Eksekvering af bookings - gode råd søges (SAS)

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af AaB_CPH, 30/4/18.

  1. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Det er blevet den tid på året, hvor mine NFL-turer til USA til efteråret skal i hus. Grundet forskellige bindinger i efteråret, er valget endt med to kampe med afgang til hhv. ORD og LAX. Rejserne skal gennemføres med SAS.

    De foretrukne rejseplaner hedder hhv. AAL-ORD via CPH t/r og AAL-LAX via CPH og ARN t/r. De er imidlertid alt for dyre p.t. Så mens jeg venter på en skarp kampagnepris, har jeg kigget på alternativer. Her har jeg fundet et, der kombinerer købte segmenter med award-segmenter, men spørgsmålet er, hvordan jeg bør eksekvere disse bookings?

    - OSL-ORD via ARN t/r i cash og AAL-OSL t/r for bonuspoint
    - ARN-LAX t/r i cash og BLL-ARN t/r for bonuspoint

    Kan jeg bestille de købte billetter og award-rejserne hver for sig, og efterfølgende ringe til SAS og bede dem slå reservationerne sammen (så rejserne bliver gennemgående)? Eller skal jeg ringe til guldnummeret hos SAS og bestille herigennem for at lave en gennemgående kombi af købte og award-segmenter? Og hvad koster det at bestille gennem SAS?
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Klart ringe til SAS. Du kan ikke regne med de kan slå det sammen til en PNR hvis booket separat. Jeg er heller ikke sikker på at de kan lave en PNR der har både award & cash bookings samlet, men det kan et opkald nok opklare. Ligeså prisen på eventuelt at gøre det...
     
    SophieHendriksen, Henry, Peter F. og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Har kontaktet SAS og @jakobv84 havde ret i, at det ikke var en mulighed.

    Har efterfølgende besluttet at tage chancen og lave OSL-ORD og ARN-LAX til efteråret. Bookingerne er registreret i SAS appen. Og lur mig så ikke - da jeg besøger sas.dk første gang efter registreringen - at jeg på forsiden af hjemmesiden bliver mødt med et stort banner, der tilbyder billige rejser internt i Skandinavien (som jeg mangler at lave for at fuldende rejseplanerne). Tanten er listig, er hun...
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side