Antal point - Thai First MNL - SYD

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af kc1829, 15/2/16.

  1. kc1829

    kc1829 VIP medlem

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    428
    Point:
    63
    Hej, jeg sidder og lurer på en tur med Thai First fra MNL til SYD via BKK. Dog "kun" first fra BKK til SYD.

    Der er generelt super god tilgængelig, og det er muligt at finde award tickets for hele familien (2 voksne og 2 børn 0 og 3 år).

    Når jeg kigger på united så forekommer det mig billigt. 40.000 point per voksen per vej. Dvs. jeg kan rejse tur/retur i first for 200.000 point for hele familien. Kan det virkelig passe - eller gør jeg noget galt?


    upload_2016-2-15_4-14-16.png
     
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Kun hvis du har united miles. Jeg kender ikke deres regler for awards ben børn, og kender heller ikke SAS' når det er i den alder og når det er *A og ikke bare SK. Det bliver meget mere dyrere hvis du vil bruge euro bonus politiske. Jeg var ved at dumme mig og sige der ville være YQ men det passer ikke ex-MNL.
    Men det der er et sweetspot med united miles!
     
    Beaglen og kc1829 "Synes godt om" dette.
  3. kc1829

    kc1829 VIP medlem

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    428
    Point:
    63
    OK, så det er kun hos United, at det er et vanvittigt sweet spot.

    Jeg har idag status hos Singapore Airlines og Family konto hos SAS, hvor min kone og søn har status, men det kunne være jeg skulle sætte mig ind i United's program og overveje at samle der. På tværs af Singapore Airlines og SAS optjener vi pt. 200-250.000 point pr år, så det kan hurtigt blive til noget, hvis vi samler hos United i stedet.

    Umiddelbart ser det ud til at de booking klasser vi normalt har giver samme point-tildeling hos United.
     
    Beaglen, CHA211 og tbh "Synes godt om dette"
  4. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    United er blevet revenue based (på UA udstete billetter, 016 stock), hvilket har gjort ondt for mange der flyver i Y også lidt med andre selskaber, men hvis du siger det giver det samme alle steder giver det måske mening. Du skal dog have 4 segmenter på UA for at få status, og uden mindst platinum er der gebyr for afbestilling, at bestille tæt på afgang etc... Der er lidt at sætte sig ind i og jeg ville være påpasselig med at skifte FFP for et sweetspot, ting kan ændre sig hurtigt.
     
  5. kc1829

    kc1829 VIP medlem

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    428
    Point:
    63
    Yes, enig. Ville også helst undlade at skifte program. Det kan egentlig være den bedste løsning er at købe en ordentlig bunke miles når der af og til er tilbud, og så anvende dem med det samme på en award. Ser ud til at der af og til er 50-100% bonus, men der nogle ting der lige skal tjekkes igennem først
     
  6. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Hvad kostede den med EB-points? og slap man for YQ nu når man startede i MNL?
     
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Hvordan kommer du frem til 200k points RT? Vi snakker vel minimum 240k (40 * 2 * 3) hvis vi regner med den yngste flyver som lap child -- hvilket så koster 10% af en full fare flexible F billet oveni. Der er ikke noget 50% børnerabat med UA miles.

    EB er South East Asia til Pacific som er 150.000 RT i F.
    https://www.flysas.com/upload/Eurobonus/Star/Star_Alliance_chart.pdf
     
    Senest redigeret: 15/2/16
  8. kc1829

    kc1829 VIP medlem

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    428
    Point:
    63
    Enig jakobv84, efter at have rodet lidt rundt, så kan den tur nok ikke gøres for 200.000 point.

    Man skal nok lave det som en voksen tur fx. til Auckland

    upload_2016-2-15_10-1-10.png
     
  9. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    3
     

Del denne side