Den mærkeligste billet jeg har set på Momondo...

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Peter Krogh Frausing, 16/9/17.

  1. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Jeg er i gang med at hjælpe en gut med at komme fra den Nordbrasilianske by Teresina, til Lissabon i Portugal. Dette er i forvejen ikke nogen billig fornøjelse, men man kunne alligevel slå en tusindkrone af med en billet der var fløjet delvist af TAP og delvist Transavia.
    Skærmbillede 2017-09-15 kl. 14.50.19.png

    Hjemturen gik direkte ud af Lissabon til Brasilien - er dette mon et online rejseselskab der har fået smag for at kombinere Open Jaw billetter med connectionfly?

    Om ikke andet - meget mærkeligt at flyve til Lissabon, videre til Paris, og så tilbage til Lissabon - altsammen indenfor få timer.
     
    mhsalv, Henry og RasmusH "Synes godt om dette"
  2. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Heh, godt nok ærgeligt at det er på udturen, at han skal via Paris :rolleyes:
     
    Mehmet og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    893
    "Synes godt om" modtaget:
    2,015
    Point:
    93
    Har set det flere gange. Pænt farligt da der ikke udstedes en sammenhængende billet. Ergo er du på r..... i tilfælde af forsinkelser eller aflysninger. Forstår faktisk ikke at online bureauer må markedsføre den type billetter uden yderligere forklaring!
     
    Henrik Olsen, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  4. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Men er det ikke deres problem, hvis de har udstedt det som en sammenhængende billet?
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    893
    "Synes godt om" modtaget:
    2,015
    Point:
    93
    Jo hvis de sælger en pakkerejse mener jeg det er deres pligt, at hjælpe den rejsende hvis der er opstår problemer. Med rent fly er det en anden sag. Problemet er jo at rigtig mange rejsende, som ikke ved bedre, risikere at købe denne slags billetter/rejser og de kan ende i en være kattepine. Særligt hvis online bureauet der har solgt billetten ikke kan eller vil hjælpe.
     
    Beaglen, Henry, Peter Krogh Frausing og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. mathiasfe

    mathiasfe VIP medlem

    Beskeder:
    112
    "Synes godt om" modtaget:
    513
    Point:
    93
    Når vi først er inne på merkelige billetter på Momondo:
    Skjermbilde 2016-06-20 kl. 17.39.30.png
    Denne er fra i fjor sommer og kom opp som billigste alternativ mellom MUC og KUL.
     
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,824
    Point:
    113
    Havde i denne week-end en lidt speciel situation:

    Bookede en billet

    Fredag:
    Istanbul - Bukarest (med TAROM)
    Bukarest - Prag (med Czech Airlines)
    Søndag:
    Prag - Bukarest (med Czech Airlines)
    Bukarest - Istanbul (med TAROM)
    Begge selskaber med i SkyTeam. Begge billetter på Business. Og jeg har SkyTeam Guldkort. Så troede sådant set, at alt var OK.

    Var forberedt på, at jeg ikke kunne få boarding kort til hele turen (og det var sådan set OK). Men har nu erfaret, at jeg heller ikke kunne tjekke bagagen igennem. Så, det vil jeg næppe gøre igen.

    Sidder nu i Prag og venter på at skal begynde returrejsen. Håber at flyet fra Prag til Bukarest ikke er forsinket, for jeg skal samle min kuffert op og tjekke ind igen. Har 1½ timer i Bukarest. Ikke megen tid, men håber, at det går.

    PS: Det er ikke fordi, jeg er dum. Skulle blot lave en lidt speciel rejse med Czech Airlines for at optjene segmenter til mig nye guldkort. Derfor kunne jeg ikke lave en sammenhængende billet. En lidt teknisk forklaring, som jeg kan give, hvis nogen har interesse.
     
    Ali Taran, Calle77, Beaglen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Men hvem rejser dog med indtjekket bagage på en weekendtur udover @SophieHendriksen?? :D Og så især på en lidt speciel billet...
     
    Schwert, SophieHendriksen, RasmusH og 7 andre "Synes godt om" dette.
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,824
    Point:
    113
    Ja, det gør jeg altså. Havde planlagt en del indkøb, som skulle med på tilbageturen. Men i bagklogskabens lys, skulle jeg nok havde lavet lidt andre planer.

    Og billetten er lidt speciel, fordi det er et segment run så SkyTeam, som ikke flyver fra Ankara, så:
    • Der er Turkish Airlines før og efter den beskrevne tur
    • Der er en anden billet/rejse om lørdage (fra/til Prag)
     
    Beaglen og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  10. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    893
    "Synes godt om" modtaget:
    2,015
    Point:
    93
    Fedt at det gik fint! :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side