Tur til Kina/Shanghai

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af THammer, 25/5/15.

  1. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Jeg er kommet i den situation at jeg ser ud til at skal en tur til Shanghai i slutningen af Juli og så en 7-12 dages tid frem.

    Jeg kommer hjem fra Houston den 21 Juli om aftenen og kan så først der efter søge visa til Kina. De skriver på ders hjemmeside at det tager 4 dage at få visa.

    Er der nogen der har erfaringer med den Kinesiske Ambassade og udstedelse af visa?

    På hjemmesiden for visum ansøgninger skiver de at der skal vedlægges pas, flybiletter/rejseplan samt hotelreservationer.

    Skal de have hotelreservationer for hele rejsen?

    På bagrund af de 4 (hverdage) det tager at få visa, er en afrejse dato til Kina omkring den 30 Juli eller 31 Juli så realistisk?

    Så er det den mere spændende del…flybilletten.
    Afrejse der i slutningen af Juli…evt. start August. Jeg skal senest være retur i DK midt i uge 33…altså noget der ligner 11-12-13 Juli.

    Turen skal foretages med enten OneWorld eller StarAlliance. Priserne herunder er med udgangspunkt CPH-PVG, men rejsen kan også starte andre steder, hvis besparelsen ikke ædes op af tilslutningsbilletten. Det skal endvidere helst være en klasse hvor man tjener 100% miles/point.

    OneWorld:
    • BA: Svært at inde noget under 10.000kr (men så er det også i WTP)
    • CX: Svært under 35.000kr!
    • AY: Omkring 10.000kr

    StarAlliance:
    • LH: Omkring 9.000-10.000kr
    • SK: Omkring 10.000kr
    • LX: Omkkring 10.000kr
    • TG: Omkring 9.000kr

    Desuden har søgt via kayak og skyscanner. Der kommer nogle billigere alternativer op med bl.a. Air China i forskellige kombinationer af rene Air China Flyvninger og en del Air China codeshare, hvor operating carrier er bl.a. TK og AY. Her ligger priserne omkring 6-7.000kr

    Jeg har efterhånden mistet overblikket en smule i diverse fly og dato kombinationer!

    Derfor henvender jeg til det gode BonusFeber folk for at få lidt tips/tricks/inspiration til i særdeleshed flybilletten om det kan gøres billigere
     
  2. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @THammer jeg bruger https://www.visumservice.dk/dk/Visumguide/Kina og deres services for mit Kina visum.. - jeg har aldrig vist flybilletter eller andet før afrejse.. der er masser af ventetid på ambassaden og jeg har brugt alt for mange timer der og ventet.. - så brug dem og de kan også fikse et visum hurtigt, mener der er et ekstra fee for det..

    med hensyn til rejsen, har du checket Thai? - deres priser er da ok?

    Capture.JPG
     
    THammer "Synes godt om" dette.
  3. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Jeg har mange gange fået kina visa på visa kontoret på Østerbro (de er lige flyttet til Lyngbyvej 28) Det er uafhængigt af ambassaden og yder fin service for de dkk525 et visa koster.
    Regn med at aflevere onsdag og få passet igen mandagen efter.
    https://www.visaforchina.org/CPH_EN/
    QR kan flyve dig CPH-PVG for ca dk7.500 med S&B klasser og give dig 22k point t/r
     
    Senest redigeret: 25/5/15
    THammer "Synes godt om" dette.
  4. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Jeps har set prisen med TG. Det er indtil videre også den eg er med "hooked" på.
    Tak for tippet med Visumservice.

    Ok det var faktisk også det med at gå på visakontoret jeg havde i tankerne i første omgang. har du skullet fremvise alverdens dokumenter der?
     
  5. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg var i Kina i 2013, samme periode. Shanghai var >45 grader, så god tur, håber der er mindre slemt i år.
    Jeg søgte på visakontoret og jeg vedlagde alt information som de manglede på nær 2 overnatninger hvor jeg ville bestille nattetog. Det var intet problem, men det virkede som om at de skulle have alt. Min plan ændrede sig meget da jeg ikke kunne få tog som forventet og jeg endte i Xian i stedet for Zhangjiejia (eller noget i den stil) og har ikke hørt noget for det. Forstået som at du kan bare booke noget der kan annulleres.
    Hvis du booker turen nu, kan du så ikke søge visa inden du tager til Houston?
     
    THammer "Synes godt om" dette.
  6. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Jeg skulle ikke vise billet/hotelovernatninger på visakontoret og kunne betale med MC hvilket så også giver SAS EB point:)Visumet skal bruges senest 3mdr efter udstedelsesdagen så du kan fint søge det i denne uge.
    Shanghai og også Beijing er varme - og meget fugtige/regnfulde i sommermånederne.
     
    THammer og Kristian "Synes godt om" dette.
  7. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Jeg er desværre ikke i DK igen før end start juli og tager så til Houston derefter, så jeg kan ikke søge før end jeg er tilbage igen.
    Det med at booke noget og så bare annullere det igen er også en af de muligheder jeg overvejer.
     
  8. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Jeg har fået lavet kinesisk visum en hel del gange. I gamle dage ude på ambassaden i Hellerup, og senere i Classensgade. Har ikke været i deres nye afdeling på Lyngbyvej.
    Kort fortalt kan du få det express, hvis du betaler ekstra. Jeg er ret sikker på at man kunne få det på én dag. YMMV.
     
    THammer "Synes godt om" dette.
  9. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    En lille opdatering...
    Det endte med at blive LH på deres nye Premium Economy.
    Der var tilbud på en række Premium Economy ruter ud af AMS. Så turen endte med at hedde AMS-MUC-PVG/PVG-MUC-AMS. Dertil kommer så en CPH-AMS/AMS-CPH, sikkert med SK. Prisen for AMS-MUC-PVG/PVG-MUC-AMS endte på ca. 1100EUR. Det var cirka samme pris at flyve over FRA, men tidene via MUC passede mig bedre.

    Nu så endnu et spørgsmål til mine BF fæller:
    Jeg har på turen ud valgt, indtil videre, sæde 27K. Det er måske en fejl...
    Turen via MUC er med en A340-600
    http://www.lufthansa.com/mediapool/...ownload seat map A340-600 (8F / 56C / 28E / 1

    Det første billede er fra LH's bookingside.
    Det andet billede er fra LH's Seatmaps.

    Jeg har ikke kunnet finde det rigtige svar, så derfor hvad er rigtigt?
    Er der eller er der ikke ekstrabenplads på række 27AC/HK?

    Screen Shot 2015-06-06 at 22.00.58.png Screen Shot 2015-06-06 at 21.53.30.png
     

Del denne side