Billund har over den seneste tid kunne løfte sløret for i alt 4 nye ruter, til europæiske storbyer. Senest i dag hvor Czech airlines har valgt at åbne de 2 nye ruter Prag - Billund og Billund Oslo, med en af deres små ATR-42-500 fly (mere om det HER) Det får mig til at tænke på, om de større selskaber efterhånden begynder at se mulighederne i BLL, og det ikke bare er de sædvanlige 10 afgange om dagen, der kommer til at pryde det jydske. Det må under alle omstændigheder skabe noget mere forretningstrafik ind og ud af BLL, da disse selskaber kan tilbyde connections ud i hele verden via deres respektive hubs. Hvad tænker i? Er det bare en døgnflue, og er ruterne væk igen om et år, eller er der virkelig muligheder i BLL? Jeg husker at BMI åbnede en rute fra Billund til Birmingham forrige sommer, men den kunne ikke løbe rundt. Omvendt løber det vidst meget godt rundt for både Lufthansa, KLM og Air France...
Det trækker jo nok lidt op at trafikken til og fra AAR er skrantende og at de dér ikke synes at have fået lagt en plan for udvikling af lufthavnen eller bygning af en ny, og derudover tænker jeg at der jo nok ikke er blevet færre virksomheder i Trekantsområdet og langs E45 til Aarhus. Såå, hvem ved... Jeg tænker også at Czech har undersøgt markedet grundigt før de kaster sig ud i noget som umiddelbart ligger uden for deres hjemmemarked.
Ja, når man kan have busser på hjul der fragter unge mennesker rundt til fest, hvorfor så ikke også en "bus" på vinger... "Partybussen til Prag er nu klar til boarding fra gate nummer 1"
Om ikke andet er det jo ikke mere end 14 enkeltflyvninger om ugen, så hvor meget kan man lige tabe - altså når man tænker på størrelsen af firmaet. Jeg tror også at de har tænkt over det, og en ATR 42-500 er jo god at lægge en føler ud med
HAHA det kunne sq være fedt, men prisen skulle nok nærmere have været 499 T/R så, eller måske lidt højere, men med en 250 kr. voucher til sprut på destinationen - til gengæld er bagage ikke nødvendigt på udturen, kun på hjemturen hvor man skal have sine varer fra det gule marked med evt omgåelse af toldvæsnet kunne vælges som tilkøb? ;-)
Ærligt vil jeg hellere flyve til Paris og tage et connecting flight der, end at tage tre timers tog tur til Billund- det er sku lige før førstnævnte er mindre besværligt!