? kan man konvertere dem inden man eventuelt sætter dem ind på sin danske konto, hvad gør i andre?

    PS, sikkert et "rookie" spørgsmål..
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  12. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Jeg bruger som regel mine £ og $ til at booke hoteller i respektive valutaer. Du kan på fx hotels.com og agoda.com bare vælge at booke i USD eller GBP, og så betale med med Paypal.
     
    Beaglen og Kristian "Synes godt om" dette.
  13. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,060
    Point:
    113
    Ja, man kan nemt konvertere til krone. Ved ikke, hvad deres konverteringsgebyr er, men jeg ved, at når man konverterer fra DKK til USD, så koster det 2,5%
     
    Beaglen og Kristian "Synes godt om" dette.
  14. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Cirka det samme GBP til DKK
     
    Daniel K og Kristian "Synes godt om" dette.
  15. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    @jefi99 er Hilton ikke længere med i TopCashback.co.uk?
     
  16. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Prøv topcashback.com... Skal jeg sende dig mit nick? @THammer
     
  17. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    damn så skal man åbne en ny konto!
    Jeps send bare dit nick @Kristian så kigger jeg lige på det senere.
     
  18. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Jeg siger tak for tråden!
    Jeg er egentligt oprettet på div. cashback sider, men har ikke husket at bruge cashback sider det sidste års tid. Jeg så lige på hotels.com - 33 forskellige bookinger indenfor det sidste år, det løber alligevel op, med 4-9 pct. cashback, alt efter hvilken cashback side man benytter..

    Har lige benyttet topcashback til weekendens hotelbooking (F1 i Montreal), og den er tracket korrekt, så mon ikke cashbacken bliver vist i nærmeste fremtid, efter opholdet er afsluttet :)
     
    Henrik Olsen, Kristian og jefi99 "Synes godt om dette"
  19. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    En lille tilføjelse til den fine liste over cashback sider er Simply best coupons, de har en del webshops der ikke er repræsenteret hos Ebates og Topcashback. Deres cashback procenter er på linje med Ebates og en smule under Topcashback.com
    Derudover er Mr Rebates en ret stor spiller, som er relativt populær ved de cashback entusiaster jeg har snakket med om cashback efter jeg genopdagede cashback grundet denne tråd. Deres cashback procenter ligger i den lave ende, mens deres click-through rate samt kundeservice være god (om det har haft indflydelse på de anbefalinger folk har givet at man får 20% referal bonus skal jeg være usagt)

    I forhold til Ebates har de pt. en kampagne hvor man får $50 for de to første personer man henviser til dem, mod normalt $5 pr. person, så hvis i ikke har signet op hos Ebates endnu vil jeg foreslå i gør det gennem Jeffis link i OP, så han får noget ud af at starte tråden :)
     
  20. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Suk, ser at Hilton ikke rigtig vil lege med Topcashback mere, på .co.uk siden er den fjernet og på .com siden bliver man mødt med disse små % satser.. øvøv..

    Udklip.PNG
     
    clager og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side