Igen arbejdskonflikt hos SAS Ground Handling

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Ulrik, 11/9/19.

  1. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,962
    "Synes godt om" modtaget:
    7,501
    Point:
    113
    Der går rygter om at bagagehåndteringen igen har nedlagt arbejdet - nu må det stoppe.
     
    SophieHendriksen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  2. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
  3. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    263
    "Synes godt om" modtaget:
    560
    Point:
    93
    Er der nogen der ved hvordan man er stillet såfremt ens fly bliver aflyst grundet denne strejke eller hvis ens bagage ikke kommer med?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93

    Søg om kompensation direkte hos 3F eller portørerne. Det er vel den eneste måde, hvorpå de kan lære at følge loven.
    Stakkels SAS.. og selvfølgelig stakkels passagerer.
     
    Daniel K, ThomasG80, Offlyer og 5 andre "Synes godt om" dette.
  5. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Det er en lidt uheldig situation for alle parter, men jeg forstår dog ikke at de andre medarbejdere ikke ser igennem fingre med at manden er med i IDA når der kun er tale om et fire måneders vikariat.

    Et er at de ikke gider snakke med vikaren, men at de ligefrem konfrontere ham på den truende måde som i klippet, det syntes jeg da er langt over stregen.

    Det er vel heller ikke specielt god PR for 3F som mange i forvejen hader.
     
    Daniel K, PENSIONISTEN, Jeblin og 6 andre "Synes godt om" dette.
  6. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    598
    "Synes godt om" modtaget:
    1,827
    Point:
    93
    Det er ganske enkelt grotesk, intet mindre :mad::mad::mad:

    At der er en medarbejder eller for den sags skyld afløser/vikar, der ikke er organiseret i medarbejdernes faglige organisation, ja det kan og bør på ingen måde ligge SAS og i særdeleshed de mange rejsende til last.
    De medarbejdere der tager så kontroversielle metoder i brug, bør få deres ansættelsesforhold bragt til ophør med øjeblikkelig virkning!!!!!!

    Der er frit fagforeningsvalg i Danmark, så var jeg medarbejder så ville jeg sagsøge de her mennesker langt ind i h..v..e :mad: og hvis 3F er Danmarks stærkeste fagforbund, hvilket de ikke er langsomme til at prale med, så burde de også skride til handling :rolleyes:
     
    SophieHendriksen, PENSIONISTEN, ThomasG80 og 9 andre "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,414
    "Synes godt om" modtaget:
    12,860
    Point:
    113
    Nu tager arbejdsretten sig af, hvordan medarbejderne og 3F skal straffes - så det overlader jeg trygt til dem. Jeg går ud fra, at SAS indbringer sagen.
     
  8. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Synes det er ganske grotesk at offeret i sidste ende er den, der må gå. Det synes jeg er svag ledelse....

    /DSGM #2
     
    PENSIONISTEN, Offlyer, Kenneth K og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,007
    Point:
    113
    Jeg er 100% enig - min sympati for SGHs modarbejdere er ikke eksisterende. Hvis SGH havde lidt balls - så fyrede de hele banden. Men i stedet er vikaren blevet sendt hjem:mad:

    Tankevækkende er det jo også at vores Beskæftigelsesminister Peter Hummelgård altid har pralet med de tætte bånd til 3F i Kastrup. I dag er han pludselig tavs. Øv en svagp...

    Ser lige at SAS siger de sender helten/medarbejderen på arbejde igen. Jeg tager min ovenover i mig igen. Sådan SAS
    https://www.berlingske.dk/business/omstridt-sas-vikar-kommer-paa-arbejde-igen-efter-hjemsendelse
     
    Senest redigeret: 11/9/19
    PENSIONISTEN, Thorbjoern, Baadsgaard og 4 andre "Synes godt om" dette.
  10. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Det er da en skandale, og jeg syntes da under alle omstændigheder ham bøllen fra klippet skulle fyres. Det kan da ikke hjælpe noget at have sådan en fyr gående, der tror han kan mobbe og presse kollegaerne til at gøre som han vil.

    Jeg håber og tror da også den pågældende vikar er kompenseret for den her svinestreg. De kan vel næppe sende manden hjem uden løn? Han har jo intet gjort forkert.
     
