Besøg i København

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af MaleneChristensen, 9/3/19.

  1. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    Hej IF'er. ;)

    Normalt spørger man jo altid om, hvad man skal se i udlandet, men!!! Det er sådan at min veninde og hendes kæreste fra New Zealand kommer til Danmark i Juni. De er her kun i forbindelse med et stopover - så de har 3 hele dage her! :)

    Tænker at nogen af jer måske har haft samarbejdspartnere eller familie fra udlandet på besøg, som i har anbefalet et par spisesteder, noget de bare SKAL se osv osv..
    Hit me up med ALT fra madsteder, brunchsteder, oplevelser osv osv. :cool: Jeg har selvfølgelig selv et par idéer, men det er altid rart at høre andres. Det er ikke hver dag man pludselig skal være guide i sin egen by:D

    Planen er selvfølgelig at vi skal se mest muligt af København. Derudover vil de gerne en tur over broen til Malmö - så hvis i har lidt tips til den anden side, så smid dem gerne med :)
     
    PENSIONISTEN, Beaglen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. CHIP

    CHIP VIP medlem

    Beskeder:
    108
    "Synes godt om" modtaget:
    424
    Point:
    63
    En tur op i Tårnet (Christiansborg), det er gratis og der er en flot 360° udsigt.
    Er vejret ikke i top, har jeg også flere gang vist udlændige på besøg Riddersalen på selvsamme Slot, det er både et flot stykke kultur med Dronningens Gobeliner, men også et godt stykke Danmarkshistorie.

    En tur med GO BOAT (Islands Brygge), bådene har bord og plads til 8 personer. Jeg sørgede for smushi fra Royal Copenhagen Cafe og drikkevarer må man selv have med. Så kan en let frokost nydes med et køligt glas vin under sejlturen rundt i havnen og kanalerne. Dette har også været et hit blandt gæsterne.
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    532
    "Synes godt om" modtaget:
    1,849
    Point:
    93
    Jeg vil klart anbefale Tivoli, en gåtur igennem Nyhavn, shoppe på Strøget / Købmagergade. Museumsbesøg kan f.eks. være Rosenborg, Nationalmuseet eller Glyptoteket, madsteder kunne f.eks. være Torvehallerne, Kødbyen, Carlsberg Byen, NOMA (hvis de er til den type restauranter), MASH, Papirøen. Nå ja, og selvfølgelig en kanalrundfart, så de får set København fra vandsiden :)
     
    CHIP, Henrik Olsen, PENSIONISTEN og 4 andre "Synes godt om" dette.
  4. OIB

    OIB VIP medlem

    Beskeder:
    197
    "Synes godt om" modtaget:
    622
    Point:
    93
    Undskyld @Beaglen, men jeg er simpelthen ikke helt enig. Vi er alle som turister meget forskellige, hvad angår de oplevelser og indtryk vi ønsker at få med. Som københavner, synes jeg at det lyder som et dødssygt indtryk af byen.

    Shopping på Strøget/Købmagergade er noget af det mest ligegyldige. Her vil I blot finde præcis de samme butikker, som hvor de kommer fra eller tidligere har ferieret. Her kommer størstedelen af københavnerne blot for at købe det nødvendige, hvor man ikke kan vente på levering fra nethandel. Blot en påstand, men den holder blandt mine venner og bekendte. Skal I shoppe, hvorfor så ikke tage gaderne omkring Pilestræde, Møntergade, Grønnegade og Christian IX's gade. Gå en tur igennem Istedgade, Værnedamsvej og Gammel Kongevej og brug pengene i de små hyggelige butikker der.

    Kanalrundfart gør I på egen hånd, som @CHIP nævner. Lej en Go Boat, nyd friheden til at bestemme, hvor I ønsker at sejle hen. Medbring frokost og en kold flaske rosé (husk promillegrænsen også gælder til søs). I en Go Boat kan I sagtens opleve Nyhavn fra vandet og se de flotte huse. Så slipper I for at vade ned af den gade af en turistfælde, som det er, med dyre øl og mad. Jo, Nyhavn er et hit blandt turister - især nordmænd, svenskere og jyder. Beklager genereliseringen, jyder. Ville jeg selv sætte mig der - nej.

