Hej folkens,
Jeg skal sandsynligvis hjem til Aalborg (fra Oslo) i slutningen af Februar 2016 og tjekkede i den forbindelse momondo. Normalt plejer det at være SunAir/BA som flyver direkte, og SAS og Norwegian flyver via København.
Jeg fandt nogle Norwegian og SAS billetter til priser mellem 1.500 NOK og 2.500 NOK alt afhængig af hvilke dage jeg vælger. SunAir er for dyre til mine private rejser.
For morsomhedens skyld tænkte jeg at jeg ville se hvilke priser som LH skulle have via FRA og KLM via AMS. Ved godt det er lidt af en omvej, men der kan jo ikke ske noget ved at prøve dette.
Da LH er mit favorit selskab tjekkede jeg dem først. Det som sker når man skriver fra OSL til AAL er simpelthen at LH.com skriver at de ikke betjener ruten - hvilket for så vidt er sandt hvad det angår direkte, men det kan jo klares via FRA.
View attachment 5045
Så let giver jeg derimod ikke op. Jeg prøvede derimod at lave en multi city search - og til min store overraskelse måtte jeg finde den dyreste economy billet jeg nogensinde har set i Europa:
View attachment 5046
Min umiddelbare tanke var, at det måtte være en aftale som SAS og LH har imellem - og jeg gav derfor KLM et forsøg.
Søger jeg fra OSL til AAL i Februar med KLM, så får jeg ca. samme priser som Norwegian og SAS via København.
Kan det virkelig tænkes at LH og SAS har aftaler om ikke at betjene ruter som OSL - AAL? Er dette normalt i branchen og er det overhoved lovligt?
Click to expand...