What to choose?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Kermit, 13/8/21.

Tags:
  1. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    448
    "Synes godt om" modtaget:
    1,364
    Point:
    93
    Kære IF'ere.

    Jeg har brug for jeres hjælp. Jeg ved at der bliver mange forskellige meninger, og det er lige hvad jeg har brug for. Jeg har bestemt mig for at droppe min OTA på hoteller, hotels.com. Jeg er guld, men vil hellere satse på at booke direkte igennem hotellet - som jeg allerede gør med fly.
    Jeg har brug for råd til, hvilken hotel kæde jeg måske bør kigge efter, og jeg har nogle få krav til valget:

    • Beliggenhed. Kæden skal være repræsenteret vidt og bredt i verden.
    • Fordele når man op i niveau
    • Kvaliteten af morgenmad (jeg er ret kræsen)
    Andre tips og gode råd er naturligvis velkommen.
     
    Henrik Olsen, Beaglen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113

    • Hvorfor dropper du hotels.com?
    • Hvor mange stjerne går du normalt efter (eller sagt med andre ord: Hvad er dit budget)?
    • Hele verden er et vidt begreb. Kan du specificere det lidt mere? Bor du i storbyer - eller skal du også ud på "landet"? Lad os tage det danske eksempel: Er det Marriot (som kun er i København), Radisson (Købehavn, Aarhus, Alborg) eller Scandic (stort set hele landet)?
     
    Henrik Olsen, Beaglen, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    448
    "Synes godt om" modtaget:
    1,364
    Point:
    93
    Jeg dropper hotels.com fordi jeg hellere vil booke direkte igennem hotellet. Jeg vil hellere støtte hotellet 100%. Desuden har jeg kun én gang oplevet at få de fordele som Silver/ Gold giver, og det var på et hotel i Melbourne for 3 år siden.
    Jeg har egentlig tænkt på noget henad Hilton, har de ikke også en masse søsterhoteller, hvor man kan optjene point? Prisen er mindre relevant, såfremt kvaliteten følger med. Mit behov skal dække de fleste hovedstæder, og så kan jeg altid finde andre hoteller i mindre byer.
     
    Henrik Olsen, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  4. OIB

    OIB VIP medlem

    Beskeder:
    197
    "Synes godt om" modtaget:
    622
    Point:
    93
    Der er mange meninger om IHG.
    Personligt kan jeg godt lide dem. De er bredt repræsenteret over samtlige kontinenter - nogen dog mere end andre.
    Fordelen ved dem i dit tilfælde, er en fast forward mulighed, ved at købe et Ambassador-medlemskab.

    https://www.ihg.com/intercontinental/content/gb/en/ambassador

    Det koster USD 200 for et år - ingen binding efterfølgende, hvis du ikke ønsker at fortsætte.
    Du får to gratis nætter samt lidt forskellige benefits samt Platinum-status til hele IHG-porteføljen.

    Tjek evt. www.ihg.com hvor du kan se benefits.
     
    Henrik Olsen, Beaglen, PENSIONISTEN og 4 andre "Synes godt om" dette.
  5. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,195
    "Synes godt om" modtaget:
    3,962
    Point:
    113
    Mit rejsemønster har været ekstremt blandet - så udover en række år som Gold/Platinum/Ambassador hos IHG så har jeg ligget og svømmet i mellemlaget på flere andre. Synes fordelene bliver mindre og mindre - og det er accelereret det sidste år. Er i stadig stigende grad begyndt at gå efter mindre boutique hoteller - de giver ofte en unik og lokal oplevelse - og typisk til en anden pris. Eller en bedre kvalitet for de samme penge. Største downside er i min bog glæden ved de "gratis" nætter - men friheden er .... tjaa befriende.
     
    Henrik Olsen, Beaglen, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Jeg er personligt kæmpe fan af Hilton og Hhonors.
    Er selv Diamond og af fordele kan nævnes
    - Gratis morgenmad (også som guld)
    - Upgrade if available (også som guld) Er blevet opgraderet flere gange end jeg IKKE er blevet.
    - Velkomst gaver, som oftest vand/dansk vand, men på resorts får du vin/champagne/frugt
    - Adgang til lounge (også guld) her fås mange steder decideret mad i form af flere retter, andre steder er det kun snacks, slik, drikkevarer og mindre småretter.

    Den allerstørste fordele er muligheden for at udnytte de point du optjener.
    10 point pr. 1$ spend som basic, eller 20 point pr. 1$ spend som Diamond. (Mener det er 15 eller 18 som gold)
    Hilton findes overalt i verden (foruden Norden) og nætter kan bookes for helt ned til 5.000 point eks. Tyrkiet.
    Bedste værdi findes dog ved at booke resorts såsom Conrad Maldiverne - Overwater Villa (95.000 point), Conrad Koh Samui - Private Villa m. Pool (95.000 point) eller den lidt dyrere Waldorf Astoria Maldiverne - Overwater Villa m. Pool(120.000 point).
    Hvis du booker 5 nætter for point hos Hilton betaler man kun point prisen for de 4 og får altså den sidste nat forærende.

    Vi er pt. På Waldorf booket for point de næste 7 dage og jeg vil vove at påstå, at man ikke får en bedre point redemption på nogen hoteller i verden.
     

    Attached Files:

    Henrik Olsen, ChristianR, jespersm og 7 andre "Synes godt om" dette.
  7. Nielspg

    Nielspg VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93
    Du GODESTE nogle fantastiske billeder - NYD det! :)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    526
    "Synes godt om" modtaget:
    1,838
    Point:
    93
    Jeg synes det er en god beslutning du har taget og jeg har det på samme måde. Jeg vil hellere tage eventuelle opståede problemer direkte med hotellet, i stedet for at skulle kæmpe med OTA som mellemled. Jeg er glad for Best Western hoteller, som kan findes over hele verden og som har en generel god standard, omend det kan svinge i både priser og kvalitet. Jeg er med i loyalitetsprogrammet og er p.t. guld-medlem og netop her i år (grundet Coronavirussens indtog) har Best Western sænket kravene til at opnå næste niveau, så lige nu jagter jeg Platinniveauet og det burde jeg kunne nå inden udløbsdatoen 31.01.2022.

    Jeg vil anbefale dig at læse nogle af Best Western-hotelanmeldelserne, som findes her på IF.
     
    Kermit, Henrik Olsen, jespersm og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Det er godt nok vilde billeder - sikken en hytte I har fået :)
     
    Nielspg, Nj4220 og Henry "Synes godt om dette"
  10. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    448
    "Synes godt om" modtaget:
    1,364
    Point:
    93
    Det gælder vel både penge brugt på overnatninger og på hotellets faciliteter, ikke?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Korrekt, alle penge brugt på hotel/Resort giver points
     
    Beaglen, Henrik Olsen, Kermit og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side