Hvilket bonusprogram/alliance?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Kejsersmølf, 3/2/16.

  1. Kejsersmølf

    Kejsersmølf Nyt medlem

    Beskeder:
    21
    "Synes godt om" modtaget:
    5
    Point:
    3
    Hej Insideflyer!

    Jeg går og kigger frem og tilbage over de forskellige loyalitets programmer hele tiden, og er sku begyndt at komme i tvivl. Jeg er lige nu medlem hos Sas EuroBonus, hvilket jeg indtil videre er meget tilfreds med. Som nævnt i tidligere opslag, så rejser jeg ofte mellem København og Seattle/Portland. Dette er kommet lidt op som et problem for mig. Sas kan sagtens sælge mig rejser til disse områder, men de er generelt dyre end andre flyselskaber og alliancer, som f.eks. Oneworld og SkyTeam.

    Delta/KLM/AirFrance plejer at have billetter til realistiske priser (SkyTeam).

    Jeg rejser ikke nok til at det kunne betale sig for mig at være medlem hos to forskellige, for så ville jeg ikke få nok point på nogle af dem. Men skal kunne sparer penge på samme tid, da det er min far som betaler for rejserne. Jeg prøver blot at få en god start hos et loyalitetsprogram, til når jeg selv får tid til at rejse relativt ofte, om et halvandet års tid.

    Har tænkt på, at i USA hvor min far bor, kunne jeg få oprettet et bankkort, som er tilknyttet hans virksomhed - dette kunne være en stor bonus vel?

    Jeg er i tvivl.

    Mvh,
    Patrick

    Undskyld det lange opslag.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  2. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Hej Patrick

    Det korte svar til dette spørgsmål er at du skal oprette dig i bonusprogrammet der hører til det selskab du flyver oftest med.

    Er du over 18 år, flyver oftest med delta, og har mulighed for at tilknytte et kort til din konto, så er det klart delta du skal oprette dig ved, da du her har mulighed for at optjene point på dit kort (forudsat at du flyver relativt ofte med delta)

    Jeg håber at det opklarede lidt :)
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  3. Kejsersmølf

    Kejsersmølf Nyt medlem

    Beskeder:
    21
    "Synes godt om" modtaget:
    5
    Point:
    3
    Det var også umiddelbart det jeg tænkte. Har faktisk en konto hos Delta, det virker bare som en bedre idé for mig at have hos SAS, da jeg selvfølgelig er bosat i København?
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Det kommer an på hvad du vil bruge dine points til. Bopæl og loyalitetsprogram er ikke nødvendigvis afgørende; der er mange herinde der samler hos British Airways, American Airlines, Emirates, Asiana, osv.

    Personligt kunne jeg ikke drømme om at indsamle skypesos (Delta) pga. deres ringe værdi. Hvis du skal rejse Delta så meld dig ind i Flying Blue eller Mileage plan (bemærk at deres award chart er lidt... anderledes) og kredditer dertil.
     
    Michael Wahl, Kejsersmølf, Peter F. og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Mileage Plan er Alaska Airlines' bonusprogram, og det ville jeg i øvrigt også anbefale, hvis du skal til at flyve med KLM/Delta
     
    Michael Wahl, Kejsersmølf og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  6. Kejsersmølf

    Kejsersmølf Nyt medlem

    Beskeder:
    21
    "Synes godt om" modtaget:
    5
    Point:
    3
    Okay! Mange tak begge to, jeg tror faktisk at jeg allerede har en Flying Blue. Det jeg primært vil kunne bruge min points til i fremtiden er at kunne spare penge på billetter, sådan som det ser ud nu.

    Er der nogle markante ting som jeg skal ikke efter og være opmærksom på, når jeg bruger Flying Blue?

    Men nu hvor jeg sidder og kigger på Alaskan Airlines partners etc. så ser det ud til at være et ret så lovende selskab, ud fra min præferencer. - Men ellers nogle markante ting om dem også?
     
    Senest redigeret: 5/2/16
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Spørgsmålet er jo ofte hvor du tjener flest points og hvor meget pointene kan omsættes til (deres værdi). Det er svært for os at svare på uden at vide hvilken bookingklasse du oftest rejser på og hvor ofte... så kunne man måske få en fornemmelse for hvornår du ville have optjent nok points til at du kunne indløse dem til noget godt.
     
    Kejsersmølf "Synes godt om" dette.
  8. Kejsersmølf

    Kejsersmølf Nyt medlem

    Beskeder:
    21
    "Synes godt om" modtaget:
    5
    Point:
    3
    Det er selvfølgelig primært økonomi f.eks. (SAS GO) da det lige nu ikke er mig som betaler. Jeg prøvet blot af få det højeste potentiale ud af det loyalitetsprogram jeg vælger, ud fra nogle begrænsninger, som prisen. Men synes Alaskan Airlines lyder fornuftigt, har også læst om en fyr fra USA (Lucky som har siden www.onemileatatime.com) som har anbefalet Alaskan Airlines!
     
  9. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg bruger personligt Alaska til at kredittere SkyTeam flyvninger (medmindre jeg benytter min Alitalia status)
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  10. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
  11. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  12. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Glem Emirates awards. Når samtlige bloggere i hele verden har haft travlt med at skrive stolpe op og stolpe ned om at EK F via AS er en superdeal, der næsten er for god til at være sand, så var det klart at det kun var et spørgsmål om tid før den fik kniven. Men kig i stedet på CX F med AS miles. Det er slet ikke så dårlig en deal, og den er ikke blevet devalueret....
     
    THammer, Kristian og jakobv84 "Synes godt om dette"

Del denne side