AirAsia

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af miri90, 26/7/23.

  1. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Hej alle,

    Kigger på noget rejse i Asien senere på året. Jeg har kigget på nogle billetter med AirAsia men umiddelbart når man skal booke er det et krav at man opretter en bruger og i den forbindelse sendes der et “OTP” til ens telefon. Mit problem er at jeg ikke modtager dette OTP og derfor ikke kan komme videre med booking.

    har nogen erfaring med dette og evt løsning? Kan Google mig frem til at det er et generelt problem flere oplever, men kan ikke læse mig til en god løsning.

    er der iøvrigt nogen med erfaringer med at flyve med AirAsia intra-Asien? Jeg forventer noget ala RyanAir.
     
    Erobran, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  2. Erobran

    Erobran VIP medlem

    Beskeder:
    140
    "Synes godt om" modtaget:
    415
    Point:
    63
    Jeg udelukkende erfaring intra-asien med VietJet Air. VietJet husker jeg til før covid at være et okat luftfartselskab. Du får hvad du betaler for. Håndbaggagereglerne var før covid 10kg, og de går MEGET i detaljer med der ikke er overvægt i. Jeg blev bonnet på 10,3kg og måtte derfor checke min håndbagage ind og det kostede mig hva der svare til 250DKK omregnet fra Thai Bath.

    Jeg forventer AirAsia vil være lidt det samme.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Ved dette er en gammel tråd, men jeg stod med samme problem for nyligt. Jeg endte med at booke via OTA Kiwi, og så lave tilkøb på Air Asias egen side (mad, bagage og sædevalg). Det kan man nemlig godt, selvom det er booket via OTA.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Abj

    Abj VIP medlem

    Beskeder:
    66
    "Synes godt om" modtaget:
    291
    Point:
    53
    Jeg har fløjet en del med AirAsia (og VietJet, NokAir, LionAir og hvad de ellers har af lavprisselvskaber i Sydøst Asien).

    Jeg har næsten altid booket via en OTA fordi det var billigst (de officelle sider kommer ofte et ret højt kreditkort gebyr på billetten). Det har aldrig været et problem, heller ikke når der var ændringer eller aflysninger. Vi taler normalt også om biletter til 200-300 kroner, så jeg tænker at "risikoen" ikke er så høj, hvis der skulle opstå et problem.

    AirAsia (og de andre, det er stort set det samme) er meget ala WizzAir/ RyanAir. Alt koster ekstra, og benpladsen er elendig. Gå ind med lave forventinger, så bliver man ikke skufftet - det er trods alt normalt mega billigt, så man får hvad man betaler for.
     
    Henry og miri90 "Synes godt om" dette.
  5. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93

    Tak for input. Jeg endte med at booke med Singapore Airlines på min rute, da der ikke var den store besparelse at hente på lavprisselskaberne når jeg skulle have indtjekket bagage med.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side