Alitalia / SkyTeam statusmatch

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af jakobv84, 1/7/15.

  1. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Alitalia tilbyder nu at statusmatche alle non-Skyteam partnere til deres bonusprogram som minimum frem til marts 2016, så hvis du har kommende flyvninger hos ST og ingen status er det her muligheden! ST inkludere selskaber som Air France, Delta, KLM, m.fl.
    http://www.alitalia.com/gb_en/millemiglia/promo-millemiglia/promo-status-match.html

    Eurobonus Silver bør matches til Millemiglia Gold / SkyTeam Elite
    Eurobonus Gold bør matches til Millemiglia Gold / SkyTeam Elite Plus
    Eurobonus Diamant / Pandion bør matches til Migllemiglia Platinum / SkyTeam Elite Plus

     
    JesperN, Ali Taran og THammer "Synes godt om dette"
  2. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Er der nogen herinde der har forsøgt et status match og i så fald havd har udfaldet været?
     
  3. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    Er ikke helt så meget inde i det her status match. Vil det sige at jeg vil få tilsvarende status ved Alitalia som jeg har ved BA (silver) eller bliver det overført så jeg mister ved BA og får hos Alitalia i stedet?
     
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Kopieret, ikke flyttet. Så bagefter har du status begge steder og BA ved intet om det. Alitalias forsøg på at du så vælger dem da din status andet steds nu ikke er grund til at fravælge dem
     
    Kasper "Synes godt om" dette.
  5. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Nej. Jeg venter på en (eventuel) ST flyvning. Hvis ingen kommer gør jeg det nok sidst på året så matchet gælder længst muligt
     
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Man skal være opmræksom på ikke at bare lave status match. Nogle selskaber har det således at man - per konto - kun kan lave status match en gang. Det opretholdes dog ikke altid, men skal man ikke bruge det til noget, så bør man ikke lave et status match.

    Jeg selv har ikke lige noget at bruge det til, så venter til der er noget reelt at bruge det til. Men det er rart at have i baghånden om man pludselig står uden status og skal med en SkyTeam partner.
     
    tbh "Synes godt om" dette.
  7. JesperN

    JesperN Medlem

    Beskeder:
    3
    "Synes godt om" modtaget:
    25
    Point:
    13
    Det her er simplelthen perfekt! Jeg er pr 1/7 begyndt nyt arbejde i Amsterdam, og skal pendle retur fra CPH hver 2. uge (+mødeaktivitet). Vores rejsebooker vil ofte gerne have mig på KLM, og nu har jeg søgt om statusmatch så jeg også kan "leve" med at ryge på KLM istedet for SAS (og mit guldmedlemskab)

    Helt forrygende tip :)

    Vh Jesper
     
    Nielspg, asf, Nicki Lolk Sørensen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  8. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Nogle der er blevet matchet endnu...?
     
  9. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    kan man få lounge-adgang på Delta domestic med et Alitalia guldmedlemsskab?
     
  10. HBrandt

    HBrandt Nyt medlem

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    12
    Point:
    3
    Lidt problemer med vedhæftning, men efter genfremsendelsen af kopi af kort, så kom Match i dag
     
    Ekeren og tbh "Synes godt om" dette.
  11. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Nej det tror jeg ikke. http://www.skyteam.com/en/Why-SkyTeam/SkyTeam-Lounges/Lounge-Access-Policy/
     
  12. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,284
    "Synes godt om" modtaget:
    6,860
    Point:
    113
    Jeg har ikke fået match endnu, men jeg har modtaget en mail - på italiensk. Via Google Translate:

    Tak for at deltage i initiativet status Match.
    Efter talrige anmodninger modtaget, vi undskylder for ikke at have endnu afsluttet kontrollen for anerkendelse af din status.
    Vi ser frem til at byde dig snart på vores flyvninger.

    Med venlig hilsen.
    Den MilleMiglia Program
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  13. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,284
    "Synes godt om" modtaget:
    6,860
    Point:
    113
    Så kom der en bekræftelse:

    [​IMG]

    [​IMG]



    WELCOME TO THE
    FRECCIA ALATA CLUB



    Dear NICKI LOLK SOERENSEN,

    thank you for joining the MilleMiglia promotion Staus Match, dedicated to frequent flyers.

    Thanks to the documents you have sent, we are glad to welcome you to the Freccia Alata Club, the club dedicated to our Premium Customers, where you will be welcomed by exclusive services and dedicated assistance, so that you may always feel a privileged guest, each time you fly with Alitalia, the SkyTeam Partners and the Etihad Airways Partners.

