http://www.newmilesandbonus.com/en#milesbonus-tiers Fremover kræver det 48.000 miles for at opnå Gold - derefter 24.000 miles pr. år for at opretholde det.
Men selv 24.000 miles er jo ikke galt... og 12.000 miles og en weekend på en ø i Grækenland er stadigt en attraktiv måde at få *A Gold på
Men hvor du tidligere kunne beholde din guld-status i 3 år uden yderligere aktivitet, er det nu kun 1 år. Ikke urimeligt, når man sammenligner med konkurrenterne, men dog en markant forringelse. Til gengæld er tankegangen omkring optjening af status interessant og ny: 12.000 miles hos os eller 24.000 miles i *A Kunne man forestille sig noget lignende hos SAS og andre?
Det måtte jo komme... nåede at få opsparet omkring 12.000 miles hos dem - lidt trist at have spildt så mange miles nu... men det er jo spillets regler Tilbage til Eurobonus igen...
Indirekte er det jo sådan. Man optjener oftest flere point på SAS-metal end på *A-partner-flyvninger. Desuden får man som EBG/EBD/EBP 25% bonus på SAS-flyvninger, så det er dermed væsentlig nemmere, at nå de 50.000 med SAS end, hvis du blot fløj partnere. Desuden er det jo en ren jungle med optjening ifht bookingklasser, når man flyver med partnere. Med undtagelse af UA og enkelte andre skal man ofte op i nogle af de dyrere bookingklasser for at optjene 100% point.
Det var også min tanke. En ø-weekend i Grækenland via Athen, så har man de 4x A3-segmenter og ~2500 miles - og så en tur til Spanien i SAS Plus via Oslo/Stockholm så er man stort set i mål med genkvalificering Det kunne have været meget værre
Så er det jo bare 8.000 mere inden 24. nov ik? Det er der det nye program træder i kraft og du får et års Guld mere? Eller er der noget jeg har misforstået...
spændende artikel om ovenstående: http://runningwithmiles.boardingarea.com/new-miles-bonus-program/ En god ting er da vist den her: Business Class Upgrades With the new program, every Gold member receives 4 business class upgrade certificates for travel on Aegean Airlines (and Olympic). These are valid until November 24, 2015. Unfortunately, they can only be used for the Gold member and cannot be designated for someone else. Also, they cannot be assigned to your flight online. The Gold member will need to call in to upgrade their seat. There was some speculation concerning how the business class upgrades could be used – ie. could they be used on GoLight fares (the cheapest fares). The good news is that all revenue fares will be eligible for the business class upgrade certificates.
Tja -- pånær Aegan kun flyver med European business class fly så der er ikke noget lie-flat man får noget voldsomt ud af... Og en skam de ikke kan bruges på andre i samme PNR.
Ja, enig det er bøvlet lige nu, men da en ok perk og kan opgraderes fra alle klasser! læste andetsteds tidligere: http://www.standby.dk/aegean-i-stor-satsning/ Så lidt ekspansionslystne er de da: "...Der kommer næste år nye ruter til Armenien, Estland, Finland (Helsinki), Holland, Iran, Kroatien, Kuwait, Malta, Norge (Oslo) og Saudi-Arabien. Blandt nye destinationer i lande, Aegean allerede flyver til, bliver f.eks. Napoli, Oslo, Pisa og Toulouse. Samlet har Aegean Airlines i næste års sommerprogram 15 mio. flysæder..." samt "..Nye Aegean-ruter fra Athen i det nuværende vinterprogram er Abu Dhabi, Amman, hovedstad i Jordan, samt Libanons hovedstad, Beirut og Cairo." Forresten, var der ikke nogen supergode priser på Abu Dhabi og blev disse ikke fløjet af Etihad?
Med 3 børn, så kunne man da overveje den her strategi og få lidt point: http://runningwithmiles.boardingarea.com/quick-easy-way-get-5000-miles-bonus-miles-free/