Når året skal afsluttes, hvad har I så af planer? Jeg selv skal op til et hold venner, hvor der også overnattes. Så der skal laves god mad og der er også et 1,5L Magnum Bolliger Champagne, der skal klares Så forbedredelserne er så småt begyndt med tingene til forretten og hovedretten, som jeg skal lave. Det bliver noget med Sous Vide, Molekylær Gastronomi og lidt dekonstruktion af "kendte retter". Så håber det bliver godt Hvad skal I lave - nogen som skal noget vildt?
Vi skal være i Sevilla. Jeg har læst mig frem til at det er tradition i Spanien at spise 12 druer, en med hvert klokkeslag, når det bliver midnat. Angiveligt skal det være sværere end man tror. Så det glæder vi os til at prøve!
Drar til DK i morgen, så Beograd på fredags kveld, Ljubljana på lørdags morgen, Zagreb på søndag (nytårsaften) og til slutt Dubrovnik i fire dager på mandag. Håber å få krysset af Serbien, Slovenien, Kroatien, Bosnien og Montenegro på listen.
Traditionen tro skal min mand og jeg og vores to hunde være hjemme hos os selv, hvor vi skal hygge os med lidt god mad. Vi har netop haft kobberbryllup her den 25.12.2017, men i stedet for at holde stor fest rejser vi 2-7. januar 2018 til Wien i Østrig. Da vi blev gift i 2005 var vi ikke på bryllupsrejse som sådan (tæller Bornholm?), så jeg glæder mig virkelig til denne kobberbryllupsrejse til den smukke by Wien, som vi forelskede os i da vi var der i august. 2017 har i den grad været et godt rejseår for os og 2018 ser allerede lige så lovende ud
Min kæreste og jeg skal til nogen venner i Nordsjælland. Her står den på god mad og massere af drikke inden vi skal hoppe ind i det nye år. Temaet står på "Galla", så vi skal have hhv. Smoking og kjole på - selvfølgelig lige med en ekstra grim hat til at gøre det ellers fine tøj lidt finere
Tror skam jeg får mange blikke, hvis jeg slæber sådan en størrelse tønde med i toget og bussen . Måske en mindre Men ellers så er det spot on! Holder mig nok til min hidtidige plan, en ramme dåsebajer under armen og en flaske sprut i lommen.
Skal til Gran Canaria sammen med en kammerat til en afslappende ferie og forhåbentlig nyde noget sol og varme. Hold op hvor det har regnet her i Jylland henover juledagene, og heller ikke i Stockholm har vi haft en vinter der har været noget at skrive hjem om. Så kan man jo lige så godt rejse ned i varmen...
Er så lowkey som det næsten kan blive. Tager hustruen og hjertestarteren under armen og trasker over til mine gamle forældre, hvor jeg vil marinere min mor i hvidvin og min far i Cognac. Hvis vi er heldige, så er vi alle vågne kl 12!
Jeg tilbringer nytårsaften sammen med 26 berejste venner i Cafe Globen. Her er menuen: Forret Trøffel risotto Klassisk italiensk risotto med trøffel og portobellosvampe Hovedret Oksemørbrad Tenderloin med rødvinssauce, pommes fondantes, gulerødder og svampe Dessert Ananas Cappacio Tynd skiver ananas med nougat creme
Hovedet under armen Ah joker lidt, det bliver ret roligt her i cph. Vi mødes et par stykker til dronningens tale, hvis jeg da kan tage mig sammen, til at komme ud af døren. Derefter står den på medbragt og rigtig lækker thaimad og afslapning. Når kl slår 12 åbner jeg en god flaske spruddelwasser og vi hopper ind i det nye år. Godt nytår til alle iøvrigt
Jeg er i gang med maden til i morgen. Jeg har en 4,5 kg højreb med ben som skal tilberedes over 24 timer i ovnen. Dertil Pommes Anna, bitre salter og hjemmelavet bearnaise sauce fra bunden Forretten er en omlavning af den klassiske nytårstorks. Så en bagt torsk med sennepslag, rødbede i sous vide, peberrodsskum og vagtleæg. Desserten klare “de andre” Vin er på plads og der bliver rigeligt med bobler - blandt andet en 1,5L magnum Bollinger