Hjælp til afbestilling af billet

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af DrDreier, 2/9/15.

  1. DrDreier

    DrDreier Aktivt medlem

    Beskeder:
    103
    "Synes godt om" modtaget:
    114
    Point:
    43
    Jeg har fået bestilt en LH billet som ikke kan afbestilles, men dog ændres. Det koster 971 kr at ændre den. Hvis jeg så betaler de 971 kr. for at ændre den til en billet der kan refunderes gratis, risikerer jeg så andet end de 971 kr.?

    På forhånd tak
     
  2. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    532
    "Synes godt om" modtaget:
    1,849
    Point:
    93
    Som udgangspunkt kan jeg ikke se, hvad du ellers skulle kunne miste, hvis du betaler beløbet på 971 kroner for ændring af billetten. Har du prøvet at læse LH's betingelser igennem for at se, om der står noget brugbart dér?
     
  3. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Nu ved jeg ikke om det er det samme hos Lufthansa, men hos SAS kan du ikke få billetten refunderet selv hvis du opgraderer til en fleksibel billet.
     
    Senest redigeret: 3/9/15
  4. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Jeg mener at man hos SAS kun kan få refunderet merprisen for billetten i forhold til den oprindelige billet. Det vil sige at man ikke kan få refunderet det beløb man brugte på den gamle billet, uanset hvad man så gør... men man kan opgradere til dyrere billet (fx Business Class) og betale et gebyr (971 kr i dit tilfælde) samt prisforskellen
     
  5. DrDreier

    DrDreier Aktivt medlem

    Beskeder:
    103
    "Synes godt om" modtaget:
    114
    Point:
    43
    Det lader ikke til at være muligt... Så må jeg se om jeg kan sælge billetten... eller ombooke den til en gang næste år
     
  6. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Sælge den? Det er ikke sikkert, at navnet kan ændres, selv om "ændringer" er tilladt. Så det skal du i hvert fald lige undersøge først.

    Ellers har du fået dig en dyr lounge-adgang :)
     
  7. DrDreier

    DrDreier Aktivt medlem

    Beskeder:
    103
    "Synes godt om" modtaget:
    114
    Point:
    43
    Navnet kunne ikke ændres og jeg sidder i Pune nu... Så billetten er brugt (halvt) :)
     
  8. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    @DrDreier
    Skatter og afgifter kan man normalt få refunderet (jeg har tidligere fået disse beløb retur på SAS på non-refundable billetter), for hvis man ikke bruger billetten, skal luftfrartsselskabet jo ikke afregne beløbene til lufthavnen.
     
    DrDreier "Synes godt om" dette.
  9. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    @DrDreier
    Du kan jo forsøge. Gå ind på Lufthansa ticket refund. På et af linkene er der er skema, du skal udfylde. Sådan gjorde jeg med SAS´s hjemmeside og fik skatter og afgifter refunderet.
     
  10. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    @DrDreier I bunden af LH Bookingsiden kan du også se hvor meget du kan få tilbage hvis du afbestiller.
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.

Del denne side