Gode fif og råd søges :-)

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Lovelinedance, 23/3/19.

  1. Lovelinedance

    Lovelinedance Medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    32
    Point:
    13
    Hej

    Jeg er begyndt at kigge på fly til Australien med udrejse 19/12 og hjemrejse enten 7/1 eller 8/1 og det er noget af en udfordring for mig. Jeg er desværre begrænset til disse datoer fordi min mand er lærer og allernådigst har fået strukket sin ferie nogle ekstra dage.

    Hvis nogle har lidt gode fif/råd til følgende:

    1) Hvad kunne være en god periode at kigge efter billetter i? Hvis der er en sådan, jeg ved godt det er jo højsæson.

    2) Søger på Sydney og Brisbane - alternativt ank. SYD og hjem fra BNE eller omvendt. Er det sådan, at det er billigere at flyve til én af lufthavnene fremfor en anden? Er temmelig forvirret over at kigge på priser efterhånden.

    3) Findes der en måde/et "trick" hvor man kan se efter og være heldig at ramme en rigtig god pris på Premium economy eller business?

    Leder kun efter billetter med Star Alliance og efter selskaber med rimelig pointoptjening da det jo er en meget lang tur. Mit drømmescenarie er klart at flyve hele vejen med Singapore Airlines og kun et stop undervejs. Jeg tvivler dog på det kan lade sig gøre pga. budgettet men må tage de positive briller på.

    På forhånd mange tak for hjælpen :)
     
    Henrik Olsen, Henry, Baadsgaard og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    Hvad er jeres budget? :)

    Nu har jeg aldrig fløjet til Sydney den vej fra, men i november 16 var jeg i Auckland med Singapore Airlines - godt nok på Economy. Jeg købte billetterne i slut april og gav lige omkring 5500 for en t/r.
    Året før (december 15) var jeg også i Auckland og købte billetter i august. Her gav jeg 8500 for dem.

    Ved ikke om det kan bruges til så meget, men for mig var det klart billigst at købe billetter i april fremfor i august. Ved dog ikke om det gælder Australien også eller om jeg bare var heldig :)
     
    Beaglen, Henrik Olsen, Lovelinedance og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. Lovelinedance

    Lovelinedance Medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    32
    Point:
    13
    Hej
    Tak for info - vores budget ligger på max. 28000 for 2 billetter og det ved jeg godt måske kan blive en endnu større udfordring. Jeg ville dog meget gerne flyve min. Premium economy pga den lange tur.
    Jeg vil se om jeg ikke kan få ledt og fundet nogle billetter i løbet af april, jo tættere man kommer på afrejse jo dyrere bliver det oftest og jeg tør ikke vente for længe
     
  4. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    13400kr koster jeres tur per person med SQ på PE på datoerne 19/12-7/1.
    Søg på Kayak.dk
     
    Beaglen, Henrik Olsen, Kristian og 8 andre "Synes godt om" dette.
  5. Lovelinedance

    Lovelinedance Medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    32
    Point:
    13
    Hej igen
    Vil blot sige, at jeg har fundet en løsning :) Sprang ud i det og har booket gennem et rejsebureau - ganske ulig hvad jeg ellers gør LOL men har fået det helt i henhold til mit ønske så er meget glad. Nu er det kun at vente på jeg skal afsted om 8½ måned LOL
     
    Calle77, THammer og Henry "Synes godt om dette"
  6. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Hvis du til en anden gang går efter Premium billetter, er mine bedste råd:
    1. Is i maven
    2. Hold øje, alle steder

    Tilbud kommer og går, hold øje efter en pris du synes er fair, og book (og hold så op med at kigge, der giver kun mavepine!). Jeg ville personligt have trukket den lidt længere, når der er 8,5 måned til i håb om en billigere billet, men det er jo en personlig sag :)

    Afhængig af hvor meget tid (sjov) du vil bruge på billetterne, er her en kort prioriteret liste:
    1. Tilmeld dig nyhedsbrevet fra travel-dealz.de. Der er ret tit gode tilbud derinde, også med afrejse fra DK. Du får et dagligt nyhedsbrev som du på 10 sekunder kan scrolle igennem og se om der er nogle interessante priser.
    2. Tjek premium-flights.com ud. Der kommer mange daglige opdateringer med gode priser, igen også tit fra DK eller Skandinavien.
    3. Søg selv. Hvis du har en fast destination, men vil gerne spare penge, ville jeg bruge travelmarket.dk. Her ville jeg bruge featuren med flere forskellige afrejselufthavne. Der er nogle specifikke lufthavne i Europa, hvor konkurrencesituationen er så høj, at der tit er gode priser fra disse. Dette er eksempelvis DUB, CDG, MXP og ARN. Hvis man vil flyve Biz kan det tit godt betale sig at flytte sig rundt i Europa for 1000 kroner, også spare 5000 på billetten :) Lav så en søgning så ofte som du vil, måske en gang om ugen.
     
    Jeblin, MaleneChristensen, miri90 og 7 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side