Købe billet i lufthavnen

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 22/12/19.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,284
    "Synes godt om" modtaget:
    6,860
    Point:
    113
    Jeg har hørt om det før, og forleden nævnte en taxachauffør, at han ofte gør brug af det: Tager ud i lufthavnen og køber en billet, derhen hvor det nu er billigt, og så er det direkte til gate.

    Og i Amsterdam så jeg så denne skranke:

    avion.jpg

    Jeg kan godt lide ideen: Tage en kuffert med i lufthavnen og så ender man i Sydafrika, Kap Verde eller Eindhoven. Men er det overhovedet noget, der kan betale sig? Hvad er jeres erfaring? Kan man få fat i nogle billetter, de ellers ikke ville have solgt (og dermed er billige), eller kan man lige så godt søge på nettet?
     
    SophieHendriksen, asf, Ulrik og 4 andre "Synes godt om" dette.
  2. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    I første omgang tænkte jeg: Fedt !
    Det svarer vel til at et supermarked sætter prisen på en vare ned, lige før “sidste salgsdato”.
    Derefter tænkte jeg: Hhhmmm !
    Men hvor enhver kan nappe en pose gulerødder med hjem der skal gnaskes inden for en dags tid, så er der jo flere parametre at overveje her.
    1. Hvor langt ned i pris er flyselskabet villig til at gå ?
    2. Skal jeg have visa til endestationen eller mellemlandinger ?
    3. Hvornår kan jeg komme hjem igen ?
    4. Og hvad koster billet til hjemturen ?
    Så udover den meget fleksible og eventyrlystne rygsækrejsende, tænker jeg ikke at det bliver den store success.
     
    SophieHendriksen, Henry, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Interessant at se de i lufthavnen reklamerer med cheap last minute, jeg ville ellers have sagt at billetter i lufthavnen vil være det absolut dyreste sted at købe billetter. Er du der, skal du afsted = ingen fleksibilitet --> Flyselskabet kan tage hvad de vil = dyre billetter. Har dog ingen erfaring med det. Ved impulsive rejser lever jeg højt på SAS Ungdom billetter. Sidst fik jeg en CPH-CDG 5 dage før afgang one way til 595, uden ungdom kostede denne 2.899....

    Jeg kan heller ikke lade værd med at tænke på filmen "Yes man" hvor Carey vidst bliver arresteret fordi TSA mener det er mistænkeligt bare at tage ud i lufthavnen og købe "next flight, please" ;)
     
    Henry, Bekgaard og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om dette"
  4. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Hmmm. Normalt er det vel sådan - på rutefly - at jo tættere du kommer på afgang jo dyrere. Filosofien værende at skal du til eks. New York i morgen (eller i dag) så er du ikke
    ikke voldsom prisfølsom. Prøv blot at søge priser på afgange dd online. De er meget høje. Ja det er også luge før jul. Men langt de fleste selskaber har i deres billigere bookingklasser ikke kun min stay betingelser men også min dage til afgang.
    Charter er en anden diskussion.

    Men som tanke er det da superspændende at tage til Kastrup og se hvad vej vinden blæser og købe billetten på stedet. Men økonomisk smart? Næppe.
     
    Henry og Bekgaard "Synes godt om" dette.
  5. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    På den anden side kan man jo sige at dette koncept ikke giver sikkerhed for at du kan komme derhen, hvor du skal til. Er du forretningsrejsende og skal til New York er det nok ikke særlig smart, hvis du må ringe til din forretningsforbindelse og aflyse jeres møde, fordi du ikke kunne få en billig billet.

    Så det taler nok til et andet segment, som er mere prisfølsomt. Sidenhen kunne man sikkert udvikle en eller anden algoritme, som sammenholdt med data fra eks. Expertflyer kunne fortælle, hvor stor chancen var for at komme med. Men har man et vigtigt møde vil man nok hellere være sikker på at kunne komme afsted.
     
    Henry og Bekgaard "Synes godt om" dette.
  6. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Søgte lige på momomdo, CPH-EWR-CPH 22. til 29. December.
    3491 kr, dog med nogle mellemlandinger. Men det er nok ikke et problem for “chancebillister”
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    I min barndom (og det er nok 50 år siden), var der et ældre ægtepar i landsbyen, der flere gange om året tog en "afbuds rejse" - altid charter. Tjæreborg, måske? De blev ringet op dagen før, de skulle rejse - og så bare afsted til lufthavnen.

    Så jeg gætter på, at det også var det, du så i Amsterdam: Last minute charter rejser.

    Selve konceptet virker nok i godt i lufthavne med megen trafik Så Amsterdam er sikkert et godt sted at sælge sådanne rejser fra. Men jeg tror ikke, det vil være den store success i Sønderborg.
     
    Nielspg "Synes godt om" dette.

Del denne side