Billige direkte flybilletter CPH-NYC

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Majbritt, 9/11/15.

  1. Majbritt

    Majbritt Nyt medlem

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    0
    Point:
    1
    Vi planlægger en tur til NYC i september 2016.

    Vi vil helst flyve direkte fra CPH til NYC og kigger derfor pt. på SAS (og afventer Norwegian).
    Hos SAS koster en returbillet lige nu ca. 4.760 kr. pr. person.

    Almindeligvis anbefales det, at man køber vores oversøiske flybillet så tidligt som muligt, da prisen typisk stiger jo tættere man kommer på afrejse. Er dette også Jeres anbefaling?

    Og hvordan er det lige med ex. SAS´ kampagner - her har vi indimellem set priser så lave som 2.999 kr. t/r!
    Er der et nogenlunde fast tilbagevendende tidspunkt på året, hvor SAS plejer at have udsalg på NYC-billetter med afrejse i september?
     
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Puha der er længe til Sep. Delta flyver vel også direkte til NYC i deres sommerprogram? Det plejer de ihvertfald. Jeg vil sige at der er så lang tid til at jeg ville afvente kampagner efterhånden som vi nærmer os og at priserne ikke plejer at svinge meget indtil vi kommer indenfor de sidste 3mdr. Væsentligste undtagelse er hvis vi kommer til at se markante ændringer i enten dollarkursen eller oliepriserne. Med andre ord ville jeg se tiden an og så slå til når du ser en pris på under 3500,- vil jeg sige.
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  3. Majbritt

    Majbritt Nyt medlem

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    0
    Point:
    1
    Ja der er ganske længe til september og meget kan nå at ændre sig prismæssigt :)
    Problemet er lidt, at vi ikke kan være super flexible med vores flybilletter. Vi er en gruppe på 8, som skal af sted - og vi har ikke mere end et par mulige rejsedage at vælge i mellem, da vi skal af sted i uge 38 og planlægger at have 5-7 overnatninger i NYC.

    Lige nu ser det på deltas side ikke ud som om, at de har direkte flyvninger CPH-NYC - men måske de kommer på senere? Det vil jeg i hvert fald holde øje med - så tak for tippet :)
     
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    OK 8 er stadigt få nok til at I ikke 'tæller' som gruppe så jeg tror som sagt ikke det er det store problem at vente lidt tid endnu og se om der kommer en kampagne I kan slå til på -- men det er langt fra alle kampagner det gælder så langt ud i fremtiden. Mange af dem vi ser pt strækker sig til midt på foråret f.eks.
     
  5. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Udenfor højsæsonen er det statistisk og historisk billigst at købe sine interkontinentale billetter 45-60 dage inden. Men der er mange afvigelser fra den tommelfingerregel. Jeg ville se tiden an, og håbe på at der kom et "sale" på et tidspunkt. Faktisk er jeg overbevist om, at det nok skal ske...
     
    Majbritt, miri90, mhsalv og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,060
    Point:
    113
    For rejser i september 16 ville jeg ikke bestille før maj eller juni, hvis det er med normale netværksselskaber. Hvis I overvejer at flyve med Norwegian, så vent til der kommer en kampagne, og det gør der i hvert fald omkring nytår, men givetvis også senere på året.
     
    Majbritt, miri90 og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  7. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Sorry for hijack af tråden, men hvad tror folk om muligheden for billige billetter til NYC sidst i marts eller i april 2016? Både fra Billund og København er muligt og et stop på vejen er ok.

    Mulighed for at finde kampagnepriser? Eller skal man prøve at finde noget 45-60 dage før, som @jefi99 skriver?
     
  8. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Er ruter med et stop på vejen helt udelukket for jer? Ellers er der gode muligheder for at spare lidt penge på den måde. Og på de bedste ruter drejer det sig som regel kun om 2-3 timers ekstra rejsetid hver vej.
     
  9. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Marts er en god måned, og der er som regel fornuftige priser. Konkurrencen er hård på CPH-NYC, og derfor ser man kampagnepriser, der kan være under 2500 med ét stop (fx med KLM eller Air France), og jeg mener SAS har haft kampagner til 2999,-
    Hold øje, og slå til når du ser en god pris. Og ellers hav is i maven.

    Skandinavien til USA har de sidste par år haft vanvittigt gode priser, pga konkurrencen fra især Norwegian, og i mindre grad fra islændingene. Især hvis man sammenligner med hvad det ellers koster fra Europa. Det gælder selvfølgelig ikke i så høj grad i højsæsonen hvor selskaberne ikke har problemer med at fylde samtlige sæder over atlanten.
    Billund er ikke helt så konkurrenceudsat, fordi Norwegian ikke flyver derfra, men de nævnte kampagnepriser med fx KLM er som regel også gyldige fra BLL.
     
    miri90 og clager "Synes godt om" dette.
  10. Majbritt

    Majbritt Nyt medlem

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    0
    Point:
    1
    Der er vist rimelig enighed om, at tage en direkte flyvning både ud og hjem - vi har ikke så mange dage i NYC og vil helst bruge et minimum af tid på rejsen.
     
  11. Majbritt

    Majbritt Nyt medlem

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    0
    Point:
    1

    SAS "plejer" vist at køre kampagne i slut december/ start januar på flyvninger til NYC frem til og med sommerferien :)
     
  12. Majbritt

    Majbritt Nyt medlem

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    0
    Point:
    1
    Det ser desværre ud til, at Delta Airlines kun flyver frem til start september.
     

Del denne side