Berlin

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af T4L, 28/5/19.

  1. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,053
    "Synes godt om" modtaget:
    4,479
    Point:
    113
    Berlin er en helt fantastisk by med rigtig mange aktiviteter og seværdigheder og derudover spændende restauranter. Det er nemt for danskere at komme dertil og utroligt nok er byen også meget billig for en hovedstad at være. Skal vi ikke starte med at samle nogle ideer og anbefalinger?

    Jeg lægger ud med en nok lidt mere usædvanlig tur, som jeg bookede ved mit sidste besøg og som må være helt oplagt for dette forum, en tur af den gamle lufthavn Tempelhof. Der findes forskellige temaer og turen kan bookes her https://www.thf-berlin.de/en/tours/. Jeg valgte "The Myth of Tempelhof".

    Her et overblik over Tempelhof:
    IMG-4031.JPG

    Denne camp på tarmac'en blev under 2. verdenskrig brugt til tvangsarbejdere. Nu bor der flygtninge.
    IMG-4027.JPG

    Her en "slikbomber". Denne type maskine blev brugt af amerikanerne til at opretholde en luftbro til Berlin igennem Ruslands blokade efter 2. verdenskrig.
    IMG-4025.JPG

    Tyskerne var meget taknemmelige for denne luftbro.
    IMG-4029.JPG

    Hvor mange lufthavne kan bryste sig med en basketboldbane? På et tidspunkt blev lufthavnen brugt som en amerikansk militærbase og de amerikanske soldater brugte banen til at træne.
    IMG-4030.JPG

    Nogle steder ligner lufthavnen mere et museum eller en palads.
    IMG-4032.JPG

    I afgangshallen kunne man også hente sin bagage. Så meget trafik var der ikke den gang!
    IMG-4028.JPG

    Dette selskab kunne jeg godt tænke mig at flyve med! :D
    IMG-4024.JPG

    God tur til Berlin. Lad os samle lidt flere erfaringer!
     
    Senest redigeret: 28/5/19
    DanielBahn, Henrik Olsen, SophieHendriksen og 13 andre "Synes godt om" dette.
  2. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Den tur har jeg også prøvet. Superspændende oplevelse.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Fede fotos - det er der lufthavnsbygninger med sjæl og charme - hvornår har vi sidste set det? Jeg synes jeg vader igennem den ene ligegyldige lufthavn efter den anden - de fleste stede kunne man med fordel have brugt blot et par enkelte poser penge på en (anden?) arkitekt.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Den "nye" lufthavn i Seattle - lufthavnen tilknyttet Boings Everett-fabrik ser virkelig flot ud:

    Check-in
    [​IMG]

    Afgangshallen
    [​IMG]

    Mere her: https://liveandletsfly.boardingarea.com/2019/05/19/my-mother-loves-seattles-second-airport/
     
    Jeblin, Henrik Olsen, SophieHendriksen og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side