Donér dine amenity kits og hoteltoiletsager til velgørenhed

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af SophieHendriksen, 1/3/18.

  1. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,805
    Point:
    113
    Kære alle med-IF'ere,

    Jeg ved det lyder vildt, men Forstadsfruen laver andet end at bælle GT'ere. I bedste soccer-mom-stil har jeg lagt mig i slipstrømmen af et velgørende initiativ, som de har på mit barns skole. Her opfordrer de os familier til at donere hoteltoiletsager samt amenity kits fra flyvningerne til de hjemløse i Danmark.

    Men det tænkte jeg, vi kunne gøre lidt bedre her fra IF, hvilket @Henrik Olsen var helt med på, så vi har derfor igangsat en ekstraordinær indsamling her blandt IF's medlemmer, som jeg meget håber I vil bakke op omkring.

    De hjemløse har svært ved at overskue normal personlig hygiejne og sætter derfor meget pris på særligt de små hoteltoiletartikler, som er nemme for dem at håndtere. De små toilettasker fra business class bruger de til f.eks. at opbevare insulinsprøjter og anden medicin. Altså, ting som os rejsende ofte bare smider ud men som kan blive til ekstrem stor nytte for udsatte mennesker.

    Udover I kan aflevere jeres ting til mig eller Henrik, følger vi indsamlingen i mål med at afholde en IF-event i København med lidt godt til ganen, hvor I også kan tage jeres ting med.

    Har I spørgsmål kan I stille dem her eller skrive direkte til mig.

    Se den fulde artikel her:
    https://insideflyer.dk/doner-dine-amenity-kits-hoteltoiletsager-velgoerenhed/

    Det kunne være sjovt at bruge tråden her til at folk lagde et billede op af de ting, de kan donere :)
     
    MaleneChristensen, Henrik Olsen, Ulrik og 10 andre "Synes godt om" dette.
  2. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Hm - skal have fat i et kamera med vidvinkel for at få det hele med.:p:Do_O

    Og nå ja - må også hellere checke med overkommandoen, at der ikke ryger noget ud, der sænker WAF.:oops::oops::oops:
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"
  3. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Godt og flot initiativ!

    Jeg har ikke selv noget at byde ind med på denne front (samler ikke), men som jeg skrev til @Henrik Olsen på Twitter tidligere i dag, kunne det være smukt, hvis IF kunne få selskaberne med på at donere efterladte amenities (hvis de da ikke allerede gør det... IDK...)
     
    Henry, Henrik Olsen og SophieHendriksen "Synes godt om dette"
  4. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,805
    Point:
    113
    Det var et rigtig godt forslag, det vil jeg bestemt undersøge hvorvidt allerede foregår eller ej. Tak :)
     
    Henrik Olsen, Henry og AaB_CPH "Synes godt om dette"
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Hej,

    Jeg prøver at skrive til et par stykker af dem og høre om de vil være med til dette.

    Hilsen
    Henrik
     
    Henry og AaB_CPH "Synes godt om" dette.
  6. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Men det kan selvfølgelig også være en chance til at mindes diverse hoteller, man har boet på hist og pist.:eek:
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Jeg kommer gerne med det kamera og vidvinkel - så er det nødvendigt siger du bare til :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Jeg vil først komme med en lille historie fra Serbien (hvor jeg boede fra 2011 til 2015). Vi havde en stor oversvømmelse i 2014. Et større supermarked lavende en indsamling til dem, der var ramt af oversvømmelsen. Man kunne købe varer i supermarkedet og aflevere dem i en container, der var placeret efter kassen. Indholdet blev afleveret til en af landets hjælpeorganisationer, som efterfølgende fordelte alle gaverne.

    En af erfaringerne var, at dette var en meget dyr måde at give nødhjælp på - fordi indsamlingen og fordelingen af varerne var ret omkostningstung.

