Undskyld @Beaglen, men jeg er simpelthen ikke helt enig. Vi er alle som turister meget forskellige, hvad angår de oplevelser og indtryk vi ønsker at få med. Som københavner, synes jeg at det lyder som et dødssygt indtryk af byen.
Shopping på Strøget/Købmagergade er noget af det mest ligegyldige. Her vil I blot finde præcis de samme butikker, som hvor de kommer fra eller tidligere har ferieret. Her kommer størstedelen af københavnerne blot for at købe det nødvendige, hvor man ikke kan vente på levering fra nethandel. Blot en påstand, men den holder blandt mine venner og bekendte. Skal I shoppe, hvorfor så ikke tage gaderne omkring Pilestræde, Møntergade, Grønnegade og Christian IX's gade. Gå en tur igennem Istedgade, Værnedamsvej og Gammel Kongevej og brug pengene i de små hyggelige butikker der.
Kanalrundfart gør I på egen hånd, som @CHIP nævner. Lej en Go Boat, nyd friheden til at bestemme, hvor I ønsker at sejle hen. Medbring frokost og en kold flaske rosé (husk promillegrænsen også gælder til søs). I en Go Boat kan I sagtens opleve Nyhavn fra vandet og se de flotte huse. Så slipper I for at vade ned af den gade af en turistfælde, som det er, med dyre øl og mad. Jo, Nyhavn er et hit blandt turister - især nordmænd, svenskere og jyder. Beklager genereliseringen, jyder. Ville jeg selv sætte mig der - nej.
Tivoli? Det er vel udelukkende som en folystelsesparkoplevelse. Hylende og hvinende børn med candy floss og softice i hele ansigtet er ikke hyggeligt, i mine øjne. Skal I opleve hyggelige parker, så tage hellere en tur i Botanisk Have, Østre Anlæg, Frederiksberg Have (I er allerede gået ud ad Gammel Kongevej ) eller gå ud til Kastellet (Bonus: Så oplever I også den der lille statue).
Museer har @Beaglen fat i noget. Glyptoteket og Nationalmuseet er rigtig fine, men hvad med SMK, Kunsthal Charlottenborg, eller de smuktbeliggende Louisiana og Arken.
Papirøen er for længst lukket. Reffen har overtaget, men det skal være virkeligt godt vejr, hvis I skal tage derud, da det ellers kan være tomt og kedeligt. Men er vejret godt, er stemningen derude god. Sid og nyd streetfood og en øl med fødderne i sandet, lige ud til vandet.
Kødbyen har en fantastisk stemning når vejret er godt, så det er en god idé, som @Beaglen nævner. Dog Carlsberg-byen - der er intet at komme efter.
Hvorfor spise på MASH, som turist i DK. Bevares, jeg kan da også godt lide en bøf og kartoffelbåde ind imellem, men er det dansk? Hvorfor ikke prøve nogle af Cofocos nordiske restauranter, som fx Høst eller Vækst (De giver også EB-point). På både Nørrebro og Vesterbro finder I, et utal af små hyggelige restauranter og vinbarer. Skal I have en dansk frokost kan jeg anbefale frokostrestauranten Cafe Gl. Torv Huset Med Det Grønne Træ - lige ved Gammel Torv.
Nå der er jo nok at finde på i København, især på en dejlig sommerdag. Jeg håber de får et godt indtryk af byen, så de evt. vælger at ferierer her en anden gang og ikke bare bruge den som et "springbræt"
OBS! Glem alt om bycykler og løbehjul... Dette er meget vigtigt og burde ikke tillades for turister
Dette er totalt subjektivt, og alle er velkomne til at være uenig. Jeg synes bare København kan byde på meget mere end de alm. turistattraktioner, som sikkert ligger på top 10 på tripadvisor eller lignende.
God weekend
Senest redigeret: 10/3/19