    PENSIONISTEN, Thorbjoern, Kenneth K og 4 andre "Synes godt om" dette.
  11. oermen

    oermen Aktivt medlem

    Beskeder:
    62
    "Synes godt om" modtaget:
    217
    Point:
    33
    Jeg håber virkelig der kommer konsekvenser for alle de strejkende. Det nytter intet at de slipper afsted med den opførsel!
     
    PENSIONISTEN, Thorbjoern, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Helt grotesk sag.

    At man kan have en ansat, der opfører sig på denne måde, som endda tydeligt tilkendegiver at han er ligeglad med lovgivningen bør få konsekvenser.

    Helt forkert værdisæt og SAS må have svært ved at se vedkommende passe ind i deres virksomhed!
     
    Kenneth K, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  13. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Mja, lige netop der har han nu ret uanset fortid i øvrigt. I Danmark er der lang tradition for, at den siddende regering ikke blander sig i en konkret konflikt - det har vi arbejdsretten til.
    Og er der noget vi skal værne om, så er det domstolenes uafhængighed af regeringsmagten - det ses tydeligt hvis man kigger sig lidt omkring i verden.:eek::eek:
     
    klausbm, Erwin Lansing, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  14. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,564
    "Synes godt om" modtaget:
    6,736
    Point:
    113
    Ja, hvis han er ligeglad med lovgivningen, tænker man straks, om han følger en laste instruktion, eller om han også er ligeglad med sikkerheden for et fly.
     
    Kenneth K, Offlyer, MortenS og 2 andre "Synes godt om" dette.
  15. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Sandt nok, det er ikke noget ministeren skal blande sig i, sådan som forholdene er, og det er for så vidt i orden.

    Men ministeren kunne så i stedet arbejde for at skærpe reglerne på området, så at en sådan opførsel kunne blive genstand for straf under skærpende omstændigheder. Eventuelt burde også fagforeningen kunne blive dømt som medskyldig, for jeg har meget svært ved at tro på, at de ikke også på en eller anden måde er indblandet i den her sag. Her var der ovenikøbet tale om en person med tillidshverv.

    Men jeg tvivler på at vi kommer til at se nogen som helst aktion fra en S-minister...

    /DSGM #2
     
    Kenneth K, Henry, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,007
    Point:
    113
    Fuldstændig enig - selvfølgelig skal en minister ikke blande sig i domstolenes arbejde. Har heller ikke antydet andet. Men det er nogle meget vage udmeldinger den kære Beskæftigelsesminister kommer med. Senest til DR (https://www.dr.dk/nyheder/politik/e...etoder-i-lufthavn-minister-afviser-blande-sig). Men Hummelgaard er jo også bedst buddies med 3F'erne i Kastrup, så mon ikke det er der hunden ligger begravet.
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  17. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Generelt mener jeg heller ikke politikerne skal indblandes i sådanne sager direkte.

    Men ejer staten ikke 15-20% af SAS? Så kunne man måske godt argumentere for indblanding

    Edit: OG en stor andel af Kbhs lufthavne
     
    SophieHendriksen, Kenneth K, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg tænker det vil være meget passende hvis ministeren i utvetydige vendinger påpegede at der er foreningsfrihed og han derfor tager afstand til opførslen fra 3F medlemmer og siger de skal tage sig sammen. Det kan han sagtens uden at “blande sig juridisk”. Det andet er simpelthen for vattet. Vi har brug for politikere der giver klare meldinger om deres etik og værdier.
     
    Senest redigeret: 12/9/19
    Offlyer, Kenneth K, Ulrik og 4 andre "Synes godt om" dette.
  19. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    476
    "Synes godt om" modtaget:
    1,033
    Point:
    93
    Det har han i mine øjne også gjort ved at forblive tavs... :-(
     
    Henry og Offlyer "Synes godt om" dette.
  20. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Jeg er oprigtigt glad, hver gang vores politikere ikke blander sig. Vi har allerede politikere der skal blande sig i alle mulige og umulige spørgsmål, og det er bestemt ikke noget jeg ser som en god udvikling. Nu er det også en ret klar sag, som skal afgøres for arbejdsretten - og lad nu den klare det. Der bliver vist ikke de store problemer med at finde ud af, hvem der har ret i denne sag.
     
    SebastianBruun, Erwin Lansing, Kenneth K og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side