    Og så til det nye IF initiativ: Jeg synes, det er godt. Og jeg kunne da måske også kikke forbi med lidt godter fra forskellige hoteller - men jeg tænker, at det måske ender med at jeg bruger en masse tid på noget, der måske er 100 - 200 kroner værd. Eller at portoen ender med at koste mere, end indholdet i pakken er værd. Så har vi en effektiv logistik (specielt et centralt sted at aflevere alt). Ellers ville jeg hellere overføre 200 kroner som en af jer kunne købe ind (jeg regner med, I måske kan få en aftale med et hotel om at købe et par kasser sæbe og shampoo).
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  9. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Mja.. var vist lidt rigeligt optimistisk - det viser sig ved gennemgang af trådkurvene, at det meste er taget i brug, og halvtømte flasker og tuber kan man ikke være bekendt at aflevere.:oops:
    Åbenbart er vi så miljøbevidste, at vi kun har taget det med hjem, som vi har taget hul på under opholdet.:D
    Men der skal nu nok blive en lille samling alligevel.
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"
  10. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,805
    Point:
    113
    Nu er pointen jo overhovedet ikke en indsamling i gængs forstand hvor vi beder jer om at komme til lommerne. Dem er der absolut rigeligt af, de skal i øvrigt meldes til et indsamlingsnævn mm. Så tak men ellers tak til penge, dem vil vi ikke have nogen af.

    Jeg kan personligt godt lide at ting ikke går til spilde. Jeg kan f.eks. heller ikke lide at smide mad ud, og derfor kan jeg godt lide amerikanernes forkærlighed for doggy bags som vi andre kunne lære lidt af.

    Denne indsamling er netop af "noget", som ellers højst sandsynligt ville blive kasseret, men som andre kan få glæde af. Det er vel ikke nødvendigt at påpege at omkostningerne er tæt på nul, da både @Henrik Olsen og jeg naturligvis bruger vores tid på dette på frivillig basis. Såfremt man ikke synes det giver mening at bruge portopenge og sende, jamen helt fint, så skal man bare lade være.

    @SebastianBruun - du er meget velkommen til at donere flasker som er åbnet. Vi er blevet specifikt opfordret til dette af skolen :)
     
    Henrik Olsen, THammer, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,805
    Point:
    113
    Første donation er fra Forstadsfruens egen mor, der havde lidt i gemmerne:
    2018-03-04 21.32.04.jpg
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,805
    Point:
    113
    Anden donation er fra min søde nabo, der arbejder i Udenrigsministeriet og lige har været på tjenesterejse i sidste uge. Som hun påpegede var det jo ikke luksusforhold hun rejste under som statsansat, men hun havde netop taget de toiletsager med hjem, der netop kun lige var taget hul på.

    2018-03-04 21.30.37.jpg
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Skal nok komme med en portion, men der går lige et par dage, andre aktiviteter står foran i køen.:oops:
     
    Henrik Olsen, THammer, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,805
    Point:
    113
    1000 tak for at støtte op om indsamlingen, og der er ingen årsag til at stresse. Du når det når du når det og alle er glade :)
     
    Henrik Olsen, THammer og Henry "Synes godt om dette"
  15. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Jeg har også modtaget et par pakker som jeg har hentet. Så der er allerede nogle som har sendt pakker til os :)
     
    Henry, AaB_CPH, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Første skabs-gennemgang:oops:
    IMAG0323.jpg
     
    Henry, THammer, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    En sending er på vej til Albertslund :)
     
    SophieHendriksen, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  18. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Hvor er det bare godt at høre - takker :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Jeg har nu modtaget de først fem breve/pakker med diverse ting i. Super fedt :)

    Mon ikke der er flere som kan lokkes til at rydde op i gemmeren og sende lidt i min retning?

    Mit helt personlige mål er at vi fylder mindst en flyttekasse og gerne to :) Er det helt umuligt?
     
    Senest redigeret: 18/3/18
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  20. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,805
    Point:
    113
    @clager har lovet mig en ordentlig bunke :) Jeg synes godt, at resten af #rudersdalmafiaen kunne komme på banen :cool: @Ulrik, @jakobv84 og hvad med sponsorbarnet @Baadsgaard - du er jo vant til at modtage, mon ikke du kunne være glad giver? Jeg kan evt. hente hos dig ude på dit kontor?
     
    PENSIONISTEN, THammer, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side