    Among the main benefits offered by the Freccia Alata Club, you can enjoy:

    • Qualyfing miles* each time you fly with Alitalia, the SkyTeam Partners and the Etihad Airways Partners.
    • Exclusive Bonus of 50% more miles by flying with Alitalia, the SkyTeam Partners and the Etihad Airways Partners.
    • Access to the Alitalia, SkyTeam and Etihad Airways Partners Lounges, where you can check-in at the dedicated counters and relax while waiting for your flight.
    • "Business foryou": by purchasing an Alitalia ticket in Economy Class (in the Y, B, M, H booking classes) , you may take advantage of 4 class upgrades, for use in Business Class or Premium Economy Class.
    • Transfer of qualifying miles: you may carry over to the following year any qualifying miles* that exceed Club access requirements.
    • SkyTeam Elite Plus Member Status and dedicated SkyPriority services, such as dedicated check-in and drop-off desks, priority lines for security controls and priority boarding.
    For complete details on the Freccia Alata Club benefits, visit the dedicated page.

    You will receive your new Card by mail. In the meantime, we ask you to save this e-mail to take advantage of all benefits you are entitled to.

    For complete details on the MilleMiglia Program, visit alitalia.com.

    Enjoy your flight!

    * Qualyfing miles are valid to enter or renew membership in the Exclusive Clubs of the MilleMiglia Program.
    **The surplus qualifying miles carried over to the following year are only valid for accessing the Exclusive Clubs.
     
  14. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Fedt nok med de der upgrades, så skulle du have hoppet på nogle af de "error fares" de havde tidligere fra WAW/AMS til Seoul og var det også til GIG?

    man skal alligevel have fløjet 50.000 miles for at være en del af den klub... - har du så nogle rejser i fremtiden med alitalia eller etihad @Nicki Lolk Sørensen
     
  15. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,284
    "Synes godt om" modtaget:
    6,860
    Point:
    113
    Nej, slet ikke. Men jeg starter snart på nyt job, der formentlig kommer til at indeholde en del rejser til Nord- og Sydamerika. Og så er jeg da dækket ind :)
     
    Henrik Olsen og Kristian "Synes godt om" dette.
  16. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Glæder mig også til at læse om de 4 upgrades. Det er da bestemt værdifuldt og noget der altid gør et premium membership attraktivt. Håber snart SAS kommer med dette for deres top tier medlemmer.
     
  17. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Men fra Bergen til Milano til JFK... lidt af en omvej @Nicki Lolk Sørensen - jaja, lidt bedre med Bergen - Milano - Sao Paolo - men ok, det giver jo upgrademuligheder..
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  18. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    484
    Point:
    63
    Kan nu bekræfte at EB Diamond matches til højeste niveau Freccia Alata Plus Club (status match tog dog 5 uger, så Skyteam status kom mig ikke til gavn på tur gennem CDG for 3 uger siden):
    ----------
    Among the main benefits offered by the Freccia Alata Plus Club, you can enjoy:
    • Qualyfing miles* each time you fly with Alitalia, the SkyTeam Partners and the Etihad Airways Partners.
    • Exclusive Bonus of 100% more milesby flying with Alitalia, the SkyTeam Partners and the Etihad Airways Partners.
    • Access to the Alitalia, SkyTeam and Etihad Airways Partners Lounges, where you can check-in at the dedicated counters and relax while waiting for your flight.
    • "Freccia Alata Card foryou", a Freccia Alata Card to give to a friend or a family member to share the pleasure of a distinctive service.
    • "Business foryou": up to 4 upgrades from Classica – Economy Class to upper classes.
    • Transfer of qualifying miles: you may carry over to the following year any qualifying miles** that exceed Club access requirements.
    • SkyTeam Elite Plus Member Status and dedicated SkyPriority services, such as dedicated check-in and drop-off desks, priority lines for security controls and priority boarding.
    For complete details on the Freccia Alata Plus Club benefits, visit the dedicated page.

    You will receive your new Card by mail. In the meantime, we ask you to save this e-mail to take advantage of all benefits you are entitled to.

    For complete details on the MilleMiglia Program, visit alitalia.com.

    Enjoy your flight!
    * Qualyfing miles are valid to enter or renew membership in the Exclusive Clubs of the MilleMiglia Program.
    **The surplus qualifying miles carried over to the following year are only valid for accessing the Exclusive Clubs.
     
    Kristian og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  19. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Jeg er også blevet matchet til Freccia Alata.
     
  20. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Så blev jeg også matchet til MilleMiglia Freccia Alata hos Alitalia og er inde i varmen hos ST.
    Tog 3-4 emails og ca 14 dage. Kan ikke rigtig greje om man kan bruge alle ST lounges når man flyver monkeyclass med et ST selskab og om man kan bruge fasttrack i fx ICN med en KE eco billet. Nogen der har prøvet?
     
    Senest redigeret: 25/10/15
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.

Del denne side