    Tivoli? Det er vel udelukkende som en folystelsesparkoplevelse. Hylende og hvinende børn med candy floss og softice i hele ansigtet er ikke hyggeligt, i mine øjne. Skal I opleve hyggelige parker, så tage hellere en tur i Botanisk Have, Østre Anlæg, Frederiksberg Have (I er allerede gået ud ad Gammel Kongevej :)) eller gå ud til Kastellet (Bonus: Så oplever I også den der lille statue).

    Museer har @Beaglen fat i noget. Glyptoteket og Nationalmuseet er rigtig fine, men hvad med SMK, Kunsthal Charlottenborg, eller de smuktbeliggende Louisiana og Arken.

    Papirøen er for længst lukket. Reffen har overtaget, men det skal være virkeligt godt vejr, hvis I skal tage derud, da det ellers kan være tomt og kedeligt. Men er vejret godt, er stemningen derude god. Sid og nyd streetfood og en øl med fødderne i sandet, lige ud til vandet.
    Kødbyen har en fantastisk stemning når vejret er godt, så det er en god idé, som @Beaglen nævner. Dog Carlsberg-byen - der er intet at komme efter.

    Hvorfor spise på MASH, som turist i DK. Bevares, jeg kan da også godt lide en bøf og kartoffelbåde ind imellem, men er det dansk? Hvorfor ikke prøve nogle af Cofocos nordiske restauranter, som fx Høst eller Vækst (De giver også EB-point). På både Nørrebro og Vesterbro finder I, et utal af små hyggelige restauranter og vinbarer. Skal I have en dansk frokost kan jeg anbefale frokostrestauranten Cafe Gl. Torv Huset Med Det Grønne Træ - lige ved Gammel Torv.

    Nå der er jo nok at finde på i København, især på en dejlig sommerdag. Jeg håber de får et godt indtryk af byen, så de evt. vælger at ferierer her en anden gang og ikke bare bruge den som et "springbræt" :)

    OBS! Glem alt om bycykler og løbehjul... Dette er meget vigtigt og burde ikke tillades for turister :)

    Dette er totalt subjektivt, og alle er velkomne til at være uenig. Jeg synes bare København kan byde på meget mere end de alm. turistattraktioner, som sikkert ligger på top 10 på tripadvisor eller lignende.

    God weekend :)
     
    Senest redigeret: 10/3/19
    Beaglen, Henrik Olsen, MaleneChristensen og 8 andre "Synes godt om" dette.
  5. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,053
    "Synes godt om" modtaget:
    4,479
    Point:
    113
    Enig i at en tur med Go Boat altid er en sjov oplevelse. Der er også andre lignende udbydere, f.eks. FriendShips. Desværre er Papirøen lukket nu, men der er kommet et lille Street Food Market ved Nordatlantens Brygge. Når man sejler rundt i sin båd, kan man lige lægge an i den lille havn ved Krøjers Plads og hente lidt mad og drikke derfra. Der skal nok være mindst en der bliver tilbage i båden.

    Når det kommer til restauranter, så er det jo rigtig meget smag og behag. Mine 3 favoritter i København er i øjeblikket:

    Gorilla i Kødbyen http://restaurantgorilla.dk/forside/
    Der er mange små fantastiske retter at vælge imellem som skifter løbende. Der er altid en kanon stemning, personalet er altid venligt, sjovt og med et glimt i øjet. Om sommeren kan man sidde udenfor og nyde aftensolen.

    Anarki på Frederiksberg http://restaurant-anarki.dk/anarki/
    Sublim mad i fransk Bistro stil og fantastisk vinkort til rimelige priser. Prøv deleretten, som er Baskisk kalvekotelet med tilbehør. Rigtig lækker!

