Erfaring med bookinger gennem Hyatt Privé

Poster i 'HOTEL OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af JacobBruun, 28/3/19.

  1. JacobBruun

    JacobBruun Aktivt medlem

    Beskeder:
    35
    "Synes godt om" modtaget:
    120
    Point:
    33
    Hej,

    Jeg synes ikke at have læst noget sted her på forum om Hyatt's eksklusive booking program Hyatt Privé. Jeg tænker derfor, at det kan være brugbart med en tråd, der deler erfaringer med bookinger gennem det oversette program.

    Helt kort forklaret er Privé et program, der tilbyder udvalgte travel agents at booke specielle Privé-rater på alle Park Hyatt og Andaz hoteller (min. 1 nat) samt udvalgte Hyatt Regency og Grand Hyatt (min. 2 nætter). Prisen på raterne er den samme som for standard rater - altså ikke de aller billigste. Dog får man fordele, der i høj grad kompenserer for de få ekstra dollars man betaler ift. 'advanced purchase' rater.

    Fordelen dækker over:
    - 50-100$ property credit per stay.
    - One category room upgrade confirmed 24 hours within booking.
    - Daily full breakfast for two in the hotel's restaurant.
    - Early check-in and late check-out, subject to availability.
    - Welcome gift and letter.

    Den fulde liste over deltagende hoteller kan findes på:
    https://www.kristennixtravel.com/hyatt-prive

    Har netop selv gennemført min første booking. Her lavede jeg en normal 2 nætters bed+breakfast rate ($139 pr. nat) på Grand Hyatt Bogota om til en Privé-booking ($119 pr. nat) gennem en Príve agent. For den pris får vi morgenmaden inkluderet samt en $50 hotelkredit, så det må siges at være en nobrainer. Yderligere blev det indenfor 24 timer bekræftet, at vi var blevet opgraderet til et Club Room med loungeadgang, samt at hotel manageren ville sørge for en Welcome gift ud fra vores angivne præferencer. Alt sammen uden at have nogen form for status hos Hyatt.
     
    SophieHendriksen, Beaglen, klausbm og 4 andre "Synes godt om" dette.
  2. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    What’s the catch?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. JacobBruun

    JacobBruun Aktivt medlem

    Beskeder:
    35
    "Synes godt om" modtaget:
    120
    Point:
    33
    Fik måske ikke formuleret mig særlig klart. Catchet er, at du ved at booke gennem en Privé agent får alle ovenstående fordele inkluderet helt gratis. Raterne er præcis de samme som standard rater direkte gennem Hyatt. Det er altså en god mulighed for folk uden status at få adgang til en masse fordele uden ekstra omkostninger.
     
    Beaglen og DanielBahn "Synes godt om" dette.
  4. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    ... men man sælger sin sjæl og første fødte?

    Sagt på en anden måde, hvad får
    1) siden du linker til ud af at man bruger dem? Ser ud til det er gratis i hvert fald og at alle kan bruge siden.
    2) hvad får Hyatt til at udbyde det, uden sådan generelt at snakke højt om det?

    Er nok bare lidt kritisk med sådan noget - der er en del scam og skjulte hensigter, især i rejsebranchen
     
    Beaglen, Henry og obs "Synes godt om dette"
  5. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,053
    "Synes godt om" modtaget:
    4,479
    Point:
    113
    Det er et supergodt program, som jeg bruger næsten hver gang når jeg booker et deltagende hotel, i hvert fald for korte ophold. Alle Park Hyatt og Andaz hoteller er med og derudover en del Grand Hyatt, Hyatt Regency og Unbound Collection hoteller. Man skal minimum booke 2 nætter på de 3 sidstnævnte for at få Privé fordelene.

    Her kan man læse lidt mere om hele programmet https://assets.hyatt.com/content/da...018/02/09/0934/HYCOM-TAP-Prive-User-Guide.pdf
     
    DanielBahn, Henry, JacobBruun og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. JacobBruun

    JacobBruun Aktivt medlem

    Beskeder:
    35
    "Synes godt om" modtaget:
    120
    Point:
    33
    Nu er jeg bestemt ikke ekspert på området, og jeg skal ikke kunne afvise, at der er er skjulte hensigter med programmet. Men som jeg umiddelbart har forstået, så:
    1) Går ud fra at travel agenterne får en kommission fra hotellet, når de booker deres klienter hos dem.
    2) Programmet er tiltænkt som en form for 'loyalitetsprogram' til deres vigtigste TAs. En måde at sikre sig, at disse agenter fortsat vil generere og forhåbentligvis øge salget af Hyatt hoteller til deres klienter. Mange af disse TAs har lignende rater hos andre High-end hoteller, så Hyatt ser sig nok nødsaget til at konkurrere lidt på dette punkt.
     
    DanielBahn og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,823
    Point:
    113
    Det var også mine tanker. I hvert fald kan jeg se, at du får en opgradering på et værelse, der normalt koster 139 USD - og du betaler kun 69 USD (119 USD minus 50 USD voucher). Så mit gæt er, at dette tilbud ikke er tilgængeligt for alle - eller at der er nogle begrænsninger på antallet af udbudte værelser.

    @JacobBruun har givet en god forklaring. Jeg ved ikke, om det dækker hele forklaringen.
     
    DanielBahn "Synes godt om" dette.
  8. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Det giver jo noget god information, og kan se der er 10 % kommision.

    Så jeg pakker skepsissen helt væk. Lyder som en rigtig god deal :) #DerforJegElskerInsideFlyer
     
    Beaglen, Kenneth K, JacobBruun og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Hvor ser i disse priser?
    Når jeg forsøger at logge ind på www.hyatt.com/prive får jeg melding om at jeg mangler IATA nummer.
     
    DanielBahn og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,823
    Point:
    113
    Enig. Det er en god deal. Men hvis alle kan benytte den, så vil den ikke holde længe. Altså må der være nogle begrænsninger. Enten i antallet af værelser eller i hvem, der kan benytte tilbuddet.
     
  11. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Mon ikke man skal bruge en Prive TA, som omtalt i post #3?

     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    I TS’ opslag er der et link til en side. Vil tro man kan booke igennem der.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. JacobBruun

    JacobBruun Aktivt medlem

    Beskeder:
    35
    "Synes godt om" modtaget:
    120
    Point:
    33
    Raterne afspejler standard raterne hos Hyatt, så du kan se priserne der.
    Dog er det som Thammer også skriver kun Prive TAs der kan få raterne frem.

    Jeg brugte selv Kristen Nix, hun svarede lynhurtigt, og det var en relativt nem booking process.
     
    DanielBahn, Henry og Nj4220 "Synes godt om dette"
  14. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Copy copy..
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Men kan man godt bruge den voucher man får, til at betale ens rate?
    Synes jeg har læst, det som regel er til brug i feks mini-baren, restauranten etc.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side