Lufthansa AnyWay Travel Pass

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af Henrik Olsen, 3/9/18.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Lufthansa har lanceret deres AnyWay Travel Pass. Jeg har kigget nærmere på det her:

    https://insideflyer.dk/nyhed-luftha...-laes-hvorfor-kan-give-dig-billige-billetter/

    Som jeg kan se det kan det give billigere billetter og statusfordele i flere eksempler. Blandt at komme til Bangkok i december måned for 3.198,- kroner med bagage og Star Alliance Gold fordele.

    Det er et interessant koncept med at de kan bestemme ens rejseplan og først komme med endelig rejseplan 2 dage før rejsedagen. Så du kender dine rejsedage, men ikke tidspunkt og rute. Så du skal være opmærksom om du har andre rejseplaner f.eks. ud af Bangkok, da de kan risikere at komme afsted tidligt om morgen på din valgte rejsedag og dermed skal være i lufthavnen meget tidligt.

    Hvad tænker I om det?
     
    Nielspg og Kenneth K "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,817
    Point:
    113
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  3. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Udmærket koncept til os der er mere pris- end tidspunkt-følsomme :D

    Kan tilføje at ifølge Vielfliegertreff bookes disse billetter i klasse Q, som giver 50% optjening i de fleste programmer, herunder Eurobonus (på det lange stræk og 500 point inter-europæisk).
     
    obs, Henrik Olsen, miri90 og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Lyder jo superinteressant. I sær for de kunder der gerne vil billigt sted, og Lufthansa får fyldt ledige sæder op.

    Er der noget om maks rejsetid? Der er nogle rigtig gode priser imellem, men hvis det tager +30 timer til Bangkok er det for mig ikke så relevante længere
     
    Henrik Olsen, miri90 og Henry "Synes godt om dette"
  5. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Lyder også attraktivt i mine øre, især med ok bookingklasse samt ALLE *A fordele. Rart at kunne hoppe i lounge hvis de giver dig et langt stopover. Dog vil jeg også gerne vide om de kan finde på at give en rejsetid på +30 timer. I så fald skal de dælme have nogle gode lænestole i den relevante lounge/lufthavn! o_O
     
    AaB_CPH, Henry, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Hmm er ikke sikker på artiklen er 100% korrekt; i deres FAQ under "What are the precise travel terms and conditions står (fremhævningen er min):

    Kilde: https://lh-anywaytravelpass.com/en/site/faq.html

    Loungeadgang og priority boarding får man selvfølgelig stadig.
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det er dælme korrekt - det har jeg overset. Godt fanget.
     
    Henry og asf "Synes godt om" dette.
  8. Christian Larsen

    Christian Larsen Amatør

    Beskeder:
    168
    "Synes godt om" modtaget:
    362
    Point:
    63
    Nogle der har prøvet og kan komme med eksempler på rejsetider og layover tider?

    Kigger på en tur til CPT
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Det er vist første gang man kan købe det med afrejse fra Skandinavien. Men erfaringerne fra Vielfliegertreff er at det er overvejende fornuftige afgangstider, med max 1 mellemlanding og layover på 1-2 timer.

    (Kilde, på tysk: https://www.vielfliegertreff.de/lufthansa/108069-anyway-travel-pass.html)

    Ifølge FAQ'en (https://lh-anywaytravelpass.com/en/site/faq.html) garanterer de jo at du flyver afsted mod slutdestinationen samme dag, og at du max har 1 mellemlanding.

    Så kig på hvilke afgange der er fra FRA/MUC/VIE/ZRH til CPT direkte, og så regn "baglæns" med hvilke afgange der er CPH-FRA/MUC/VIE/ZRH samme dag. Så finder du hurtigt "worst case" layover :)
     
    jakobv84, DanielBahn, RasmusH og 3 andre "Synes godt om" dette.
  10. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Tog lige kontakt til deres support-mail som svarede forrygende hurtigt, inden for 10 minutter. Aldrig set før med LH :eek::eek::D

    De kunne bekræfte at billetten bliver udstedt i Q-klasse.

    Overvejer nemlig et mileage-run, en retur til SIN burde med min FTL-status give ~12000 point, som jeg tilfældigvis lige mangler inden nytår. Nogen der skal med over en weekend? :D
     
    danielstrandby, Ulrik, DanielBahn og 3 andre "Synes godt om" dette.
  11. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    263
    "Synes godt om" modtaget:
    560
    Point:
    93
    Skrev de noget om max ventetid mellem flyene?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Spurgte ikke specifikt til det, så ikke andet end der allerede står i FAQ'en:

    Som nævnt tidligere i tråden er der, afhængig af destination, ikke så mange muligheder som man skulle tro. Erfaringen fra VFT er forholdsvist kort ventetid, typisk 1-2 timer. Men teoretisk set risikerer man jo - i værste fald - f.eks. tidligt morgenfly fra CPH og sen aftenafgang fra FRA/MUC/ZRH/VIE.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Så fik jeg min billet til HKG på fredag, med SWISS over Zürich og desværre 6 timers layover begge veje. Så ikke helt optimalt, men loungen i ZRH er nu ikke det værste sted at hænge ud når det skal være ;)

    Lige HKG var lidt dum, for de to alternativer med LH Group hjemad var afrejse enten kl 00.20 eller 23.45 på den samme dag, så der havde lige været ~24 timer ekstra i Hong Kong hvis jeg havde fået afgangen med LH frem for LX :(
     
    Henrik Olsen, clager, isolCBflyer og 3 andre "Synes godt om" dette.
  14. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Øv! Det er en god pointe, at man i så fald er nødt til at være sikker på de mulige afgangstider da det jo gør en kæmpe forskel...
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  15. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Henrik Olsen, Jeblin og Henry "Synes godt om dette"
  16. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Men tænk på hvad det havde kostet i shopping og fortæring - især hvis fruen er med..:eek:
     
    asf, Thorkild, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side