    Frank i Ny Adelgade tæt på Kongens Nytorv http://restaurantfrank.dk
    Sublim mad og fantastisk vinkort til rimelige priser. Der kommer en del udenlandske turister/forretningsrejsende. Men det gør jo ikke så meget.;)
     
    Beaglen, Henrik Olsen, MaleneChristensen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  6. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Jazz på La Fontaine er hyggeligt, der er flaske øl til 25 kr og gratis entré før 20, så man kan sidde og hyggesnakke en time inden musikken spiller.

    Synes også at kanalrundfart til 60 kr med egne drikkevarer er formidabel value på en solskinsdag. Specielt fordi jeg nyder lidt historiske fakta. Evt. tag en vietnamesisk sandwich (B3 marineret oksekød!!) med fra District Tonkin I nærheden.

    Christiania er også ret unikt, uanset hvad man måtte synes om det, og værd at gå en tur igennem, når man alligevel skal se Christianshavn, for at nævne lidt der ikke er sagt.

    Hvis man bestiller på Early-bird får man også 5 serveringer på restaurant Grønnegade til 300 kr, i et lille fint bindingsværkshus :)

    En jyllingeburger (serveres i skål med brun sovs) på chicky grill I Kødbyen falder også i manges smag. Meget dansk, med håndværkere og cigaretter indenfor (udendørs servering i juni). 100 kr for en burger og en bajer.

    [QUOTE"OIB, post: 81688, member: 1087"]Undskyld @Beaglen, men jeg er simpelthen ikke helt enig. Vi er alle som turister meget forskellige, hvad angår de oplevelser og indtryk vi ønsker at få med. Som københavner, synes jeg at det lyder som et dødssygt indtryk af byen.[/QUOTE]

    Jeg synes det lyder som om du har glemt, hvordan det er at se København for første gang. Man tager vel heller ikke til Paris uden at se Eiffeltårnet.

    Der er en grund til at København bliver skilter udadtil med Nyhavn, Strøget, Tivoli m.v., og det er jo fordi det er charmerende og har fine detaljer (hvis man ser igennem butikkerne). Jeg ville ikke spise der fordi det er dyrt, men det er da værd at se.

    Der må vel være en gylden mellemvej der balancerer de traditionelle attraktioner og "hipster-ruten" (fx når man skal spise). Sidst nævnte kan man jo forsøge sig med når man kommer tilbage igen og har set hvad man skal se :)

    Men det kommer jo også an på ens alder og velstand. Jeg er 23 og på SU, og får primært backpackers på besøgt jeg har mødt på rejser. Der bliver nok brugt mere tid på Dronning Louises Bro og Blågårdsgade m.v., end på fine dining :)
     
    Beaglen, Henrik Olsen, MaleneChristensen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Jeg syntes selv denne beskrivelse er den mest traditionelle for folk som besøger byen første gang. Den viser hvad København er og hvordan det også præsenteres udenfra....

    Men det er “kun” dag 1 :)

    På de andre dage så er der i denne tråd nogle virkelige gode tips og henvisninger. Flere end jeg selv lige kunne liste, så jeg har selv noteret mig et par af dem :)
     
    Beaglen, Thorbjoern, MaleneChristensen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    Hvor er det fedt med alle de input!!! Der var mange jeg SLET ikke selv havde overvejet. F.eks. GoBoat som er et fedt alternativ til kanalrundfarten og derudover besøg Rosenborg - havde helt glemt at det fandtes :D:eek:
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Det skal så lige nævnes at Goboat er en ret dyr fornøjelse, med mindre de er en gruppe der splitter regningen. Hvis jeg husker rigtigt er det noget med 500kr for en time, hvor man kan få en tur i nettobådene for en flad halvtredser/pers.
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  10. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    Ja så godt priserne var ret dyre :D Dog ser det virkelig hyggeligt ud og lidt mere afslappende end en båd fyldt med 1000 japanere der skal se den lille havfrue ;)Nu må vi se. GoBoat er i hvert fald en sjov mulighed.
     
    Henrik Olsen, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  11. SteemingHazard

    SteemingHazard Nyt medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    13
    Point:
    3
  12. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Poster du bare ord nu, for at få dine antal post igennem?
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Naturligvis.
     

Del denne side