Unaccompanied minor

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af oermen, 14/5/18.

  1. oermen

    oermen Aktivt medlem

    Beskeder:
    62
    "Synes godt om" modtaget:
    217
    Point:
    33
    Det er tid til at min datter igen skal afsted på langrejse alene. Ligesom sidste gang var det svært at finde de informationer jeg havde brug for, så jeg tænkte at jeg ville oprette denne tråd så vi kan dele vores erfaringer.

    Denne gang skal min datter til Melbourne, sidste gang var hun i Seattle. Jeg ved fra sidst at ikke alle selskaber tilbyder transfer til udledsagede børn så jeg blev positivt overrasket over at det ikke er noget problem med de asiatiske flyselskaber.

    Både Emirates og Singapore Airlines kræver blot en voksen billet til barnet og kræver ikke ekstra gebyr.

    Thai Airways tager 60 USD per flyvning ekstra og Cathay Pacific tager 100 USD ekstra pr. flyvning.

    De kræver alle at man kontakter deres lokale kontor for at booke.

    Singapore Airlines i København svarede hurtigt på e-mail og indenfor få timer var rejsen booket til 7676 kr. Samme pris som jeg fandt på deres hjemmeside.

    Sidst min datter skulle afsted havde jeg selv en flyvning samme dag og dermed boardingkort så jeg kunne komme igennem security. Jeg fik derfor lov at følge hende helt til gaten hvilket normalt ikke er tilladt.

    Min datter husker stadig at check ind medarbejderen kaldte hende Umulig Møgunge fordi hun havde et UM skilt om halsen :-D

    Min datter nu 11 år gammel. Sidst hun var afsted alene var hun kun 9 år.
     
    Beaglen, Daniel K, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Min venindes stedbørn rejste som UM hjem fra SGN via DOH til CPH med QR. Der var ingen transferservice i DOH.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Man kan jo købe en meget billig ryanair billet eller en refunderbar og følge helt til flyet...
     
    Nielspg, Peter F., Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  4. oermen

    oermen Aktivt medlem

    Beskeder:
    62
    "Synes godt om" modtaget:
    217
    Point:
    33
    Hvor gamle var børnene? Fandt de selv frem til næste fly?

    Huskede de at vente til alle andre passagere havde forladt flyet så de kunne blive hentet?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. oermen

    oermen Aktivt medlem

    Beskeder:
    62
    "Synes godt om" modtaget:
    217
    Point:
    33
    Haha. Da min bedste ven flyttede til Brasilien købte jeg faktisk en billig EasyJet billet for at kunne følge ham helt til flyet. Hans familie vinkede farvel ude i afganghallen.
     
    asf, Henry, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Uhh de er vist 9 og 11. Men ganske berejste, begge deres forældre er flyveledere :) Det hele gik godt! Jeg ved ikke, om de blev hentet ved flyet? Det er måske standard og hele pointen, det ved du nok mere om end jeg. Jeg ved bare det med, at de selv skulle skifte fly i DOH alene og tænkte det var god info for andre, som måske ikke har helt så berejste børn, at det vil være OK.
     
    Beaglen, Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  7. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Samme strategi kan bruges, hvis Duty Free har et ekstremt godt tilbud..:p :p
     
    Nielspg, Baadsgaard, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. oermen

    oermen Aktivt medlem

    Beskeder:
    62
    "Synes godt om" modtaget:
    217
    Point:
    33
    Ok. Det er normalt sådan at flyselskabets personale følger dem fra fly til fly og tager sig af dem ved forsinkelser o.s.v.

    Dette er også derfor nogle selskaber kun tilbyder servicen på direkte flyvninger
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    #jydeforever #ikkeirudersdal
     
    Henry, SophieHendriksen og clager "Synes godt om dette"
  10. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Forståeligt! Det er også derfor, at jeg specifikt husker, at det var en "ting", at de selv skulle finde fra det en fly til det andet. Liiiidt spændende var det jo, men i sidste ende mest for forældrene :D:D Men nu gik der jo heller ikke noget galt, ingen forsinkelser eller andet uforudset.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side